Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
Search Results
Item Психологічні передумови шкільної тривожності підлітків(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Явдощин, Юлія Ігорівна; Yavdoshchyn, Yuliia Ihorivna; Карпенко, Зіновія Степанівна; Національний університет "Львівська політехніка"Шкільна тривожність – це розлад психіки, який може виникнути в учнів середньої школи будь-якого віку, проявляється як надмірний страх перед школою та пов’язаними з нею видами діяльності: спілкуванням з іншими учнями, публічними виступами чи іспитами. Підліткова тривожність часто маскується під поведінкові прояви інших проблем, таких як агресивність, залежність і схильність до підпорядкування, облудність, лінощі як результат «вивченої безпорадності», помилкова гіперактивність, відхід у хворобу та ін. Емпіричне дослідження проведено на базі Львівського фахового коледжу культури і мистецтв з85 особами віком від 14 до 20 років різної статі. Застосовано 4 психодіагностичні методики, спостереження, авторську анкету. Результати дослідження відображають психологічні передумови формування шкільної тривожності підлітків, виявляють зв'язок між різними формами тривожності, само- сприйняттям та соціальною поведінкою. Аналіз кореляційних зв'язків між ситуативною тривожністю, особистісною тривожністю, соціальною тривожністю, самооцінкою тривожності та соціальним уникненням висвітлює критично важливі фактори, що сприяють розвитку та підтримці шкільної тривожності в цій групі.Item Особливості прояву феномену імпостера у студентів коледжу з різними рівнями тривожності(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Вовк, Оксана Анатоліївна; Vovk, Oksana Anatoliivna; Мащак, Світлана Остапівна; Національний університет "Львівська політехніка"Феномен імпостера характеризуються нездатністю повірити, що власний успіх - це особисте досягнення, а не випадковість, і супроводжується страхом викриття власної некомпетентності, що відчував кожен із нас, хоча б раз у житті. Часто саме підлітки (студенти) власні досягнення списують на випадковість або тимчасовий успіх. У такому випадку ми маємо справу з психологічним явищем, що було виявлене та описане понад 40 років тому. З метою апробації та підтвердження робочої гіпотези було досліджено 119 студентів коледжу віком від 15 до 22 років різної статі. Дослідження підкреслило важливість гендерних відмінностей у переживанні феномену імпостера. Виявило значний вплив соціального оточення на розвиток цього явища у студентів коледжу. У процесі дослідження було встановлено, що факторами, які впливають на особливості прояву феномену імпостера у студентів коледжу з різними рівнями тривожності, є: «сумнів у власних силах», «занижений рівень самооцінки», «високий рівень ситуативної тривожності» та «амбівалентність мотивації».Item Тривожність як чинник труднощів адаптації внутрішньо переміщених осіб, постраждалих від військових дій(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Котіков, Олександр Олександрович; Kotikov, Oleksandr Oleksandrovych; Павленок, Катерина Сергіївна; Національний університет "Львівська політехніка"Кваліфікаційна робота присвячена аналізу ролі тривожності у процесі адаптації. У дослідженні розглядаються теоретичні аспекти проблеми, зокрема визначення та характеристика тривожності як психологічного феномену, а також особливості адаптації з точки зору сучасних психологічних концепцій. Основний акцент зроблено на емпіричному дослідженні, яке дозволяє виявити специфіку взаємозв’язку між рівнем особистісної тривожності та характеристиками особистісної адаптації учасників. Результати дослідження використовуються для розробки програм зниження рівня тривожності та оптимізації процесу адаптації. Зроблені висновки підкреслюють значущість тривожності як чинника, що впливає на адаптацію, і можуть слугувати основою для створення стратегій підтримки психологічного благополуччя.