Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Напрями реалізації концепції екологічного маркетингу в умовах соціалізації економіки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-06-20) Косар, Н. С.; Гап’як, Т. М.; Федунь, М. Р.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Визначено передумови розвитку концепції екологічного маркетингу в Україні. Встановлено, що її розвиток повністю узгоджується з концепцією маркетингу цінності, у якій основний акцент робиться на орієнтацію на людину та її бажання. Детально проаналізовано такі напрями реалізації концепції екологічного маркетингу, як зменшення викидів у довкілля, розвиток нетрадиційної енергетики, збирання та переробка сміття, екологічно чиста продукція і упаковка, сільський зелений туризм на підставі вивчення зарубіжного та вітчизняного досвіду. Подано пропозиції стосовно активізації просування екологічних продуктів в Україні через об’єднання зусиль суб’єктів господарювання та регіональних органів влади та управління.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження проблем розвитку екологічно-орієнтованої економіки (на прикладі промислових підприємств Львівської області)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Мних, О. Б.; Сокіл, Ю. Р.
    У науковій роботі досліджено екологічні антропогенні проблеми, що наявні у Львівській області. Характеристику сталості розвитку Львівської області у 2009–2011 рр. наведено із використанням таких показників, як індекс сталого розвитку, який деталізовано за трьома індикаторами сталості розвитку – економічного, екологічного та соціально-інституціонального та ступеня гармонізації сталого розвитку. Охарактеризовано сучасний стан інвестиційної привабливості Львівської області з погляду впливу “м’яких” та “жорстких” факторів, на основі яких визначено переваги та проблеми щодо залучення інвестицій у розвиток Львівської області. На основі даних, що наведені в Статистичному щорічнику України за 2012 рік сформовано екологічний рейтинг Львівської області у 2012 році, що деталізований за відповідними показниками на основі яких визначено головні екологічні проблеми антропогенного походження. Особливу увагу звернено на питання утворення та утилізації відходів – як однієї з головних екологічних загроз Львівської області. Наведено характеристику основних підприємств-забруднювачів Львівської області, а також проведено порівняльний аналіз категоріальних змін щодо екологічної безпеки промислових об’єктів Львівської області у 2006 та 2011 рр. На основі результатів проведеного дослідження визначено актуальні напрями дослідження процесів розвитку екологічно-орієнтованої регіональної економіки та запропоновано низку заходів, спрямованих на зниження величини деструктивного впливу господарської діяльності на екологічний стан Львівської області. The anthropogenic environmental problems in the Lviv region studied in scientific paper. Sustainable development characteristics of the Lviv region in 2009–2011 are given using indicators such as the index of sustainable development, detailed by three indicators of sustainable development – economic, environmental and socio-institutional and the harmonization of sustainable development level. The current state of the investment attractiveness of the Lviv region characterized in terms of the impact of “soft” – the business climate, the efficiency of state authorities, administrative procedures, property rights, corruption, taxes and fees, openness of the authorities, business optimism and “hard” factors – natural resources (water and land), human resources: health, access to education, innovation potential, consumer segment, business segment, infrastructure – based on which benefits and problems of attracting investment in the development of Lviv region defined. The article presents data on the volume of investment in the Lviv region in 2005–2012 years, which are detailed in such areas as protection and rational use of water resources, air protection, protection of natural resources and rational use of mineral resources, protection and rational use of land, utilization and neutralization of toxic industrial, household and other wastes – the dynamics of change are analyzed using a geometric mean values and through trend analysis for such variables as investment in the protection and rational use of water resources and the total environmental investment in the Lviv region in 2005–2012 years. The environmental rating of Lviv region in 2012, based on the data presented in the Statistical Yearbook of Ukraine for 2012 formed and detailed by the following indicators: the use of fresh water, the amount of reversibly used and reused water, the proportion of reused water in the total use of for production needs, wastewaters disposal into natural surface waters objects, emissions of pollutants into the atmosphere, emissions of pollutants into the atmosphere per square kilometer, emissions of pollutants and carbon dioxin emissions into the air from mobile sources of pollution, pollutant substances and carbon dioxin emissions into the atmosphere from stationary sources of pollution, I–IV hazard class waste generating, including I–III hazard classes, presence of wastes, including I–III hazard class – based on which the key environmental anthropogenic problems defined. Particular attention is paid to the formation and recycling of wastes as one of the major environmental threats in Lviv region. According to information provided by the Department of Environment and Natural Resources of the Lviv regional state administration the main characteristics of polluting enterprises in Lviv region characterized, as well as a comparative analysis of categorical changes in environmental safety of industrial objects in Lviv region in 2006 and 2011 Also examples of establishing communications between state and private, scientific and research cooperation in the field of rational waste management provided. Based on the results of the research main directions in the study of processes of eco-oriented regional economy defined and a range of activities aimed at reducing the level of the destructive impact of economic activities on the ecological situation of the Lviv region proposed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Recycling – principal tendency of environmental marketing development in Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Kosar, N. S.; Kuzjo, N. E.; Sokil, Ju. R.
    The essence of recycling process and characteristics of its participants are exposed in this article. Examples of advanced technologies designed to optimize the process of collecting and recycling, as well as operating Ukrainian recycling enterprises are shown. The European experience of recycling processes is covered and the example of the concept of environmental marketing adaptation of Ukrainian enterprises to ensure an effective system of waste alteration is suggested. Розкрито сутність процесу рециклінгу, подано характеристику його учасників. Наведено приклади прогресивних технологій, призначених для оптимізації процесів збору і переробки сміття, а також підприємств з утилізації відходів, що діють в Україні. Розкрито європейський досвід організації процесів переробки відходів та запропоновано приклад адаптації концепції екологічного маркетингу підприємствами України для забезпечення ефективної системи утилізації відходів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутність та основні напрямки маркетингової діяльності теплопостачальних організацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Косар, Н. С.; Лаврів, У. О.; Кубрак, Н. Р.
    Розглянуто шляхи та напрямки підвищення ефективності функціонування теплоенергетичних підприємств на засадах маркетингу. Встановлено проблеми, які негативно впливають на надійність теплопостачання населення та економіку України. Обґрунтована необхідність використання теплопостачальними компаніями різноманітних видів маркетингу: соціально-етичного, маркетингу взаємовідносин, синхромаркетингу, демаркетингу, ремаркетингу, екологічного маркетингу. Проаналізовано конкурентне середовище у сфері теплопостачання, насамперед з боку товарів-замінників. Розглянуто особливості сегментування ринків теплової енергії, прогнозування попиту на неї, реалізації політики демаркетингу, спрямованої на енергозбереження у сфері тепловикористання. Встановлена доцільність покращання діяльності цього типу підприємств з використанням бенчмаркінгу як у сфері теплопостачання, так і обслуговування клієнтів. Подано рекомендації щодо диверсифікації діяльності теплопостачальних підприємств, активізації їхніх маркетингових комунікацій з використанням реклами та заходів паблісіті.The ways and directions of effective functioning increasing of thermal power companies based on marketing principles are considered. Some problems having a negative influence on thermal power supplying for population and the economy of Ukraine are determined. The necessity of using of different kinds of marketing by thermal power companies is justified. Among the mentioned kinds of marketing are the following: social-ethic marketing, marketing of mutual relations, demarketing, synchromarketing, remarketing, ecological marketing etc. The competitive environment of the field of thermal power supplying, moreover from the side of goods-substitutes are analysed. The peculiarities of the thermal power supplying market segmentation are considered. The prognoses of energy demand along with the realization of the demarketing policy directed on energy conservation in the field of thermal power are regarded as well. The expediency of improving of the thermal power company activity based on benchmarking as well as customer service is set. The recommendations concerning the diversification of the firm activity and activation of its marketing communication using advertising and measures of publicity are given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Екологічний маркетинг як інструмент механізму розвитку соціо-еколого-економічної системи
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011) Бублик, М. І.
    Проаналізовано теоретико-методологічні основи формування екологічного маркетингу як інструменту механізму розвитку соціо-еколого-економічної системи. Запропонована циклічна модель формування стратегічного маркетингового плану виробництва екотоварів та екопослуг дасть змогу зменшити обсяг техногенних збитків на кожному з ієрархічних рівнів соціо-еколого-економічної системи. The article analyzes theoretical and methodological foundations of environmental marketing as a tool for the mechanism of socio-ecological-economic system. The proposed cyclic model of strategic marketing plan and production ekotovariv ekoposluh will reduce man-made losses in each of the hierarchical levels of socio-ecological-economic system.