Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Determination of the Optimal Drilling Mode Based on the Durability of the Drill Bit
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Калужний, Б. С.; Маляр, А. В.; Головач, І. Р.; Kaluzhnyi, B.; Malyar, A.; Holovach, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Пропонується один з способів встановлення оптимального режиму буріння нафтових та газових свердловин. Проаналізовано існуючі способи контролю за темпом буріння та станом долота. Показано, що в силу неповної та часто спотвореної інформації, важко здійснювати контроль та керування процесом буріння на основі математичної моделі заглиблення долота, розв'язком якої є часові залежності механічної швидкості буріння. Оскільки під час будівництва свердловини чистий час буріння займає менше половини всього затраченого часу, а решту часу йде на допоміжні операції, для визначення оптимальних параметрів режиму буріння використано рейсову швидкість. У результаті аналізу переваг та недоліків методів ідентифікації стану бурового інструменту прийнято рішення використовувати такий параметр, як відносний ресурс відпрацювання долота, який інваріантний відносно фізикомеханічних властивостей гірських порід. Виведено залежність рейсової швидкості від відносного значення ресурсу відпрацювання долота та інших параметрів процесу буріння. Показано, що такий перехід дає змогу уніфікувати алгоритм знаходження оптимальної рейсової швидкості, оскільки він не залежить від типу породи та інших чинників. Наведено приклад розрахунку максимального значення рейсової швидкості, за якої забезпечується оптимальне значення ресурсу спрацювання долота для вибраного режиму буріння.
  • Thumbnail Image
    Item
    Регульований привід бурової лебідки
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2000) Денис, Б. Д.; Калужний, Б. С.
    Запропонований метод регулювання швидкості підіймального вала бурової лебідки. Одержані формули для діапазону регулювання швидкості полем двигуна і передатних чисел редуктора та формула для еквівалентного струму регульованого двигуна в режимі сталої потужності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Енергоощадні технології нафтовидобутку процесів на підстанціях 220 кв з електромагнітними трансформаторами напруги
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2001) Денис, Б. Д.; Калужний, Б. С.
    Пропонується методика періодичної експлуатації малодебітних свердловин. Одержані формули для розрахунку графіка роботи свердловини, що забезпечує повне завантаження двигуна верстата. A technique of periodical exploitation of low-yield oil wells has been proposed. Formulae for calculating an operating schedule of the well that provides complete workload of the pumping unit have been obtained.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання структурованих характеристичних поліномів для синтезу систем автоматичного керування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Бойчук, Б. Г.; Калужний, Б. С.; Цяпа, В. Б.
    Розглянуто використання структурованих характеристичних рівнянь з метою вироблення програми налаштування змінних параметрів системи. Розроблена система відносних одиниць, з використанням яких розраховується множина можливих варіантів систем автоматичного керування. Досліджено можливості використання цих одиниць для спрощення математичного опису систем. The article discusses the use of structured characteristic equations to develop programs setting system variables. The relative units system designed for calculation of a set of options of automatic control. The possibility of using these units investigated to simplify the mathematical description of the system.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання нейромережі для визначення коефіцієнта заповнення глибинної помпи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Маляр, А. В.; Калужний, Б. С.; Андреїшин, А. С.
    Розглядається питання використання нейромережі для визначення коефіцієнта заповнення глибинної помпи. Показано, що за допомогою сформованої нейромережі можна на основі знятих струмограм привідного двигуна розпізнавати з достатньою точністю коефіцієнт заповнення, не використовуючи при цьому давача зусилля в полірованому штоці. The issue of neural networks use for estimating the coefficient of the pump filling is considered. It is shown that on the basis of current diagrams of the driving motor, a formed neural network enables a fair accurate recognition of the coefficient of the pump filling without involving the force sensor in the polished rod.