Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Трансформація смислових вимірів поняття уваги в сучасному інформаційному суспільстві
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Онищук, Оксана; Паньків, Олеся; Onyschuk, Oksana; Pankiv, Olesia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті проаналізовано феномен уваги у людському бутті, який зазнав і надалі змінюється під впливом інформаційних технологій. Подано короткий історико-філософський огляд підходів до аналізу феномену уваги в різні епохи: від Античності і до ХХ ст. На основі цього огляду авторки висновують, що у філософській інтерпретації від античності до ХХ ст. увага визначається як турбота про себе. Показано, що в сучасному суспільстві через потужний розвиток інформаційних технологій, надлишковість інформації, поверховість сприйняття, відсутність зосередженості й рефлексії, відбувається перетворення уваги на цінний ресурс сфери економіки, політики, інформаційних воєн тощо. Крім цього, авторки з’ясували, що в інформаційному суспільстві екзистенційні характеристики уваги заміняються операційно-функціоналістськими, які нівелюють особливості людського буття. Окрім історично-компаративістського підходу, в цій статті використано етимологічний підхід, який дав змогу глибше зрозуміти зміни у значеннях поняття уваги, ґрунтуючись на трьох його ключових характеристиках: концентрації, турботи про себе і «вбирання в себе».
  • Thumbnail Image
    Item
    Екзистенціали людського існування у творчості Бернардо Бертолуччі (у контексті фільму “Останнє танго в Парижі”)
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2007) Бурий, Андрій
    Зроблено спробу тлумачення образів фільму Бернардо Бертолуччі “Останнє танго в Парижі” – одного з етапних творів 70-х років ХХ ст. – крізь призму філософії екзистенціалізму. Увагу зосереджено на екзистенціалах людського існування, які займають місце традиційних філософських категорій, та їхньому відображенні у творчому пошуку режисера. In the article we have tried to give an interpretation of some characters in Bernardo Bertolucci’s “The Last Tango in Paris” – as one of the outstanding creations of the 70-ties, XX century, - from the view-point of existential philosophy. Consideration is given to the existentials of human being that have taken place of traditional philosophic categories, and their representation in the creative work of this film-director.
  • Thumbnail Image
    Item
    Онтологічний вимір екзистенції в філософії М. Гайдеґґера: “Das Selbst” versus “Das Man”
    (Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2009) Шевченко, Сергій
    Визначено основні характеристики еволюції поняття “екзистенція” у фундаментальній онтології М. Гайдеґґера та особливості інтерпретації мислителем автентичності людського існування. На основі історико-філософського аналізу ключових положень про справжнє існування людини, висунутих у філософії М. Гайдеґґера, відтворено цілісну картину формування поглядів філософа щодо проблеми визначення автентичності екзистенції. Було встановлено, що М. Гайдеґґер один з перших відкинув метафізично-сутнісне розуміння людини, піддавши гострій критиці усю сучасну йому гуманістично-філософську традицію розуміння істинності людського буття. Натомість мислитель звертається до проблеми існування людини в онтологічно-історичному вимірі, протиставляючи безликій людині – людину як самість, в якій і проявляється автентична екзистенція. The article is devoted to definition of main characteristics of the evolution of “existence” concept in fundamental ontology of M. Haidegger philosophy and to peculiarities of authenticity of human being. It was reconstructed holistic picture of formation philosopher’s views on the problematic of existence autenticity detection on the ground of historical and philosophical analysis of key principles in real existence of human, that is formulated in M. Haidegger’s philosophy. It was determined, that M. Haidegger was one of the first who disclaim of metaphysically-essential understanding of human by criticize all modern to him humanistically-phylosophical tradition of human being truth comprehension. Instead of this, thinker refer to the problem of human existence in ontological and historical dimension by opposing of faceless human to a human as an identity in which authentic existence become apparent.