Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Non-autoclaved Foam Concrete for Layers of Highways Surface Dressing
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-23) Горніковська, І. Б.; Каганов, В. О.; Hornikovska, Iryna; Kahanov, Vadym; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена проблематиці, пов’язаній із розрахунковою оцінкою параметрів конструкційно-теплоізоляційного протиморозного прошарку в земляному полотні автомобільних доріг нежорсткого типу на різних ґрунтових основах. У роботі досліджено основні фізико-технічні та деформативні характеристики монолітного пінобетону неавтоклавного тверднення дисперсно-армованого волокнами поліпропіленової фібри густиною від 600 до 1000 кг/м3. Замерзання ґрунтових вод безпосередньо під дорожнім полотном і, як наслідок, збільшення їх в об’ємі, призводить до значних деформацій дорожнього покриття. За таких умов термін бездефектної експлуатації дорожнього полотна значно скорочується, що, своєю чергою, призводить до необхідності їх ремонтувати в інтенсивнішому режимі. Одним із шляхів зниження вартості експлуатації та витрат на утримання дорожньо-транспортної інфраструктури є впровадження в проєктну та будівельну практику нових конструктивних рішень дорожнього одягу, які б забезпечували високу якість дорожнього покриття протягом нормативного експлуатаційного періоду. Цього можна досягнути за рахунок введення в конструкцію дорожнього одягу в якості протиморозного прошарку ефективного теплоізоляційного матеріалу з метою запобігання ефекту морозного здимання дорожнього полотна автомобільних доріг нежорсткого типу. Вітчизняний та закордонний досвід будівництва автомобільних доріг довів ефективність застосування теплоізоляційних матеріалів у конструкції дорожнього одягу, тому в останні роки в Україні з’явився підвищений інтерес до використання безавтоклавного пінобетону як сучасного та високоефективного теплоізоляційного матеріалу в дорожньому будівництві. Влаштування теплоізоляційного прошарку з неавтоклавного пінобетону дає змогу повністю або частково запобігти промерзанню або перегрівання основи дорожнього одягу, знизити вплив періодичних температур-них коливань навколишнього середовища, що забезпечує підвищення довговічності конструкції дорожнього полотна. В публікації представлено номограми для визначення оптимальної товщини теплоізоляційного морозозахисного шару дорожніх одягів автомобільних доріг для піску, супіску, глини та суглинку в основі вулично-проїжджої мережі для усіх кліматично-географічних районів України.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив хімічних добавок на міцність вібропресованих бетонів на основі наджорстких сумішей
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Каганов, В. О.; Назаревич, Б. Л.; Горніковська, І. Б.
    Розглянуто вплив хімічних добавок нового покоління на експлуатаційні характеристики вібропресованих бетонів на основі наджорстких сумішей. It was reviewed the influence of chemical additives on operational characteristics of vibrocompressed concrete on base of the most hard mixes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Деформативні характеристики безавтоклавного пінобетону для шарів дорожнього одягу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Горніковська, І. Б.; Каганов, В. О.
    Наведено результати виналення деформативних характеристик безавтоклавного пінобетону та пінобетону армованого волокнами поліпропіленової фібри. Випробування проводились за стандартною методикою та за методом, що базується на рівності значень модуля пружності бетону при стисканні і розтягу з використанням діаграми залежності “навантаження-деформація”. This paper is devoted to the results of deformation characteristics of concrete and reinforced foam concrete with fiber polypropylene fiber. Tests were carried out by the standard method and a method based on the values of equality elastic modulus of concrete in compression and tension using a chart based "stress-strain".
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення міцності пінобетону на розтяг за згину
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Волоцюга, В. В.; Горніковська, І. Б.; Демчина, Х. Б.
    Наведено результати експериментального визначення міцності пінобетону на розтяг за згину. Випробування проведено на зразках звичайного та армованого поліпропіленовою фіброю пінобетону. It is presented the results of experimental determination of foam concrete strength tensile bending. The tests are conducted on samples of plain and polypropylene fiber reinforced concrete.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика розрахунку товщини теплоізоляційного прошарку автомобільних доріг нежорсткого типу
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2012) Горніковська, І. Б.; Каганов, В. О.
    Проаналізовано методики розрахунку товщини теплоізоляційного прошарку конструкції дорожнього одягу для забезпечення морозостійкості земляного полотна, розглянуто існуючі методики розрахунку товщини теплоізоляційного шару дорожнього покриття та запропоновано новітні підходи і методику виконання таких розрахунків з врахуванням природно-кліматичних умов.This article presents analysis techniques for calculating the thickness of the insulation layer construction of pavement and subgrade of resistance, reviewed existing methods of calculating the thickness of the insulation layer of pavement and proposed new approaches and methods of this type of calculation taking into account the climatic data.
  • Thumbnail Image
    Item
    Шляхи використання безавтоклавного пінобетону у дорожнтому будівництві
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Каганов, В. О.; Горніковська, І. Б.
    Розглянуто новітні підходи у використанні неавтоклавного пінобетону та шляхи реалізації сучасних конструктивних рішень у дорожньому будівництві. In present article it was observed the modern approaches in usage of no autoclave aerated concrete and the ways of implementation for new constructive solutions in road building.