Вісники та науково-технічні збірники, журнали
Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12
Browse
2 results
Search Results
Item The usage of genetic algorithms when planning railway transportation in international connection(Видавництво Львівської політехніки, 2024-02-28) Lomotko, Denis; Kovalov, Denis; Ukrainian State University of Railway TransportЗалізничний транспорт України є провідною галуззю у дорожньо-транспортному комплексі країни, який забезпечує найбільшу частку вантажних та пасажирських перевезень серед здійснюваних усіма видами транспорту на території України. Зазначимо, що українські залізниці безпосередньо межують і співпрацюють із залізницями Молдови, Польщі, Румунії, Словаччини, Угорщини й забезпечують роботу із сорока міжнародними залізничними переходами. Інтерес до перевезень у напрямку західних прикордонних регіонів посилюється тим, що політичне становище країни спонукає переорієнтовуватись саме на експорт до країн ЄС. У статті досліджено виклики та можливості, пов’язані зі зростанням кількості українських прикордонних терміналів із країнами ЄС як у воєнний, так і у післявоєнний періоди. Проаналізовано поточний стан вантажних перевезень до Європи, розглянуто нагальні проблеми, а також коротко- та довгострокові перспективи розвитку залізниці. Підкреслено ключову роль залізничного транспорту в сприянні інтеграції України в європейську транспортну мережу, висвітлено можливості для реалізації планів щодо реконструкції та розвитку залізниці. Встановлено, що контейнерні перевезення вже займають значну частку ринку і тенденція до їх використання тільки зростає. Україна, як транзитна держава (через територію України проходять чотири з десяти загальноєвропейських транспортних коридорів), має великий потенціал для розвитку власної залізничної транспортної системи. На практиці контейнерні перевезення дають змогу більш ніж удвічі здешевити операції пакування, збільшити продуктивність праці в 4–5 разів, створити умови для комплексної механізації та автоматизації перевантажувальних операцій. Україна посідає третє місце в Європі (19 787 км залізниць, з яких 9 319 км електрифіковано) за довжиною мережі залізниць, а залізничному транспорту належить провідна роль у транспортній системі країни. Незважаючи на це, транспортно-логістична система України на доволі низькому рівні порівняно з іншими країнами світу. Модернізація шляхів та рухомого складу потребують значних капіталовкладень та часових витрат; отже, на проміжковому етапі загострюється питання пошуку способів покращення якості надання логістичних послуг. Тому в статті досліджено способи оптимізації контейнерного руху з України до країн ЄС за допомогою певних математичних алгоритмів і методів. Одним із описаних методів є генетичний алгоритм, який вважають одним із найкращих математичних алгоритмів для описаного вище завдання. Це може відіграти вирішальну роль у створенні гідної матеріально-технічної системи залізниці на західному кордоні України. Також це могло б сприяти оптимізації пропуску через кордони для реалізації та розширення транспортних можливостей української залізниці. Це не лише допоможе знайти найшвидший чи найдешевший маршрут, але й виявити слабкі місця українських прикордонних терміналів. На основі цієї інформації можна запропонувати більше способів удосконалення для модернізації та розширення прикордонних терміналів і станцій з подальшою інтеграцією в європейську транспортну систему.Item Optimization of logistics business processes in the Armed forces of Ukraine(Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Ільчук, О.; Гальків, Л.; Кулиняк, І.; Огінок, С.; Ilchuk, O.; Halkiv, L.; Kulyniak, I.; Ohinok, S.; Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного; Національний університет “Львівська політехніка”; Hetman Petro Sahaidachnyi National Army Academy; Lviv Polytechnic National UniversityПроаналізовано проблемні питання оптимізації логістичних бізнес-процесів у Збройних силах України. Обґрунтовано необхідність упровадження автоматизованої системи управління в систему логістики на базі Accelerated SAP (ASAP), що поєднує технологічну й управлінську частини у вигляді трьох основних компонентів: 1) синхронізація бізнес-пріоритетів клієнта (залежно від індустрії) з конкретними рішеннями SAP через галузеві карти бізнес-цінностей (value maps) інструмента Solution Explorer; 2) карти управління проєктами (маршрутні карти) з основними етапами та діями на них; 3) проєктування, розроблення, тестування і експлуатація за допомогою менеджера рішень SAP Solution Manager. Виявлено, що в результаті упровадження програми SAP R/3 можливо підвищити результативність логістики, пришвидшити виконання оперативних завдань, а також збільшити швидкість отримання і опрацювання інформації.