На шляху до синтезу філософії, релігії і науки
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/18443
Browse
4 results
Search Results
Item Метафора дуалізму у гностицизмі(Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Карівець, ІгорУ статті автор спростовує твердження про те, що гностицизм у своїй основі дуалістичний та визнає існування двох і більше богів. Автор статті доходить висновку, що в основу гностицизму покладено онтологічний монізм, а дуалізм – це лише метафора, яка покликана показати недосконалість та позірність чуттєвого (матеріального) світу. In this article the author refutes the statement that Gnosticism is dual in its own basis and recognizes the existence of two or more gods. The author comes to the conclusion that in the basis of Gnosticism is ontological monism, but dualism is only metaphor, which shows imperfection and illusiveness of sensuous (material) world.Item Роздуми про відношення «aбсолют-людина», або про осяжність і непізнаваність aбсолюту(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Карівець, ІгорАвтор стверджує, що відношення «абсолют-людина» є невизначеним та непоясненим. Тому воно потребує аналізу обидвох складових: абсолюту і людини. Автор доходить висновку, що абсолют не можна визначити позитивно, бо він є безвимірним: прихованим, непроявленим тощо, але його присутність стає очевидною на рівні синтезу протилежностей. Найкраща назва для абсолюту – це апейрон. The author stresses that the “absolutehuman being” relation remains vague and unclear. Therefore its two parts (absolute and human being) should be analyzed. The author came to conclusion that absolute can’t be define positively, because it is immeasurable, but its presence becomes evident on the level of synthesis of oppositions. The best name for absolute is apeiron.Item Платон: філософія, синтез, управління(Видавництво Львівської політехніки, 2011) Карівець, ІгорItem Езотеризм раннього християнства(Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009) Карівець, Ігор