Архітектура
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/3167
Browse
27 results
Search Results
Item Проблеми і шляхи розвитку архітектурно-містобудівного середовища в Україні(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Тімохін, В. О.; Timokhin, V. O.; Київський національний університет будівництва і архітектури; Kyiv National University of Construction and ArchitectureРозглянуто становлення середовищних ідей в архітектурі та містобудуванні України з позицій міської синергетики, що дає змогу переосмислити проблематику розвитку архітектурно-містобудівного й урбаністичного оточення в Україні й переорієнтувати розбудову міського середовища на самоорганізацію мешканців.Item Історико-архітектурна характеристика міста Сколе до початку промислової революції(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Тарас, В. Я.; Taras, V.; Інститут народознавства НАН України; The Ethnology Instituteof National Academy of Sciences of UkraineПроаналізовано процес виникнення та становлення міста Сколе. Визначено рівень впливу власників міста Сколе на планувальну структуру, оборонну, торговельну, ремісничу, адміністративну, репрезентативну, духовно-релігійну, культурно-освітню функції. Розглянуто колонізаційні процеси, які відбувались на Сколівщині.Item Регіоналізм та ідентичність як тенденція у проектуванні висотних багатофункціональних комплексів у країнах із жарким кліматом(Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Шокрі, Ш.; Shokri, Sh.; Київський національний університет будівництва і архітектури; Kyiv National University of Building and ArchitectureУ статті розглянуто особливості архітектурного проектування висотних комплексів багатофункціонального призначення в азіатських країнах, кліматичні умови в яких збігаються із жарким кліматом Об’єднаних Арабських Еміратів. Проаналізовано найвідоміші сучасні реалізовані висотні будівлі, а також ті, будівництво яких ще триває, і концептуальні, конкурсні проекти висотних багатофункціональних комплексів. Завдяки узагальненню отриманих результатів сформульовано основні тенденції проектування висотних багатофункціональних комплексів у країнах із жарким кліматом. Детально розглянуто тенденцію регіоналізму та ідентичності.Item Архітектура театральних будівель Ф. Кізлера в контексті його творчих ідей(Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Янчук, К. В.; Yanchuk, K. V.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто ключові етапи розвитку театральних будівель Ф. Кізлера та їх зв’язок із його творчими ідеями та експериментами над театральним простором.Item Переосмислення минулого: доля будівель соціалістичного реалізму у столицях країн колишнього східного блоку(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Лінда, С. М.; Шулдан, Л. О.; Linda, S.; Shuldan, L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityРозглянуто проблему трактування будівель доби соціалістичного реалізму у столицях країн колишнього соціалістичного табору. Репрезентовано різне ставлення до цих об’єктів у Бухаресті, Софії, Празі та Варшаві, що зумовлено відмінною інтерпре¬тацією свого соціалістичного минулогоItem Розвиток архітектурно-театральних ідей ф. кізлера в Україні й у світі(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Янчук, К. В.; Yanchuk, K. V.; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано розвиток архітектурно-театральнихідей Ф. Кізлера та їх ній влив на українську і світову архітектурна практику.Item "Божественний град" естетики архітектурно-містобудівного середовища(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Тімохін, В. О.; Timokhin, V. O.; Київський національний університет будівництва і архітектури; Kyiv National University of Construction and ArchitectureРозглянуто актуальну проблему повернення сучасної архітектури у сферу мистецтва, символом котрого вибрано «божественний град». Проаналізовано історичний розвиток естетичнихпонять «краси» і «гармонії» у філософії та мистецтві ХІХ–ХХ ст. Показано зв’язок між філософським, мистецьким й архітектурним змістом цих понять. Розглянуто зміни і перетворення «краси» і «гармонії» у контексті тріади Вітрувія. Їхні трансформації та метаморфози розглянуто на тлі протистояння провіднихмистецькихі архітектурних напрямів і стилів – романтизму і класицизму, модернізму і постмодернізму. Простежено універсальну і циклічну послідовність їхрозгортання в історії та теорії розвитку сучасного архітектурно-містобудівного середовища та його естетичних основ. Запропоновано структурну модель естетичного розвитку цього середовища у вигляді «божественного граду» з радіальними осями – вулицями, що символізують напрями і стилі, центральною площею Краси, а також кільцевими вулицями, що відображають межі розселення основнихспільнот мешканців цього граду – містян, слободян, урбодян, поселян – і зони впливу відповіднихїм мистецькихжанрів: архітектурної топіки і риторики, тропіки і поетики. Модель завершує окружна магістраль як символ Гармонії. У такому радіально-кільцевому вигляді модель сприятиме подальшому розгортанню досліджень естетичнихпроблем і поверненню архітектури та містобудування у коло краснихмистецтв.Item Сучасне європейське місто − виклики, перспективи і бачення розвитку(Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Веглє-Стшелецка, С.; Wehle-Strzelecka, S.; Політехніка Свєнтокшиська; Polytechnic of SventechshiaМетою роботи є висвітлення проблем, пов’язанихіз розвитком сучаснихміст та можливостями діяльності в галузі архітектури та містобудування на користь формування приязного для мешканців міського простору. Також автор долучилась до дискусії про роль сучасного міста та його майбутнього у зв’язку з прогресуванням урбанізації та змінами в соціальній структурі європейськихміст. Матеріал поділено на дві проблемні групи. Перша стосується процесів урбанізації, друга − демографічних проблем сучаснихміст та їхвпливу на проектні пропозиції. Очікується, що архітектурно-урбаністичні вирішення будуть спрямовані на реалізацію концепції гармонійно узгодженого міста в суспільному, просторовому, економічному і екологічному аспектах.Item Методика композиційного формування світлових візуально-просторових образів міста(Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Петришин, Г. П.; Кліщ, О. А.; Petryshyn, H.; Klishch, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Lviv Polytechnic National University; Kamianets-Podilskyi National UniversityУ статті розкрито послідовність методів композиційного формування візуально- просторових образів міста із застосуванням засобів світлових інсталяцій. Виокремлено прийоми моделювання світлових візуально-просторових образів та вказано пріоритетність їхнього застосування у периферійній і центральній зонах міста та його історичному ядрі.Item Неокласицизм в архітектурі Італії міжвоєнного часу: естетика "Ritorno all'ordine" і рух "Novecento Іtaliano"(Видавництво Львівської політехніки, 2016) Лінда, С. М.; Національний університет “Львівська політехніка”Сформовано та розвинено неокласичну традицію в архітектурі Італії у міжвоєнний період на прикладі руху “Novecento Italiano” у Мілані. Показано ідеологічні передумови формування естетики руху, найважливіші представники та програмні реалізації. The peculiarity of the political life in Italy of interwar period was that Italy was the first country in Europe where totalitarian regime was established. According to that, neoclassicism in its Italian version was one of the first examples of their own interpretation of the classical heritage in the ideological context. The difficult economic situation, the weakness of the liberal government in Italy after World War I led to the rapidly growing popularity of far-right political forces that led to the rise to power of the Fascist party led by B. Mussolini in 1922. Fascists linked the idea of creating a new state with the nationalist idea of “Greater Italy”, renewal of which was only possible through strong, purposeful people. Because B.Mussolini almost never spoke about what should be fascist art and architecture, artists began to seek the starting point for the establishment of fascist aesthetics in the formulations that were in party programs and numerous speeches. The official propaganda accents were made on the old national myths about the revival of the nation, the “Third Rome” and the grandeur of the Italian empire. The statement єreturn to orderє – to “ritorno all'ordine” – became the basis for the implementation of the myths.That is why, the classical heritage of the Ancient Rome became a very important source for architects to create a new fascist architecture. On the wave of calls for a new order, based on the classical heritage, an artistic movement “Novecento Italiano” was formed in Milan in 1922. It also included architects. Italian architects “Novechento” launched extremely active and productive construction work. One of the first buildings that announced the arrival of a new style, was “Ca 'Brutta”, which was built in 1919–1922 by Giovanni Mucio. Researchers believe this building is not only the first vivid representation of “Novecento Italiano” in architecture, but the starting point for the development of Italian rationalism and for the style “Littorio”, which was formed in Rome in the late 1920s. Apart from Giovanni Muzio, prominent architects of the Milanese neoclassicism of interwar period included Pietro Portaluppi and Paolo Mezzanotte, who designed and built buildings, which powerfully shaped the architectural image of the interwar Milan. Designed by the architect most closely associated with fascism, Marcello Piacentini, the Palace of Justice was the largest building constructed in Milan in the interwar period. Its architectural forms represented a new stage in the development of fascist architecture – style Littorio. Lombard neoclassical architects were among the first ones in interwar Italy who turned to the classical heritage as a source of modern style searches, demonstrating the possibility of expressing the urgent ideological task by the architectural forms of the past. Modernity was not opposed to classical culture, it was the only means of modern interpretation of archetypes. Their creative search showed a plurality from downright historical citations to elegant schemes, abstract geometry of which only referred to the original sources.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »