Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
3 results
Search Results
Item Аналіз можливостей впровадження інноваційного маркетингу на машинобудівних підприємствах Львівщини(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Українець, А. І.Досліджено основні тенденції інноваційного розвитку промислових підприємств України та Львівщини за останні роки. Наведено характеристику виробничо-господарської діяльності та особливостей інноваційного маркетингу чотирьох львівських машинобудівних підприємств – лідерів в області. Виділено низку ключових можливостей впровадження інноваційного марке- тингу на прикладі машинобудівних підприємств Львівщини та обґрунтовано доцільність впровадження досліджуваної концепції, як методу виведення вітчизняних промислових підприємств на лідируючі позиції серед світових товаровиробників. The basic trend of innovative development by Ukrainian and Lviv region industrial enterprises by recent years has been presented. Characteristic of economic and production activity together with innovative marketing features by four leading Lviv engineering companies is given. On example of Lviv engineering companies, identified the key opportunities to implement innovative marketing, including: 1) monitoring and participation in activities of the regional government in the sphere of innovation policy; 2) monitoring the cooperation opportunities with various industrial branches, for example: agriculture, oil and gas, production of consumer goods; 3) diagnostic and using the external environment opportunities for engineering companies employees to participate trainings and courses of their professional development; 4) active using the Internet in order to create a positive image and attract customers. As a method of removing domestic industrial enterprises in the leading position among world's producers is substantiated a necessity of implementation the innovative marketing conception, and provided strategic approaches of its implementation.Item Організаційно-економічні та соціально-психологічні методи управління інноваційним розвитком промислових підприємств(Видавництво Львівської політехніки, 2012) Українець, А. І.Подано підхід до формування організаційно-економічного механізму управління інноваційним розвитком промислового підприємства, спрямованого на створення взаємозв’язку організаційних та економічних методів управління з соціально-психологічними. Розглядають такий механізм у контексті його спрямованості на реалізацію місії, цілей та стратегії інноваційного розвитку, засновуючись на його глибокій інтегрованості у зовнішнє та внутрішнє середовище підприємства. The article presents an approach to the formation of organizational and economic mechanism of innovative development in industrial enterprises aimed at creating the relationship of organizational and economic management of social and psychological. Consideration of such a mechanism is made in the context of its focus on implementation of the mission, goals and strategy of innovative development based on the its deep integration into external and internal environment of the enterprise.Item Механізм адаптації та інноваційного розвитку машинобудівних підприємств(Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2008) Українець, А. І.; Кулініч, Т. В.З позицій системного підходу розглянуто механізм інноваційного розвитку і адаптації вітчизняних підприємств галузі машинобудування до змін у ринковому середовищі. Управління інноваційним розвитком машинобудівних підприємств пропонується вдосконалити за допомогою таких адаптаційних способів регулювання, як оптимізація витрат, реструктуризація виробничо-збутової діяльності, стимулювання персоналу до розробки і впровадження новацій. The mechanism of innovative development and adaptation of domestic mashine-building enterprises to the changes of market environment is considered from positions of system approach. There is suggested to perfect the management of machine-building enterprises’ innovative development by such adaptation regulative methods as optimization of charges, restructuring of production-sale activity, stimulation of personnel to development and introduction of innovations.