Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Employees’ Types of Intelligence Assessment Method in Accordance with the Elements of the Five-Factor Model Considering Life Cycle Stage
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-28) Чернобай, Ліана Іванівна; Карська, Ельжбєта; Широн, Юлія Олегівна; Chernobay, Liana; Karska, Elizabeth; Shiron, Yuliia; Національний університет “Львівська політехніка”; Університет імені Кардинала Стефана Вишинського; Lviv Polytechnic National University; Cardinal Stefan Wyszyński University
    Умови функціонування підприємств в середовищі VUCA (Volatility, Uncertainty, Complexity and Ambiguity) характеризуються радикальними змінами у соціально-економічній сфері, нестабільністю та високим рівнем стресовості. Усе більша кількість наукових досліджень підтверджують значний вплив соціально-психологічних факторів на продуктивність діяльності працівника, тому перед керівництвом підприємства постає завдання їх ефективного оцінювання. Метою статті є розробка інструментів оцінки системи соціально-психологічних показників, заснованої на множинності форм прояву інтелекту працівника. В статті представлено авторський метод оцінки видів інтелекту працівників за елементами п’ятифакторної моделі з урахуванням етапів їх життєвого циклу. Запропонований метод складається із трьох послідовних етапів: узгодження результатів застосування методик оцінювання кожного елементу п’ятифакторної моделі інтелекту працівника із застосуванням методу стенів; встановлення зв’язку між етапами життєвого циклу, величиною продуктивності діяльності та отриманими результатами поелементного оцінювання видів інтелекту; визначення надійності отриманих результатів дослідження шляхом перевірки ретестової надійності та внутрішньої узгодженості (коефіцієнт альфа Кронбаха). У статті обґрунтовано вибір конкретних методик оцінки кожного виду інтелекту працівника за елементами п’ятифакторної моделі. Апробація авторського методу проводилась на базі проектних відділів семи підприємств будівельної галузі. Авторський метод оцінки розроблено та апробовано з метою подальших досліджень впливу видів інтелекту п’ятифакторної моделі на продуктивність діяльності працівників з урахуванням етапів їх життєвого циклу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Роль емоційного інтелекту в системі основних компетенцій менеджера
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Передало, Х. С.; Peredalo, Kh. S.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто сутність емоційного інтелекту, зокрема трактування цієї категорії основними її дослідниками, модель емоційного інтелекту, що відображає його складові, сфери застосування та сфери впливу (“я”, “ти” та “ми”). Вказано на відмінність між поняттями “компетенція” та “компетентність”, а також на місце емоційного інтелекту чи компетентності у системі інших ключових компетенцій сучасного менеджера. Відображено взаємозв’язок між емоційним інтелектом та іншими навичками управлінця. Наведено поради щодо розвитку емоційного інтелекту менеджера, базуючись на його класифікації, що одночасно відображає рівень його зростання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ресурси особистості як чинник стресостійкості державних службовців
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Дорош, І. М.; Dorosh, I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Здійснено теоретичний аналіз змісту ресурсної концепції стресу, визначено важливість прикладного застосування цього підходу в галузі вітчизняного публічного управління, який може стати підґрунтям для вирішення проблем підвищення рівня стресостійкості державних службовців. Для цього наведено модель професійного стресу, що запропонував Дж. Грінберг, яка дає можливість зрозуміти важливість особистісних характеристик працівника для конструктивного вирішення стресових ситуацій. Розкрито також зміст поняття “копінгу” як своєрідного типу подолання стресової ситуації, стратегії поведінки. Розглянуто базову класифікацію копінг-стратегій, яку запропонували Р. Лазарус та Фолкман, а також низку конкретних стратегій копінгу, що характеризують базові класифікаційні групи. В ході аналізування результатів власних емпіричних досліджень встановлено, що забезпечення високого рівня стресостійкості державних службовців – результат вдалого поєднання наявних особистих ресурсів фахівця на етапі його працевлаштування із постійним саморозвитком, навчанням, набуттям досвіду тощо.
  • Thumbnail Image
    Item
    Психологічні аспекти адаптації персоналу організації
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Процак, К. В.; Романів, Л. В.
    Розглянуто проблему адаптації нових працівників в організації, її мету та основні складові. Детальну увагу зосереджено на психологічній складовій адаптації. Розглянуто емоційний інтелект як основний чинник психологічної адаптації нових працівників. Узагальнено значення емоційного інтелекту для кар’єри працівника. Досліджено особливості взаємодії нових працівників з керівниками. Наведено основні стилі керівництва; ознаки, за якими можна визначити основні типи керівників, особливості їхнього мотивування, поведінку в конфліктних ситуаціях. Проаналізовано сумісності різних типів керівників з підлеглими. Наведено рекомендації, які дають змогу поліпшити психологічну адаптацію працівників на новому місці роботи. The problem of adaptation of new employees in the organization, its goals and main components are considered. Detailed attention is paid to the psychological component of adaptation. Emotional intelligence is considered as the main factor of psychological adjustment of new employees. Importance of emotional intelligence for employees’ career is generalized. The features of the interaction of new employees with managers are investigated. The basic style of leadership; characteristics, which can identify the main types of executives, their motivation, behaviour in conflict situations are described. Analysis of the compatibility of different types of managers with subordinates is made. The recommendations that allow you to improve the psychological adaptation of workers to a new job are given.
  • Thumbnail Image
    Item
    Сутність, причини виникнення та підходи до регулювання стресових ситуацій на підприємствах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Подольчак, Н. Ю.; Дорош, І. М.; Дорош, О. І.
    Досліджено генезис поняття “стрес”, передумови його трансформування із суто психологічної категорії до категорії менеджменту. Виділено різноманітні наукові підходи до визначення сутності поняття “стрес” та “професійний стрес”. Визначено основні чинники професійного стресу керівника, розглядаються поняття “загального та специфічного середовища стресу”, “ситуації стресу”, а також фактори, що можуть амортизувати негативні чинники стресу, або ж активізувати їх. Також наведено порівняльну характеристику “адаптаційного синдрому”, відкритого Г. Сельє та “емоційного інтелекту”, вперше визначеного Пітером Селові і Джоном Д. Майером як основних якостей, необхідних для подолання професійного стресу менеджерів, а також підвищення рівня їх стресостійкості. Містить згруповані у три групи чинники стресу працівників різних організацій, а також конкретні підходи до їх вирішення. Для врегулювання стресових ситуацій на підприємстві виділено упереджувальні заходи, поточні та регулятивні. In this article the genesis of the concept “stress” and the conditions of its transformation from an especially psychological category to the category of management are undertaken. It is highlighted the various scientific approaches to define the essence of the concept “stress” and “professional stress". The main factors of the professional stress of a manager are certain, the concept of “general and specific environmental stress", “stress situation” as well as factors that can absorb negative factors of stress or activate them are examined here. It also shows the comparative characteristics of “adaptation syndrome” distinguished by H.Selye and the “emotional intelligence” that Selovi Peter and John D. Mayer were firstly defined to be the basic qualities that are needed to overcome the professional stress of managers, as well as increasing the level of its stress stability. This article contains three groups of stress factors of employees of various organizations, as well as specific approaches to its solution. To avoid the stressful situations in the company it is allocated the preventive, current and regulative measures.
  • Thumbnail Image
    Item
    НЛП у менеджменті як засіб управління собою та іншими
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Колібаба, А. М.
    Керівник, незалежно від сили волі й твердості характеру, не може передбачити, коли ним заволодіють емоції. Але саме від нього залежить, наскільки довго ці емоції – позитивні чи негативні – будуть його супроводжувати. A manager, irrespective of wills and firmness of character, can not predict when it inherited emotions. But most of it depends on how long these emotions - positive or negative - will accompany him.