Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження творчого шляху видатного професора політехнічної школи Антона Попеля
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Петровська, Юліана; Petrovska, Yuliana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено формування та розвиток традиції вшанування пам’яті вчених Львівської архітектурної школи, на прикладі відзначення 100-річчя з дня смерті відомого скульптора-монументаліста, професора Львівської політехніки Антона Попеля, в рамках міжнародної наукової конференції “Антон Попель та Львівська архітектурно-художня школа зламу ХІХ–ХХ ст.” у грудні 2010 року. Наукова публікація демонструє, що проведення наукових заходів, приурочених пам’яті видатним діячам Львівської політехніки минулого, є важливим чинником формування та розвитку національної самосвідомості молодого покоління педагогів та студентів Університету.
  • Thumbnail Image
    Item
    Pedagogic (tiching) activity of Ivan Levynskyi at lviv school of architecture in the late 19th century – early 20th century
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-10-10) Петровська, Юліана; Кузьмич, Василь; Petrovska, Yuliana; Kuzmych, Vasyl; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наукове дослідження знайомить із педагогічною діяльністю Івана Левинського у Політехнічній школі. Історичні документи з Державного архіву Львівської області допоможуть розглянути та проаналізувати навчальні плани Відділу будівництва (Program szkoły politechnicznéj we Lwowie), які включають назви навчальних дисциплін, години їх вивчення на різних курсах та короткі анотації змісту предметів, які викладав професор Іван Левинський. Як науковець і педагог, він зумів започаткувати власну систему підготовки кадрів, яка сприяла розвитку науково-технічних досліджень у Галичині. Під його керівництвом студенти старших курсів формувались як спеціалісти Політехнічної школи, оскільки проходили поглиблену практику в проєктно-будівельній фірмі. Активно займався науковою роботою, публікував свої напрацювання у збірниках наукових праць та виступав із доповідями, в яких висвітлював свою професійну позицію. На громадських зібраннях Левинський трактував власну методику викладання навчальних дисциплін, що полягала у викладанні навчальних предметів, основою яких є лекційний матеріал, котрий, на думку професора, повинен супроводжувати кожну дисципліну. Водночас наголошував на тому, що слід вивчати новітні зразки будівель, виконаних за межами країни, здійснювати натурні обстеження та виконувати архітектурні замальовки і в ескізній формі, і в техніці академічного рисунку. Кафедра, яку він очолив під назвою “утилітарного” будівництва, повністю відповідала його поглядам і досвіду. Окремі громадські будівлі відігравали певну символічну роль, проте найперше повинні бути комфортними для її мешканців, зручно розпланованими та технічно оснащеними. Важливим елементом було достатнє природне освітлення будівлі, яке сприятливо впливало на здоров’я людини. Іван Левинський, як видатний український архітектор, будівничий, інженер, промисловець, професор Політехнічної школи у Львові, на зламі ХІХ та ХХ століть, втілив свої ідеї відродження українського народного стилю в архітектурних будівлях, спорудах та мистецьких творах, мотиви народної творчості.
  • Thumbnail Image
    Item
    Spiritual and philosophical values in the profession and training of an architect. Personality against the time background
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-26) Габрель, Микола; Habrel, Mykola; Lviv Polytechnic National University
    Визначено значення духовно-світоглядних цінностей у професії та підготовці архітекторів, роль особи викладача в цьому процесі. Рефлексії здійснено на прикладі Львівської архітектурної школи та її представника професора Андрія Рудницького. У полі розгляду перебувають риси людини, які не повинні залежати від часу, – професіоналізм, честь, духовність, справедливість, доброта. Основою для висновків став особистий досвід співпраці з професором Андрієм Рудницьким і спогади колег-викладачів та колишніх студентів. Аналіз охоплює окремі події, подані на тлі історичних обставин кінця ХХ – початку ХХІ століть. Розглянуто методичні засади викладання, що їх дотримувався професор Рудницький, його принципи спілкування зі студентами, залучення їх до практичного проектування, виховання поваги до архітектурної спадщини минулого. Показано, як в умовах ідеологічного тиску на духовні традиції народу, завдяки професіоналізму, принциповій позиції фахівців-архітекторів і повазі до думки викладачів політехніки, вдавалося уникнути багатьох містобудівних помилок і послідовно відстоювати історичне середовище Львова. Серед архітекторів Львівської політехніки панував дух загальнолюдських цінностей, важливими були не лише знання професії, але й літератури, мистецтва і культури загалом. Відчуваючи відповідальність за майбутнє львівської архітектурної школи, професор підтримував молодих працівників, формував клімат психологічного комфорту в колективі. Обґрунтовано нерозривність процесу формування високих духовносвітоглядних рис та високого професіоналізму. Особливо це стосується архітектури, яка перебуває на стику інженерної, гуманітарної та мистецької сфери, а діяльність архітектора, спрямована на людські потреби і цінності, вимагає від нього відповідних моральних якостей, і передусім – порядності і відповідальності. У забезпеченні єдності духовного і професіонального в нових реаліях життя, у методиці виховання молодих фахівців роль та приклад викладача залишаються вирішальними.
  • Thumbnail Image
    Item
    Життєвий і творчий шлях Романа Миколайовича Липки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Черкес, Б. С.; Клименюк, Т. М.
    Досліджено значення особистості Романа Миколайовича Липки як лідера Львівської архітектурної школи, завдяки якому була збережена класична традиція архітектурної освіти в регіоні. The importance of the personality of Roman Lipka as a leader of the Lviv architectural school, through which the classical tradition of architectural education in the region has been preserved is vestigated in the article.
  • Thumbnail Image
    Item
    Мистецька освіта у Львівській архітектурній школі в міжвоєнний період 1919–1939 (1945) рр.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Петровська, Ю. Р.
    Висвітлено історію розвитку мистецької підготовки архітекторів у Львівській політехніці в міжвоєнний період. Розглянено художні дисципліни, які викладали на архітектурному факультеті, та зазначено професорсько-викладацький склад кафедр. History of development of artistic preparation of architects is covered in the Lviv Polytechnic in the interwar period. Considered artistic disciplines that was laid out on an architectural faculty and academic staff of departments.