Матеріали конференцій
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937
Browse
7 results
Search Results
Item Вплив зовнішнього іміджу України на демократичні процеси в державі(Видавництво Львівської політехніки, 2018-03-20) Горбачова, А.; Парфенюк, І. М.; КНУКіМУ статті розглядається вплив міжнародного іміджу України на демократичні процеси, які проходять в середині держави. Виокремлені питання, на вирішення яких необхідно звернути увагу в процесі побудови зовнішнього іміджу України та подальшому розвитку демократії в державі.Item Інформаційна складова роботи відділу зв’язків з громадськістю в сучасних умовах(Видавництво Львівської політехніки, 2014) Байко, Оксана; Морушко, ОлександрThe question of the department of public relations in today's environment. The basic nature of this work.Item Використання комунікаційних можливостей соціальної мережі Facebook бібліотеками ВНЗ(Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Назаровець, М. А.У статті розглянуто використання бібліотеками ВНЗ можливостей соціальної мережі Facebook, як нового засобу комунікацій із користувачами через мережу Інтернет, виявлено наявні недоліки та зроблено припущення щодо їх причин. Facebook social network capabilities and its usage by educational institution’s libraries as a new way of Internet communication are presented. Current drawbacks are revealed and assumptions about their reasons are made.Item Image of lawyers in Polish society(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Chęciński, Remigiusz; Chmielewski, KrzysztofLawyers are influential group in society. Their work is necessary for the Civil Society and the State under the Rule of Law can functionwell. Lawyers can realise their social tasks if the society trusts them. So, there must exist good communication inter lawyers and others citizens. The image is important element of this communication. The research in subject of lawyer’s image let to know what people mean about lawyers. Co-authors present results and interpretation of their resources in the term of social perception of lawyers in Poland. The scores aren’t positive. Image of lawyers is stereotypical and non-individualize. The society don’t understand lawyers and lawyers don’t know the needs of society. The paper includes the comparison of social demands and perception of lawyers. At the end, authors propose solutions for change the situation.Item Впровадження комплексу маркетингових комунікацій у НТБ Національного університету «Львівська політехніка»(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Ржеуський, Антоній ВалентиновичРозглянуто реалізацію зв'язків з громадськістю як одну з форм маркетингових комунікацій у Науково-технічній бібліотеці Національного університету “Львівська політехніка”. Проаналізовано основні напрямки застосування (PR). In the article “The Implementation of Marketing Communication Complex at Lviv Polytechnic Scientific Library” by A. Rzheuskiy the realization of public relations as a form of marketing communications in Lviv Polytechnic National University Scientific Library is presented. Basic directions of PR implementation are analysed.Item Соціальний інтерес як фактор активізації громадської думки(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Сметаніна, ОленаSocial interest as key factor in public opinion forming process is shown.Item Storytelling and narrative construction as PR-tool(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Rodin, PavelThis essay examines one of the modern sociolinguistic theories – narrative paradigm and the special technologies of a storytelling as the tools of PRcommunications. Shows interdisciplinary views on the narrative, discusses different approaches to the structure of narratives and the typology. Describes the role of the narratives in the human communication. And finding out the opportunity to use storytelling in PR-activities, especially in the crisis communications.