Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Air quality monitoring in a selected classroom
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-03) Капало, П.; Возняк, О. Т.; Желих, В. М.; Клименко, Г. М.; Миронюк, Х. В.; Kapalo, Peter; Voznyak, Orest; Zhelykh, Vasyl; Klymenko, Hanna; Myroniuk, Khrystyna; Технічний університет Кошице; Національний університет “Львівська політехніка”; Technical University of Kosice; Lviv Polytechnic National University
    Під час дослідження “Експериментальне визначення оптимальної кількості повітря у вибраному приміщенні в Україні на основі вимірювань концентрації вуглекислого газу” було проведено експериментальне вимірювання у вибраній навчальній аудиторії України. Мета експериментального вимірювання – визначити зміну температури повітря, відносної вологості та концентрації вуглекислого газу під час навчального процесу. Потім за кривими концентрації вуглекислого газу можна розрахувати необхідну інтенсивність вентиляції у приміщенні. У статті викладено результати вимірювання температури повітря та концентрації вуглекислого газу в приміщенні, а також визначення реакції людей у приміщенні на якість повітря. Низка досліджень підтверджують, що якість повітря у навчальних аудиторіях істотно впливає на здоров’я та успішність учнів і вчителів. Відповідно до Указу 527/2007 [1], приміщення, які використовують для навчання дітей та молоді, повинні опалюватися так, щоб забезпечити температуру не менше ніж 20 °С у приміщеннях, де учні працюють чотири години і більше. Для забезпечення повітрообміну від 20 до 30 м3/год на учня необхідна вентиляція. Згідно з українським стандартом ДБН V.2.2-3: 2018, мінімальна температура повітря – 18 °С і повітрообмін 20 м3/год на одну людину. Можна припустити, що якби в класі був прилад для вимірювання концентрації вуглекислого газу, який би подавав акустичний сигнал після досягнення значення 1000 ppm, то приміщення почали би провітрювати. Однак часто люди в класі настільки зайняті навчальним процесом, що помічають погіршення якості повітря лише після того, як покинуть кімнату, вийдуть у коридор.
  • Thumbnail Image
    Item
    Concentration of carbon dioxide in ventilated rooms
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Kapalo, Peter; Pauliková, Alena
    Сьогодні існує глобальна тенденція до будівництва будівель, які класифіковані як низькоенергетичні будинки з теплотехнічного боку. Відповідно до природної вентиляції вони називаються жорсткі будинки. Обмін повітря за допомогою природної вентиляції в такому вигляді будівель знижується нижче необхідних значень згідно з гігієнічними нормами. З метою забезпечення необхідного повітрообміну потрібно встановити в цих будівлях примусову чи гібридну вентиляції. On the present there is a global trend to construct buildings which are categorized like low-energy houses with regard to the thermal-technical viewpoint. According to the natural ventilation they are called tight buildings. An exchange of the air by means of natural ventilation in such kind of buildings is reduced below the hygienically required limit.In rder to ensure the required air exchange it is necessary to install into these buildings the forced or hybrid ventilation.