На шляху до синтезу філософії, релігії і науки
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/18443
Browse
2 results
Search Results
Item Аспекти східного езотеризму: буття, свідомість, пізнання(Національний університет "Львівська політехніка", 2015) Шекера, ЯрославаВисвітлюються окремі аспекти бачення буття індивіда і Всесвіту у східній філософії (даосизм, буддизм, Ошо); проводиться аналогія із західним принципом холічності С. Грофа. Тісний зв'язок буття і свідомості індивіда, а також буддійське уявлення про порожнечу свідомості показані у контексті давньокитайського «вчення про таємниче» (сюаньсюе) та власних міркувань. Даоська ідея Великого Повернення (дагуй) до первісної Єдності з Усесвітом (аналог нірвани у буддизмі) проілюстрована на прикладах із середньовічної китайської поезії. Some aspects of being the individual and the Universe in the Eastern philosophy (Taoism, Buddhism, Osho) have been reflected; the analogy with the Western principle of wholeness (S. Grof) has been drawn. The relationship of existence and individual’s consciousness, as well as the Buddhist idea of emptiness of the consciousness have been shown in the context of ancient Chinese "theory of the mysterious" (xuanxue) and the conclusions of the article’s author. Taoist idea of the Great Return (dagui) to the original Unity of the Universe (the analog of nirvana in Buddhism) has been illustrated by examples of medieval Chinese poetry.Item Філософське осмислення буття митцями Чань (на прикладі китайського поета VIII ст. Хань Чаня)(Видавництво Львівської політехніки, 2013) Шекера, ЯрославаДосліджено особливості сприйняття довкілля і місця особистості в ньому буддійськими поетами-монахами доби Тан (VІІ-Х ст.). Проаналізовано низку поезій Хань Шаня, розкрито специфіку його чаньської «практики», що постає як не-практика і не-зосередження; показано, як саме через розумове осмислення власної сутності така практика привела поета до чистого споглядання довкілля. The peculiarities of perception of environment and place of personality in it by the buddhistic poets-monks of T’ang period (VІІ–Х cent.) have been investigated. Some poetries of Han Shan have been analyzed, the specific of his chan «practice» that appears as non-practice and non-concentration has been exposed; it has been also shown, how through the mental comprehension of own basic nature such practice brought the poet to pure contemplation of environment.