Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Injection of cracks in a RC beam with epoxy resin using the gravity flow method
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Клим, А. Б.; Бліхарський, Я. З.; Klym, A.; Blikharskyy, Ya.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Тріщини у залізобетонних балках створюють серйозну загрозу соціальній безпеці та навколишньому середовищу, через деякий час експлуатації чи навіть у ранньому віці, аж до повної втрати несучої здатності й руйнування. Відновлення несучої здатності залізобетонних балок способом ін’єктування тріщин є одним із найдієвіших та найрактичніших способів виконання ремонту відповідно до сучасних тенденцій. Сьогодні технологічний прогрес дає змогу удосконалювати матеріали для ін’єктування, а також власне заповнення тріщин цими матеріалами. Проте такий підхід із застосуванням спеціалізованого обладнання здорожчує ремонт пошкоджених залізобетонних балок, що не завжди раціонально. Тому в статті після аналізування методів ін’єктування тріщин у залізобетонних балках та конструкціях запропоновано економічно доцільний метод ін’єктування залізобетонних балок, що дасть змогу запобігти необхідності дорогого ремонту. Основний підхід запропонованого методу ін’єктування тріщини полягає у подаванні епоксидної смоли в тріщину, що відбувається самопливом (без спеціалізованого обладнання і тиску). У роботі також наведено послідовність підготовки бічної та внутрішньої ділянок тріщини залізобетонної балки до ін’єктування епоксидною смолою. Метод ін’єктування тріщин реалізовано комплексно із відновленням стиснутої зони бетону залізобетонної балки. Результати випробовування підтвердили ефективність методу ін’єктування тріщини, оскільки не виявлено новоутворених тріщин у місцях ін’єктування. Ін’єктуванням тріщин комплексно із методом відновлення стиснутої зони бетону розчином Sika MonoTop – 4012 також досягнуто відновлення несучої здатності пошкодженої залізобетонної балки на 115 %, що на 15 % більше, ніж під час попереднього випробовування непошкодженої балки-близнюка.
  • Thumbnail Image
    Item
    The Influence of damage to reinfrorced concrete beam on strength and deformability: the review
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Михалевський, Н. А.; Вегера, П. І.; Бліхарський, З. Я.; Mykhalevskyi, N.; Vegera, P.; Blikharskyy, Z.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Відповідно до сучасних умов, доводиться змінювати призначення будівель і споруд, у яких експлуатується велика кількість залізобетонних елементів, що зазнають складних напружено-деформованих станів. Вони зазнають різних впливів навколишнього середовища, нерівномірного завантаження, пошкодження та дефектів, внаслідок цього їх складний напружено-деформований стан відрізняється. Пошкодження та дефекти слід класифікувати за різними характеристиками та критеріями, оскільки питання пошкоджень є досить складним. Задачею для дослідників є визначення залишкової несучої здатності елементу з нерівномірними пошкодженнями, які б надали змогу вибрати найбільш оптимальний варіант розрахунку, підібрати з вищою точністю матеріали для підсилення, збереження міцності та довговічності конструкції. Також особливу роль займає дослідження впливу пошкоджень і дефектів, які викликають напружено-деформований стан, непередбачуваний проєктом. Досліджуючи роботу залізобетонних елементів, доводиться стикатись із труднощами під час опису напружено-деформованого стану їх перерізів, тому часто приводять до спрощень, що спричиняє спотворення дійсного стану роботи конструкції і зменшує достовірність отриманих даних у ході експерименту. Зазвичай такі відхилення виникають за різних видів зовнішніх впливів на залізобетонні елементи, що мають вплив на фактори під час розрахунку на міцність та визначення методології для виконання дослідження. Проведено опис досліджень основних типів дефектів та пошкоджень, що виникають у залізобетонних елементах. Розглянуто методи визначення залишкової несучої здатності залізобетонних елементів з різними типами пошкодження. Проводиться аналіз основних дефектів та пошкоджень, дія яких призводить до зміни характеристик міцності та можливої зміни складного напружено-деформованого стану.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методика досліджень залізобетонних балок з пошкодженнями, отриманими за дії навантаження
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Турчин, Б. Р.; Бліхарський, З. З.; Вегера, П. І.; Шналь, Т. М.; Tyrchyn, B.; Blikharskyy, Z.; Vegera, P.; Shnal, T.; Національний університет “Львівська політехніка”, кафедра будівельних конструкцій та мостів, студент інституту ІАРХ, аспірант кафедри опору матеріалів та будівельної механіки; Lviv Polytechnic National University, Department of Building construction and bridges, student of institute IARCH, Department of Materials Strength and Structural Mechanics
    Дослідження залізобетонних балок, в яких наявні певні пошкодження чи дефекти, є малопоширені. Особливо це стосується досліджень, в яких дефекти виникають під дією навантаження, що зумовлено складністю виконання таких досліджень. У цій статті описано методику виконання пошкоджень розтягнутої арматури в згинаних залізобетонних елементах, під дією навантаження. Всього було випробувано 8 дослідних зразків: чотири зразки випробувано як контрольні і чотири з пошкодженням. Контрольні зразки армовані розтягнутою арматурою діаметром 16 та 20 мм. Балки, які пошкоджували, були армовані арматурою діаметром 20 мм. Пошкодження виконувались шляхом просвердлювання отвору в розтягнутій арматурі Ø5.6. Залишкова площа арматури з отвором відповідає площі поперечного перерізу арматурі Ø16. Таким чином моделювалась точкове пошкодження розтягнутого армування. Як наслідок змінився тип руйнування балки. Вичерпання несучої здатності відбувається різко, з розламуванням балки на дві частини. Збіжність результатів несучої здатності зразківблизнюків показало відхилення результатів у діапазоні 3–13 %.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математичнемоделювання якості підземних трубопроводів в умовах корозійної втоми
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Юзевич, Лариса; Національний університет “Львівська політехніка”
    Розроблено рекомендації щодо оцінювання довговічності та якості підземних металевих трубопроводів в умовах втоми. Встановлено особливості раннього виявлення кризових (передаварійних) ситуацій. Розроблено методику розрахунку ризику в смузі проходження траси трубопроводу з урахуванням його технологічної специфіки і впливу місцевих чинників різної природи на можливість розвитку аварії. Разработаны рекомендации относительно повышения качества математических моделей мониторинга сложных объектов техники с низким уровнем динамики процессов, которые характеризуются особенностями раннего выявления кризисных (предаварийных) ситуаций. The presence of fatigue cracks on the surface of metallic underground pipelines sharpens the problem of calculation values of strength characteristics at the action of corrosive environments, that did not find the complete decision nowadays. In this connection it is needed to correct the row of defects and normative and technical documents related to insufficient actuality of corresponding. In normative documents from exploitation of construction elements on this time the reasonable norms of legitimate values of corrosive damages, reduction of bearing strength of construction elements are absent. It creates complications in the ground of normative terms of exploitation and evaluation of the maximum state of metallic constructions, in planning of charges on exploitation of construction elements and repair and restoration work. An object of researches is underground metallic pipelines that are in the conditions of corrosion-fatigue destruction. The subject of a study is normative document. It is expedient to specify and perfect on the basis of the information got on results monitoring of functioning of underground metallic pipelines. Aim of this article – formulation of criteria and scientifically reasonable recommendations for providing of quality of underground metallic pipelines exploitation in the conditions of fatigue and influence of aggressive environment, and also forming of normative principles in sphere of pipeline transport. Only underground main gas pipelines in the ground electrolyte in the conditions of low cycle fatigue should be considered. For the improvement of normative documents it is expedient to build a complex mathematical model, that will unite the physical and chemical model of corrosion-fatigue processes, model of piling up description of damages in metals and elements theory of risks. For the modeling of speed increasing of fatigue crack on the middle rectilineal area of kinetic curve equation that binds length of fatigue corrosive crack and amount of cycles of loading to the coefficient of intensity of mechanical tensions is used. Corresponding equation is improved for a metal in corrosive environment and the pH-value of environment, and also electrode potential of metal, is here taken into account. For the base model of damage accumulation for metals in the conditions of irregular deformation a model that is based on the curvilinear change of damages, and power going is used near description of process of low cycle fatigue, that is a base on criterion of fatigue strength of V. T. Troschenko. Critical specific work that answers the origin of fatigue crack is included in a criterion. For description of the irregular cyclic loading of metal expression, power descriptions of metal and function of relative value of amplitude intensity of tensions, that characterizes the degree of mechanism influence of fatigue on the fatigue curve is also used. Evolutional equation is written in for the modeling of low cycle fatigue of metals. Lviv Polytechnic National University Institutional Repository http://ena.lp.edu.ua Вимірювальна техніка та метрологія, №77, 2016 р. 137 Correlation for description of low cycle corrosion fatigue of material in metallic underground pipelines is complemented by equations for the evaluation of risks within the limits of investment project that executes corresponding organization (enterprise). For optimization of informative streams of enterprise and improvement of the defence system of metallic underground pipelines from a corrosive fatigue the quality functional is used taking a feed-back in methodology of risk evaluation of investment project into account. The aim of that application is the improvement of the corresponding normative and technical providing. In zones with non-stationary plasticity strain it is expedient to use the criteria of adhesion strength, biocorrosive aggressiveness of soils, mechanical criterion for the coefficient of intensity of tensions (the overstrain of corrosive process takes into account), the criterion of corrosive stability of pitting, criterion correlation for the evaluation of speed of stability corrosion of metal in the defect of isolating coverage together with entered by diagnostic weight of signs and diagnostic value of inspections, that will complement, will specify and will perfect the system of the corrosive monitoring of pipelines and able to be used for control of corrosive process. With their help optimization of terms of construction elements defence of oil and gas industry, that is described and regulated by a state standard, can be conducted. As a result a new complex mathematical model is offered in relation to upgrading of corrosion protection of metallic underground pipelines from positions of corrosion fatigue, electrochemistry, physics of surface processes, mechanics of destruction and theory of risks. The conducted modeling takes piling up of damages in metals into account and allows to study the mechanisms of distribution of corrosive fatigue cracks in underground metallic pipelines that are in aggressive environments, in particular, in saltwater and ground electrolyte. The results of mathematical modeling are the basis of methodology development and improvement of normative and technical documents for metallic underground pipelines, that are under the action of the regular and irregular cyclic loading in the conditions of low cycle corrosive fatigue. The joint use of corrosive fatigue criteria and corrosive monitoring criteria of pipelines offered in this article will allow in detail enough from positions of corrosive fatigue, electrochemistry, physics of surface processes, mechanics of destruction and theory of risks to study the mechanisms of distribution of corrosive fatigue cracks in underground metallic pipelines that are in aggressive environments.
  • Thumbnail Image
    Item
    Характер руйнування пошкоджених таврових балок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Клименко, Є. В.; Чернєва, О. С.; Арез, Мохаммед Ісмаел
    Досліджено характер руйнування дослідних зразків – балок з пошкодженою полицею. Дослідження проводять з метою вивчення впливу пошкоджень балки на її залишкову несучу здатність. The nature of the experimental model – beams’ destruction with damaged shelf is examined at the article. Studies conducted to study the effect of beam damage on residual bearing capacity.