Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання надійності провідного керуючого каналу із трикратним резервуванням для спільної, роздільної та комбінованої кабельних оболонок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-11-22) Щербовських, С. В.; Білас, В. Я.; Стефанович, Т. О.; Shcherbovskykh, S.; Bilas, V.; Stefanovych, T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета. Розробити підхід для кількісного оцінювання показників надійності провідного керуючого каналу із трикратним резервуванням для спільної, комбінованої та роздільної кабельних оболонок. Методика. Надійність формалізовано за допомогою блок-схем та динамічних дерев відмов. Для обчислення показників надійності провідного керуючого каналу із трикратним резервуванням розроблено статичні та динамічні моделі. Основою для отримання цих моделей є діаграма станів та переходів. Статичні моделі сформовано на основі логікоймовірнісних виразів. Динамічні моделі ґрунтуються на принципах марковського аналізу. Результати. Для інтенсивності руйнування жил, яка вища за інтенсивність руйнування кабельної оболонки, показано, що роздільна кабельна оболонка забезпечує найвищу надійність, а спільна кабельна оболонка – найнижчу. Відповідно, комбінована кабельна оболонка за надійністю посідає проміжну позицію із незначним наближенням до показників роздільної. Показники надійності, які обчислено за статичними моделями, в усіх трьох випадках занижені порівняно із показниками, визначеними за динамічними моделями. Хоча статичні моделі дають меншу точність, однак вони не потребують побудови громіздких марковських моделей. Наукова новизна. Удосконалено підхід для моделювання надійності керуючих каналів із трикратним резервуванням жили для випадків роздільної, комбінованої та спільної оболонок. Практична значущість. Запропонований підхід рекомендовано використовувати для оцінювання надійності під час проєктування технологічного обладнання, функціонування якого може становити небезпеку для життя та здоров’я обслуговуючого персоналу. Отримані результати є математичною основою для дослідження надійності провідного кабельного каналу із трьома жилами, які захищено армуванням та кабельною оболонкою у різних комбінаціях.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінювання надійності провідного дубльованого керуючого каналу із спільною та роздільними кабельними оболонками
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-12-20) Стефанович, Т. О.; Щербовських, С. В.; Stefanovych, T.; Shcherbovskykh, S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета. Розробити підхід для кількісного оцінювання показників надійності провідного дубльованого керуючого каналу із спільною та роздільними кабельними оболонками. Методика. Для формалізації надійності використано блок-схеми надійності та динамічні дерева відмов. Для опису специфіки процесів пошкодження жил та кабельних оболонок сформовано логічні умови у дереві відмов. Для проведення статичного та динамічного аналізів сформовано діаграми станів та переходів керуючого каналу. Статичний аналіз виконано на основі логіко-ймовірнісних виразів для станів. Динамічний аналіз виконано шляхом формування та обчислення марковської моделі. Результати. Під час статичного аналізу проведено повний факторний експеримент за обраними точковими параметрами. Показано, що з погляду надійності захист жил керуючого каналу роздільними кабельними оболонками має перевагу порівняно з захистом спільною кабельною оболонкою. Така перевага особливо проявляється для малонадійних жил, які швидко пошкоджуються після руйнування кабельної оболонки. Динамічний аналіз проведено для параметрів, заданих у відносних одиницях. Показано, що надійність керуючого каналу залежить від співвідношення інтенсивності пошкодження кабельної оболонки та інтенсивності пошкодження жили. Якщо інтенсивність пошкодження кабельної оболонки вища за інтенсивність пошкодження жили, то надійність керуючого каналу визначається надійністю двох паралельно прокладених жил. Якщо інтенсивність пошкодження кабельної оболонки дорівнює інтенсивності пошкодження жили або є нижчою, тоді перевагу слід надати керуючому каналу із роздільними кабельними оболонками. Наукова новизна. Удосконалено підхід до моделювання надійності керуючих каналів, призначених для з’єднання технологічного обладнання із органами управління на основі застосування динамічних дерев відмов. Практична значущість. Запропонований підхід рекомендується використовувати для оцінювання надійності під час проектування технологічного обладнання, функціонування якого може становити небезпеку для життя та здоров’я обслуговуючого персоналу. Отримані результати є математичною основою для дослідження надійності провідних дубльованих керуючих каналів із додатковим армуванням та багатократним захистом жил.
  • Thumbnail Image
    Item
    Моделювання впливу короткочасного режиму роботи елемента нерезервованої системи на її надійність
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-28) Стефанович, Т. О.; Щербовських, С. В.; Stefanovych, T.; Shcherbovskykh, S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета. Розробити підхід до адекватної формалізації та обчислення надійності за допомогою динамічного дерева відмов для системи із двох елементів як взірцевої, з врахуванням короткочасного режиму роботи одного з елементів системи. Методика. Для формалізації надійності використано багатотермінальне динамічне дерево відмов. У такому дереві розділено структуру та поведінку системи. На основі дерева побудовано діаграму станів та переходів системи. Обчислення виконано за допомогою марковської моделі та на основі методу Монте-Карло. Результати. У роботі на прикладі системи із двох елементів, які сполучено послідовно, побудовано багатотермінальне динамічне дерево відмов. Таке дерево адекватно описує умову настання відмови системи, а також стани циклу короткочасного режиму роботи одного із елементів системи. У дереві задано динамічний зв’язок, який прив’язує параметри короткочасного режиму роботи до вказаного структурного елемента. Сформовано граф системи, який містить 6 станів та 6 переходів та подано таблицю із описом параметрів станів та переходів. На діаграмі непрацездатні стани згруповано у множини за причинами відмови системи. Ймовірнісні характеристики математичної моделі обчислено двома способами. Якщо параметри короткочасного режиму мають ймовірнісний характер, то використано марковську модель. Для випадку детермінованих параметрів короткочасного режиму використано моделювання методом Монте- Карло. Показано, що функція густини розподілу відмов має чітко виражені піки у моменти підвищеного зношування для детермінованої тривалості фаз короткочасного режиму. Наукова новизна. Удосконалено підхід на основі застосування багатотермінальних динамічних дерев відмов для моделювання надійності систем із послідовним сполученням елементів, які функціонують у короткочасних режимах роботи. Практична значущість. Запропонований підхід може бути використаний для оцінювання надійності під час проектування систем з вузлами, які функціонують у короткочасних режимах роботи. Одержані результати є математичною основою для аналізу короткочасних режимів роботи в системах із складною структурою.
  • Thumbnail Image
    Item
    Визначення надійності захисної арматури з врахуванням перерозподілу навантаження між запобіжними клапанами
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Стефанович, Т. О.; Щербовських, С. В.
    Запропоновано модель надійності захисної арматури для посудини, яка працює під тиском. Особливість моделі полягає у тому, що вона враховує вплив на надійність системи перерозподілу навантаження між запобіжними клапанами. Для визначення характеристик надійності застосовано динамічне дерево відмов та марковську модель. This paper is devoted to the solving task of property prediction on the basis of analogical inference. The reliability model of safety valves for pressure vessel is proposed. The feature of model is that it is considered load-sharing effect between safety valves. To determine the reliability characteristics dynamic fault tree and Markov model are used.