Матеріали конференцій

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/56937

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив зовнішнього іміджу України на демократичні процеси в державі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-03-20) Горбачова, А.; Парфенюк, І. М.; КНУКіМ
    У статті розглядається вплив міжнародного іміджу України на демократичні процеси, які проходять в середині держави. Виокремлені питання, на вирішення яких необхідно звернути увагу в процесі побудови зовнішнього іміджу України та подальшому розвитку демократії в державі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інформаційна складова роботи відділу зв’язків з громадськістю в сучасних умовах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Байко, Оксана; Морушко, Олександр
    The question of the department of public relations in today's environment. The basic nature of this work.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання комунікаційних можливостей соціальної мережі Facebook бібліотеками ВНЗ
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Назаровець, М. А.
    У статті розглянуто використання бібліотеками ВНЗ можливостей соціальної мережі Facebook, як нового засобу комунікацій із користувачами через мережу Інтернет, виявлено наявні недоліки та зроблено припущення щодо їх причин. Facebook social network capabilities and its usage by educational institution’s libraries as a new way of Internet communication are presented. Current drawbacks are revealed and assumptions about their reasons are made.
  • Thumbnail Image
    Item
    Image of lawyers in Polish society
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Chęciński, Remigiusz; Chmielewski, Krzysztof
    Lawyers are influential group in society. Their work is necessary for the Civil Society and the State under the Rule of Law can functionwell. Lawyers can realise their social tasks if the society trusts them. So, there must exist good communication inter lawyers and others citizens. The image is important element of this communication. The research in subject of lawyer’s image let to know what people mean about lawyers. Co-authors present results and interpretation of their resources in the term of social perception of lawyers in Poland. The scores aren’t positive. Image of lawyers is stereotypical and non-individualize. The society don’t understand lawyers and lawyers don’t know the needs of society. The paper includes the comparison of social demands and perception of lawyers. At the end, authors propose solutions for change the situation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Впровадження комплексу маркетингових комунікацій у НТБ Національного університету «Львівська політехніка»
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Ржеуський, Антоній Валентинович
    Розглянуто реалізацію зв'язків з громадськістю як одну з форм маркетингових комунікацій у Науково-технічній бібліотеці Національного університету “Львівська політехніка”. Проаналізовано основні напрямки застосування (PR). In the article “The Implementation of Marketing Communication Complex at Lviv Polytechnic Scientific Library” by A. Rzheuskiy the realization of public relations as a form of marketing communications in Lviv Polytechnic National University Scientific Library is presented. Basic directions of PR implementation are analysed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Соціальний інтерес як фактор активізації громадської думки
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Сметаніна, Олена
    Social interest as key factor in public opinion forming process is shown.
  • Thumbnail Image
    Item
    Storytelling and narrative construction as PR-tool
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Rodin, Pavel
    This essay examines one of the modern sociolinguistic theories – narrative paradigm and the special technologies of a storytelling as the tools of PRcommunications. Shows interdisciplinary views on the narrative, discusses different approaches to the structure of narratives and the typology. Describes the role of the narratives in the human communication. And finding out the opportunity to use storytelling in PR-activities, especially in the crisis communications.