Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
3 results
Search Results
Item Житлова політика великих міст. Урбаністично-просторовий аспект(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Габрель, Микола; Habrel, Mykola; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityОбґрунтовано підходи до формування житлової політики як узгодження дій і рішень у просторовій організації та розвитку міст, підтверджена необхідність системних заходів зусиллями держави, місцевих органів, громадян та інвесторів. Запропонована модель просторових узгоджень, яка базується на моделі простору (людина – умови – функції –геометрія – час) і може служити методичним інструментом при обґрунтуванні як житлової політики в цілому, так і конкретних проектів з житлового будівництва в містахItem До концепції «Львів ХХІ ст. Великий і Величний»(Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Габрель, Микола; Habrel, Mykola; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National UniversityОбґрунтовано напрями просторової організації й розвитку Львова в контексті формування містобудівного утворення “Великий Львів” – складного системотехнічного комплексу з поведінкою. Методологічною платформою виконання роботи є: положення загальної теорії систем і системотехніки (проєктування систем); теорія еволюції та розвитку, що ґрунтується на фундаментальних поняттях спадковості, мінливості й відбору; модель п’ятивимірності містобудівного простору. Концепція (загальний задум розвитку системи), що відображається в ідеях, принципах і макрохарактеристиках, скерована на узгодження адміністративно-правових, територіально-ландшафтних, соціально-економічних, експлуатаційно-технологічних та інших аспектів формування та просторового розвитку “Великого Львова”. Закладена ідея великого і величного міста ХХІ ст.Item Spiritual and philosophical values in the profession and training of an architect. Personality against the time background(Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-26) Габрель, Микола; Habrel, Mykola; Lviv Polytechnic National UniversityВизначено значення духовно-світоглядних цінностей у професії та підготовці архітекторів, роль особи викладача в цьому процесі. Рефлексії здійснено на прикладі Львівської архітектурної школи та її представника професора Андрія Рудницького. У полі розгляду перебувають риси людини, які не повинні залежати від часу, – професіоналізм, честь, духовність, справедливість, доброта. Основою для висновків став особистий досвід співпраці з професором Андрієм Рудницьким і спогади колег-викладачів та колишніх студентів. Аналіз охоплює окремі події, подані на тлі історичних обставин кінця ХХ – початку ХХІ століть. Розглянуто методичні засади викладання, що їх дотримувався професор Рудницький, його принципи спілкування зі студентами, залучення їх до практичного проектування, виховання поваги до архітектурної спадщини минулого. Показано, як в умовах ідеологічного тиску на духовні традиції народу, завдяки професіоналізму, принциповій позиції фахівців-архітекторів і повазі до думки викладачів політехніки, вдавалося уникнути багатьох містобудівних помилок і послідовно відстоювати історичне середовище Львова. Серед архітекторів Львівської політехніки панував дух загальнолюдських цінностей, важливими були не лише знання професії, але й літератури, мистецтва і культури загалом. Відчуваючи відповідальність за майбутнє львівської архітектурної школи, професор підтримував молодих працівників, формував клімат психологічного комфорту в колективі. Обґрунтовано нерозривність процесу формування високих духовносвітоглядних рис та високого професіоналізму. Особливо це стосується архітектури, яка перебуває на стику інженерної, гуманітарної та мистецької сфери, а діяльність архітектора, спрямована на людські потреби і цінності, вимагає від нього відповідних моральних якостей, і передусім – порядності і відповідальності. У забезпеченні єдності духовного і професіонального в нових реаліях життя, у методиці виховання молодих фахівців роль та приклад викладача залишаються вирішальними.