Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 16
  • Thumbnail Image
    Item
    Experimental results of damaged RC beams
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Бліхарський, Я. З.; Blikharskyy, Yaroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Наведено результати експериментального дослідження пошкоджених залізобетонних балок. Корозія арматури в бетоні – одна з основних проблем довговічності, з якою стикаються на практиці будівельні інженери. Пошкодження окремих елементів залізобетонних конструкцій спричинене різними групами впливів: технологічними факторами (неточне розміщення арматури, пошкодження елементів внаслідок будівельно-монтажних операцій та транспортування, порушення проектних параметрів під час виготовлення залізобетонних елементів – не-стандартна конфігурація, зміни напружено-деформованого стану елемента внаслідок порушення їх конструктивного положення та розрахункових зовнішніх впливів). Особливу увагу необхідно приділити дії агресивного середовища як одній з найпоширеніших причин введення елементів у непридатні для експлуатації або в аварійному стані конструкцію. Метою роботи є визначення несучої здатності залізобетонних конструкцій без пошкодження та з пошкодженням робочої арматури. Відповідно до програми досліджень випробувано чотири залізобетонні балки розміром 100×200×2100 мм. Серед них були два непошкоджені контрольні зразки з одинарною арматурою діаметром 20 мм – BC-1 та BC-2 та два зразки з арматурою ∅20 мм із пошкодженнями близько 40 % робочої арматури – BD-3 та BD-4. Арматура була пошкоджена до бетонування зразків. Зразки випробовували на згин за короткочасного навантаження. Рівень навантаження контролювали за допомогою кільцевих динамометрів, які одночасно слугували шарнірною опорою з одного боку і нерухомою опорою з іншого боку балки з прольотом 1900 мм. В результаті вплив пошкодження арматури в залізобетонних балках зменшує їх несучу здатність. Пошкодження термічно зміцненого шару армування впливають на характер руйнування та зменшення несучої здатності, оскільки в робочій арматурі змінюються фізико-механічні характеристики.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив дефектів робочої арматури на несучу здатність залізобетонних балок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Бліхарський, З. З.; Вегера, П. І.; Шналь, Т. М.; Blikharskyy, Z.; Vegera, P.; Shnal, T.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Кожна з конструкцій піддається впливам у процесі експлуатації. Внаслідок цього виникають різноманітні дефекти пошкодження цих елементів, що впливають на їх безпечну експлуатацію. Одним з таких дефектів є корозія робочого армування. Дослідження несучої здатності залізобетонних балок з контрольованими значеннями корозії або пошкодження є актуальним питанням. Наведено результати експериментальних досліджень залізобетонних балок з дефектом у розтягнутій арматурі, виконаних з та без початкового навантаження. Як дефект розглядали один отвір Ø5.6 мм. Було випробовувано 8 залізобетонних балок. Зразки поділено на дві серії: два зразки 1-ї серії та шість 2-ї. Контрольні зразки обох серій руйнувались через викришування стиснутої зони бетону. Зразки, які були пошкоджені без початкового навантаження, зруйнувались внаслідок розриву розтягнутої арматури. Такий самий тип руйнування зафіксовано під час пошкодження за експлуатаційного рівня навантаження. При випробовуванні балок з пошкодженням без рівня навантаження і з армуванням, еквівалентним до пошкодженої арматури, несуча здатність зразків фактично однакова, відхилення становить приблизно 4 %. Отже, встановлено, що такий тип пошкодження відповідає зменшенню несучої здатності зразка залежно від робочого армування. При виконанні пошкодження за певного рівня навантаження несуча здатність збільшується приблизно на 10 %. Рівень навантаження збільшує залишкову несучу здатність пошкоджених зразків.
  • Thumbnail Image
    Item
    Про анкерування поздовжньої розтягнутої арматури у залізобетонних балках без попереднього напруження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Максимович, С. Б.; Крочак, О. В.; Maksymovych, S.; Krochak, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Експериментальні дослідження покзали, що навіть у разі дотримання вимог чинних норм про довжину анкерування поздовжньої арматури балки руйнуються від втрати зчеплення поздовжньої арматури з бетоном, не досягнувши міцності похилого перерізу. Висмикування поздовжньої арматури на опорах внаслідок розтріскування бетону і порушення зчеплення потрібно розглядати як недолік конструювання опорної частини. Такі балки не коректно брати до уваги під час проведення аналізу несучої здатності похилих перерізів, тому що анкерування є окремою проблемою у теорії залізобетону. Особливістю згинаних залізобетонних елементів є те, що за дії навантаження епюра розтягуючого зусилля у поздовжній арматурі не відповідає епюрі згинальних моментів внаслідок часткової втрати зчеплення арматури з бетоном після утворення вертикальних тріщин, які допускаються нормами за експлуатаційних навантажень. Для вирішення цієї проблеми пропонують використовувати поняття “правило зміщення розтягуючого зусилля”, яке подано в чинних нормах [1] і Eurocode 2 EN 1992-1-1:2004 [2] для визначення місця обриву поздовжньої арматури в прольоті. Пропонуємо дещо інший підхід, який ґрунтується на зміщенні не розтягуючого зусилля, а зміщенні епюри згинальних моментів. Цей метод вперше запропонував Л. О. Дорошкевич для розра- хунку поперечної арматури. Невідповідність зміни розтягуючого зусилля в поздовжній арматурі і епюри згинальних моментів враховується коефіцієнтом зміщення епюри моментів v , який визначають за допомогою розроблених номограм. Наведено приклад розрахунку довжини анкерування поздовжньої арматури пропонованим методом.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика досліджень залізобетонних балок з пошкодженнями, отриманими за дії навантаження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Турчин, Б. Р.; Бліхарський, З. З.; Вегера, П. І.; Шналь, Т. М.; Tyrchyn, B.; Blikharskyy, Z.; Vegera, P.; Shnal, T.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, студент інституту ІАРХ, аспірант кафедри опору матеріалів та будівельної механіки; Lviv Polytechnic National University, Department of Building construction and bridges, student of institute IARCH, Department of Materials Strength and Structural Mechanics
    Дослідження залізобетонних балок, в яких наявні певні пошкодження чи дефекти, є малопоширені. Особливо це стосується досліджень, в яких дефекти виникають під дією навантаження, що зумовлено складністю виконання таких досліджень. У цій статті описано методику виконання пошкоджень розтягнутої арматури в згинаних залізобетонних елементах, під дією навантаження. Всього було випробувано 8 дослідних зразків: чотири зразки випробувано як контрольні і чотири з пошкодженням. Контрольні зразки армовані розтягнутою арматурою діаметром 16 та 20 мм. Балки, які пошкоджували, були армовані арматурою діаметром 20 мм. Пошкодження виконувались шляхом просвердлювання отвору в розтягнутій арматурі Ø5.6. Залишкова площа арматури з отвором відповідає площі поперечного перерізу арматурі Ø16. Таким чином моделювалась точкове пошкодження розтягнутого армування. Як наслідок змінився тип руйнування балки. Вичерпання несучої здатності відбувається різко, з розламуванням балки на дві частини. Збіжність результатів несучої здатності зразківблизнюків показало відхилення результатів у діапазоні 3–13 %.
  • Thumbnail Image
    Item
    Міцність залізобетонних балок, підсилених попередньо напруженою арматурою
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Ковальчук, Б. М.; Римар, Я. В.; Бліхарський, З. Я.; Холод, П. Ф.; Kovalchuk, B.; Rymar, Ya.; Blikharskyy, Z.; Kholod, P.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, кафедра архітектурних конструкцій; Lviv Polytechnic National University, Department of building construction and bridges, Department of architectural constructions
    У цій статті описано підсилення нормальних перерізів залізобетонних балок попередньо напруженою арматурою під навантаженням. Були випробувані зразки залізобетонних балок завдовжки 2100 мм, завширшки – 100 мм і заввишки 200 мм. Робочою арматурою балки була арматура A500C Ø12 мм. Стиснута і поперечна арматура була класу А240С Ø8 мм. Балки випробовувались на чистий згин. Балки підсилювались за допомогою двох ненапружених або попередньо напружених стержнів арматури A500C Ø12 мм. Випробувано три серії балок: контрольні балки серії ВО, балки підсиленні ненапруженою арматурою та балки підсиленні попередньо напруженою арматурою. Усі балки підсилені при рівні діючого навантаження 0,5 Mu.
  • Thumbnail Image
    Item
    Experimental study of crack resistance and strength of oblique planes of reinforced concrete point-force loaded beams with positive and negative bending moment diagram
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Maksymovych, S. B.
    The paper discusses experimental study of oblique planes of reinforced concrete solid beams at simultaneous exertion of constant transverse force and positive and negative bending moments. The tested beams had similar characteristics and differed only in types of reinforcement of oblique planes. Analysis of experimental results revealed the specifics of development and width of oblique cracks in the zone of effect of constant transverse force and positive and negative bending moments. The dynamics of development and width of oblique cracks depending on the load was recorded. The study also assessed the effect of various types of oblique planes reinforcement on bearing capacity of the beams. The experiments showed that nucleation of oblique cracks in beams with positive and negative bending moment diagram for the relationship a/d = 1 occurs at mid-height of the beam. Distribution of stresses along the tension longitudinal reinforcement of beams is different from the theoretical bending moment diagram. In beams with positive and negative bending moment diagram at the relationship a/d = 1, horizontal (transverse) reinforcement is the most effective type of transverse reinforcement in terms of bearing capacity of oblique planes and width of oblique cracks. Розглянуто експериментальні дослідження похилих перерізів нерозрізних залізо- бетонних балок за одночасної дії постійної поперечної сили і двозначних моментів. Випробувані балки мали одинакові характеристики і відрізнялися тільки видами армування похилих перерізів. Під час аналізу експериментальних досліджень виявлено специфіку утворення і ширини розкриття похилих тріщин у зоні дії постійної поперечної сили і двозначного згинального моменту. Зафіксована динаміка розвитку та ширина розкриття похилих тріщин залежно від навантаження. Виявлено також вплив різних видів армування похилих перерізів на несучу здатність балок. Експерименти показали, що зародження похилих тріщин у балках з двозначною епюрою згинальних моментів за відношення a/d = 1 проходить у середині висоти балки. Розподіл напружень по довжині розтягнутої поздовжньої арматури балок не відповідає теоретичній епюрі згинальних моментів. У разі двозначної епюри згинальних моментів та відношенні a/d = 1 найефективнішою поперечною арматурою, з огляду на несучу здатність похилих перерізів і ширину розкриття похилих тріщин, є горизонтально розміщена поперечна арматура.
  • Thumbnail Image
    Item
    Strength and deformabilityof normal cross sections of reinforced concrete beams, reinforced in the tension areawith additional sheet reinforcementwithout the bond
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Kramarchuk, A. P.; Ilnytskyi, B. M.; Volynets, M. E.; Bobalo, T. V.
    The results of the experimental research of the strength and deformability of normal cross sections of reinforced concrete beams reinforced in tension area with additional sheet reinforcement without the bond.Наведено результати експериментальних досліджень міцності та деформативності нормальних перерізів залізобетонних балок, підсилених у розтягнутій зоні додатковою листовою арматурою без зчеплення.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інженерний метод розрахунку міцності приопорних ділянок прогінних залізобетонних конструкцій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Дорофєєв, В. С.; Карпюк, В. М.; Крантовська, О. М.; Петров, М. М.
    Наведено основні результати експериментальних досліджень міцності приопорних ділянок звичайних, нерозрізних, попередньо напружених, позацентрово розтягнених і стиснених залізобетонних балок. Виявлено нові схеми руйнування приопорних ділянок вказаних конструкцій та встановлено їх залежність від відповідного співвідношення дослідних факторів. Розроблено новий загальний інженерний метод розрахунку міцності приопорних ділянок зазначених елементів, що основується на виборі та почерговому розгляді найімовірніших схем їх руйнування. The main results of experimental studies of strength, bearing areas’ are usually uncut, pre-stressed, stretched and eccentrically compressed reinforced concrete beams. Тhe identified of the stated constructions’ bearing areas’ new destruction patterns and the establishment of their dependence on the research factors’ corresponding ratio; the development of new general engineering methods of the studied elements’ bearing areas’ durability calculation based on the choice and the alternating consideration of the most probable destruction schemes.
  • Thumbnail Image
    Item
    Характер руйнування пошкоджених таврових балок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Клименко, Є. В.; Чернєва, О. С.; Арез, Мохаммед Ісмаел
    Досліджено характер руйнування дослідних зразків – балок з пошкодженою полицею. Дослідження проводять з метою вивчення впливу пошкоджень балки на її залишкову несучу здатність. The nature of the experimental model – beams’ destruction with damaged shelf is examined at the article. Studies conducted to study the effect of beam damage on residual bearing capacity.
  • Thumbnail Image
    Item
    Експериментальні дослідження деформативності залізобетонних балок, підсилених під навантаженням композитною системою Sika Carbodur
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Мельник, І. В.; Добрянський, Р. З.; Давидовський, Н. Б.; Крет, В. О.
    Подано результати випробувань навантаження залізобетонних балок, підсилених композитними стрічками Sika Carbodur за різних рівнів попереднього завантаження. The results of load tests of reinforced concrete beams, reinforced composite tapes Sika Carbodur at differentlevels of preloading.