Кваліфікаційні роботи студентів
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/61740
Browse
4 results
Search Results
Item Дослідження та реалізація стратегії розвитку міжнародної діяльності вітчизняних наукових установ в умовах поглиблення співпраці з Німеччиною(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Смеречанська, Анна Ігорівна; Smerechanska, Anna Ihorivna; Лема, Галина Володимирівна; Національний університет "Львівська політехніка"Міжнародні дослідження є важливим інструментом інтеграції наукових установ у світовий академічний простір, сприяючи розвитку інновацій, підвищенню якості освіти і посиленню міжнародного співробітництва. Особливістю таких досліджень є їх мультикультурність, міждисциплінарність, а також необхідність адаптації до глобальних тенденцій у науці та освіті. Одна з ключових характеристик міжнародних досліджень – це залучення до процесу дослідників з різних країн, що дозволяє враховувати різноманітні підходи, методи та контексти (Артюхіна, 2022). Водночас, це створює виклики, пов’язані з комунікацією, правовими аспектами інтелектуальної власності та узгодженням стандартів дослідження. Міжнародні дослідження також спрямовані на вирішення глобальних проблем, таких як зміна клімату, демографічні зрушення, соціальна нерівність, і потребують значних ресурсів – як інтелектуальних, так і фінансових (Андрощук, 2024; Петриченко, 2023; Щедріна, 2024). Питаннями аналізування сутності, особливостей, принципів та етапів реалізації наукових досліджень займалися вітчизняні та закордонні автори, зокрема М. Артюхіна (2022), А. Андрощук (2024), Л. Жук (2018), О. Кузьмін (2018), А. Полянська (2023), О. Шарпан (2023) та інші автори. Для навчальних закладів, які здійснюють міжнародні дослідження, важливим є не лише генерування нових знань, але й трансфер технологій, залучення студентів до наукової діяльності та підвищення їхньої мобільності (Андрощук, 2024; Жук, 2018). Це дозволяє створити міжнародні мережі партнерів, які сприяють обміну ідеями, найкращими практиками та результатами досліджень. Міжнародні дослідження у сфері вищої освіти є важливим інструментом для розвитку закладів, оскільки вони дозволяють інтегруватися в глобальний науковий простір, підвищувати конкурентоспроможність та сприяти міжкультурній співпраці. Особливістю міжнародних досліджень є міждисциплінарний характер, що забезпечує можливість інтеграції знань з галузей науки, створення інноваційних підходів до вирішення проблем та впровадження новітніх технологій (Полянська, 2023). Об’єктом даної роботи виступає кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Предметом дослідження є реалізація стратегії розвитку міжнародної діяльності вітчизняних наукових установ. Метою написання кваліфікаційної роботи є: вивчення сутності і особливостей міжнародної діяльності; аналізування виробничо-господарської діяльності досліджуваного об’єкта, його організаційної структури управління; аналізування проблем з якими кафедра зіштовхується при здійсненні міжнародної діяльності. Таким чином, розвиток міжнародної співпраці є важливим стратегічним напрямом для навчального закладу, що позитивно впливає на всі аспекти його діяльності. Можливість студентів здобувати міжнародний досвід, брати участь у наукових конференціях, програмах академічної мобільності та отримувати подвійні дипломи підвищує привабливість університету для абітурієнтів. Паралельно з цим підвищення кваліфікації викладачів та реалізація спільних наукових проєктів сприяють зростанню рейтингу навчального закладу як на національному, так і на міжнародному рівнях (Щедріна, 2024). Формування ефективної стратегії міжнародної співпраці потребує системного підходу, який враховуватиме як внутрішні слабкі місця, так і зовнішні можливості. Вона має базуватися на глибокому аналізі потреб наукової спільноти, включати сучасні механізми управління та сприяти формуванню міжнародного іміджу України як країни, що здатна пропонувати конкурентоспроможні наукові рішення. Саме таким підходом у реалізації стратегії розвитку міжнародної діяльності буде застосування SCRAMM підходу у діяльності кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва в умовах поглиблення співпраці з Німеччиною. Цей підхід дозволяє структуровано підійти до розвитку міжнародного співробітництва, підвищуючи ефективність кожного етапу процесу.Item Дослідження та удосконалення людського капіталу кафедри ММП в умовах міжнародних економічних відносин(Національний університет "Львівська політехніка", 2024) Лі, Цзяньїн; Li, Jianying; Ясінська, Тетяна Вікторівна; Національний університет "Львівська політехніка"Рівень розвитку людського капіталу визначається рівнем знань, кваліфікації, досвідом роботи, здатністю приймати рішення в складних нестандартних ситуаціях, креативністю, віковими особливостями носіїв людського капіталу, рівнем здоров’я, здатністю генерувати нові ідеї, які сприятимуть інноваційному розвитку. Усе перераховане є складовими елементами людського капіталу [1]. Сучасні дослідники [2-5] визнають освіту найважливішим фактором, що впливає на формування людського капіталу і, відповідно, на економічний розвиток країни та її валовий внутрішній продукт. Дослідники стверджують, що якісна освіта сприяє підвищенню продуктивності праці та вищим індивідуальним доходам, що, у свою чергу, призводить до зростання споживчих витрат і формування ринкового попиту, а отже, прискорює економічне зростання. Знання є безумовним джерелом конкурентних переваг. Водночас знання та навички, якими володіє людина, не можуть вважатися капіталом, якщо їх реалізація не створює вартості. Тобто людський капітал існує лише тоді, коли людська праця використовується в соціально-економічних умовах (на рівні підприємства, галузі, регіону, країни, світової економіки) і створює додану вартість і, відповідно, дохід для носія людського капіталу (у вигляді заробітної плати для працівників або доходу для підприємців від ведення власного бізнесу), а також для підприємств (у вигляді прибутку) і країн (у вигляді зростання ВВП, національного багатства, добробуту та якості). Об’єктом дослідження є кафедра менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка». Предметом дослідження є теоретичні та практичні підходи до напрямків розвитку людського капіталу закладу вищої освіти в умовах міжнародних економічних відносин. Метою дослідження в магістерській кваліфікаційній роботі є узагальнення теоретичних засад та обґрунтування прикладних механізмів розвитку людського капіталу закладу освіти в умовах міжнародних економічних відносин. Відповідно до поставленої мети в роботі досягнуто таких результатів: розглянуто теоретико-методологічні основи розвитку людського капіталу в контексті міжнародних економічних відносин; розглянуто нормативно-правову базу розвитку людського капіталу закладів освіти в контексті міжнародних економічних відносин; проаналізовано стан та динаміку міжнародних економічних відносин України та країн Європейського Союзу, у тому числі у сфері освітніх послуг; досліджено показники діяльності та стан розвитку людського капіталу кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка»; розроблено проектне рішення щодо розвитку людського капіталу кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва Національного університету «Львівська політехніка» в контексті міжнародних економічних відносин. Сутність проектного рішення полягає у вдосконаленні людського капіталу кафедри ММП на основі формування та реалізації індивідуальних стратегій професійного розвитку науково-педагогічних працівників. В рамках проектного рішення запропоновано етапи створення індивідуальної стратегії викладача: підготовчий (аналіз власного потенціалу, мотивація, узгодження індивідуальної стратегії зі стратегією розвитку інституту та університету); формувальний (формування стратегічної мети, стратегічних цілей, завдань, побудова траєкторії професійного розвитку); змістовно-процесуальний (формальна, неформальна, інформальна освіта, стратегії розвитку компонентів професійної діяльності викладачів кафедри менеджменту і міжнародного підприємництва); рефлексивний (здійснення моніторингу власної професійної діяльності, стимулювання, самооцінка, її співставлення з оцінкою завідувача кафедри, студентів і коригування дії). Очікувані результати впровадження проектного рішення полягають у зростанні кількості виконання викладачами кафедри комерційних проектів, в тому числі на замовлення бізнес-структур, що призведе до підвищення рівня доходу та прибутку НУ «Львівська політехніка».Item Формування та реалізація кадрової політики в установах соціальної сфери: вітчизняний та зарубіжний досвід(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Костючик, Богдана Іванівна; Kostiuchyk, Bohdana Ivanivna; Зеленко, Наталія Михайлівна; Національний університет "Львівська політехніка"Формування та реалізація кадрової політики є досить складним і суперечливим процесом. Успіх будь-якої організації залежить від ефективної кадрової політики, особливо в установах соціальної сфери, де якість надання соціальних послуг залежить від компетентності та вмотивованості персоналу. Тому питання формування та реалізації кадрової політики в установах соціальної сфери є надзвичайно актуальним в Україні та світі. На сьогодні є велика кількість досліджень, що стосується формування та реалізації кадрової політики в установах соціальної сфери. Одні з досліджень присвячені специфіці розробки управлінських рішень у галузі публічного управління, якими займались: К. Балдина, А. Єгорушкова, В. Лотіна, В. Козбаненко, A. Орлова, Б. Порфирьева, А. Соловйова, Н. Грущинська, Г. Атаманчук та інші. Дослідженню питань формуванню кадрової політики в неприбуткових організаціях, зокрема установах соціальної сфери за кордоном присвятили свої праці К. Безбору, Х.Л. Карпентер, Т. Алсаїф, І.А. Альхамад та інші. Метою роботи є дослідження особливостей формування та реалізації кадрової політики в установах соціальної сфери задля подання рекомендацій щодо підвищення ефективності управління ними. Об'єкт дослідження – кадрова політика в установах соціальної сфери України та за кордоном. Предметом дослідження є особливості реалізації кадрової політики в установах соціальної сфери в Україні та за кордоном. У першому розділі магістерського дослідження ми з’ясували сутність кадрової політики та її роль в установах соціальної сфери для здійснення успішного управління персоналом та досягненням цілей організації. Розглянули цілі, принципи та типи кадрової політики і їх зв'язок зі стратегією розвитку організації, У другому розділі ми досліджували практики формування та реалізації кадрової політики в установах соціальної сфери в Україні та світі, де дійшли висновку, що для створення ефективної кадрової політики важливо дотримуватися балансу інтересів організації та працівників. Під час аналізу стану кадрової політики в Благодійній організації Благодійному фонді «Карітас-Львів УГКЦ», нам вдалося виявити, що структура управління цієї організації показує високий ступінь організованості та ефективності. Європейські практики формування та організації кадрової політики в установах соціальної сфери вражають своєю увагою до різноманітності та інклюзії працівників, можливості для професійного навчання та розвитку, прагнення до балансу між роботою та особистим життям. У третьому розділі ми подали шляхи удосконалення кадрової політики Фонду на основі проведеного SWOT-аналізу поточного cтану кадрової політики в організації, що дозволило у свою чергу розробити стратегію реалізації кадрової політики Благодійної організації Благодійного фонду «Карітас-Львів УГКЦ». Відтак у даному розділі дослідження наголосили на важливості імплементації європейського досвіду у формуванні та реалізації кадрової політики в установах соціальної сфери України.Item Стратегії установи соціальної сфери, як чинник її розвитку(Національний університет "Львівська політехніка", 2023) Ніколаєв, Ян Віталійович; Nikolaiev, Yan Vitaliiovych; Уманець, Наталія Анатоліївна; Національний університет "Львівська політехніка"Освіта в сучасному світі як культурно-соціальний інститут переживає глобальну кризу, яка є відображенням глобальної цивілізаційної кризи. Зміни, що відбуваються у державному устрої та соціально-економічному житті нашої країни, вимагають докорінного покращення теорії та практики управління якістю освітніми установами. Визначені державою завдання щодо децентралізації влади, реформування місцевого самоврядування та системної реформи освіти детермінують розроблення та впровадження нових підходів менеджменту щодо стратегічного управління та стратегічного планування на всіх рівнях управління розвитком територій та соціальних організацій. Актуальним для дослідження проблеми стратегічного планування розвитку закладів освіти є аналіз праць вітчизняних науковців Л. Даниленка, В. Кременя, В.Олійника, та ін. У дослідженнях О. Мармази, М. Мартиненка, С.Ніколаєнка та інших розглядається практика управління навчальним закладом у складних умовах сучасної модернізації. Про актуальність моніторингу соціальних закладів можемо отримати інформацію із праць О. Гудзь, А. Діброви, О. Мармази, В. Краєвського. На сучасному етапі розвитку управління установами соціальної сфери виникає об’єктивна необхідність вирішення нових, складних, часто непередбачуваних проблем, в основу яких покладено розробку ефективної стратегії розвитку, що може забезпечити довгостроковий успіх в конкурентній боротьбі для соціальної установи. Мета магістерського дослідження полягає у визначенні специфіки стратегій освітніх установ, як чинників їх розвитку. Об'єкт дослідження – розвиток установи соціальної сфери. Предметом дослідження є розробка та реалізація стратегії розвитку освітньої установи. Під час виконання завдань магістерського дослідження було досягнуто наступних результатів. У першому розділі магістерського дослідження було проаналізовано роботи вітчизняних і зарубіжних науковців щодо формування та реалізації стратегій розвитку освітніх установ. Аналіз наукових праць вказує на різноманітні класифікації стратегій розвитку, і вказує на неоднозначність тлумачення ключових категорій у цьому контексті. У другому розділі ми визначили, що для будь-якої освітньої установи надзвичайно важливим є можливість постійно розвиватися і зберігати свою ринкову стійкість, незважаючи на всі несприятливі внутрішні та зовнішні чинники, з якими доводиться стикатися в процесі управління. Сучасний етап розвитку системи професійно-технічної освіти в Україні класифікується як трансформаційний. Після певної стагнації було прийнято низку стратегічних та програмних планових документів, положення яких містили заходи і засоби з модернізації вітчизняної професійно-технічної освіти. Було встановлено, що при розробці стратегії Львівського професійного коледжу готельно-туристичного та ресторанного сервісу були дотримані основні пункти, аспекти розробки програми та визначено основні стратегічні цілі розвитку. У третьому розділі за результатами проведеного дослідження, ми прийшли до висновку, що методологічним ядром стратегічного управління закладом освіти є стратегія його розвитку. На основі емпіричного дослідження, нами було запропоновані рекомендації щодо удосконалення розвитку стратегії у Львівському професійному коледжі готельно-туристичного та ресторанного сервісу розроблена, ми зауважили, що процес формування, реалізації, моніторингу потребує більшої уваги та роботи, що дозволить удосконалити та спростити роботу колективу.