Архітектура
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/3167
Browse
3 results
Search Results
Item Вплив великої лондонської пожежі 1666 року на особливості формування барокового стилю церков в Англії(Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Острікова, Дарія; Боднар, Тарас; Ясінський, Максим; Ostrikova, Daria; Bodnar, Taras; Yasinskyi, Maksym; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ той час, коли Бароко було домінантним стилем в Італії, в англійській архітектурі XVIIст. усе ще продовжували використовувати класичні форми. Після цього до Англії прийшли Паладіанський та Яківський стилі. Саме стиль Бароко став набув широкого застосування у громадській архітектурі англії лише вкінці XVII – початку XVIII століття. Після Великої пожежі в Лондоні, 5 вересня 1666 року більшість будівель міста були зруйновані, та потребували негайного реконструювання та нового будівництва. Саме ця подія дала найбільший поштовх використанню Барокового стилю у архітектурі Лондона та Англії загалом, а найбільш активно його застосовували при будівництві громадських будічвель, в основному сакраольних об’єктівItem Український архітектурний модерн у творчості Івана Левинського(Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Гнідець, Ростислав; Ясінський, Максим; Hnidets, Rostyslav; Yasinskyi, Maksym; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityУ статті розглянуто формотворчі особливості формування українського архітектурного стилю (модерну) як явища, що акумулювало у собі як властивості, характерні для стилістики західно-европейських країн, так і національні традиції формування народного житла або сакрального будівництва. Український архітектурний стиль (модерн) став непересічним явищем у розвитку вітчизняного та европейського архітектурного мистецтва. Він увібрав у себе багато рис, що стали спільними для загальноевропейської архітектурної спадщини, із її особливостями та відмінностями у різновидах його вираження. У період ХІХ ‒ початку ХХ ст. у храмовій архітектурі з’являються будівлі церков, що ґрунтувалися на основах “модерністичного” чи “реалістичного” розуміння у формотворенні. Тому з’являється орієнтація на національну культуру та традиції у новаторському звучанні. Лінеарність, сильветковість та декоративність виявляються у стилістичних вирішеннях і деталюванні декоративних елементів та вставок. Саме в Галичині вперше у 1894 р. було реалізовано будівлю, що втілила у собі вище перелічені риси та засади формування УАС (УАМ). І його творцем став відомий архітектор та промисловець Іван Левинський, професор Львівської політехніки.Item Нові дерев’яні храми в структурі міських просторів Львова(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Гнідець, Ростислав; Ясінський, Максим; Hnidets, Rostyslav; Yasinskyi, Maksym; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглядається роль дерев’яної храмової архітектури в структурі формування міських просторів міста Львова в історичному аспекті. Перелічені деякі приклади давніх дерев’яних храмів Львова (церков і костелів) на його передмістях, і їхня подальша доля у післявоєнний час (40–60-т рр. ХХ ст.). Розглядаються новітні дерев’яні храми Львова, їх роль та значення у формуванні вже існуючих міських просторів забудови.