Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 59
  • Thumbnail Image
    Item
    Implementation of the european green strategy. Synergy of educational, scientific, managerial and industrial components for climate management and climate change prevention / Climan Erasmus+ KA2
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Liuta, Oksana; Malovanyy, Myroslav; Vnukova, Nataliia; Tymchuk, Ivan; Zhelnovach, Ganna; Kordzadze, Tea; Lviv Polytechnic National University; Kharkiv National Automobile and Highway University; Akaki Tsereteli State University
    The urgent problems related to environmental and climate factors, the solution of which requires the involvement of highly qualified and narrow-profile specialists capable of solving and developing effective measures to minimize the negative effects of global warming, were analyzed. The analysis demonstrates that today in Ukraine, there is an urgent need to train climate management specialists due to the global nature of this problem. The main aspects and advantages of the participation of Ukrainian universities in the joint project Erasmus+ KA2 “Synergy of educational, scientific, managerial and industrial components for climate management and climate change prevention” (Climan), which promotes the implementation of multi-level education and professional training on climate services, climate change adaptation and mitigation at the local, national and regional levels are presented. The important particularities and innovative results of the project implementation in higher education institutions in Ukraine, which involve creating climate management centres based on educational institutions, developing interdisciplinary training modules Climate Management, and training qualified climate managers, were described.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ефективність формування проєктної культури майбутніх дизайнерів-архітекторів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Акопова, Аеліта; Слєпцов, Олег; Akopova, Aelita; Slepcov, Oleh; Одеська державна академія будівництва та архітектури; Київський національний університет будівництва та архітектури; Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture; Kyiv National University of Civil Engineering and Architecture
    Сучасний етап розвитку суспільства, який характеризується кардинальними змінами в соціально-економічній сфері, інноваційними процесами в освіті, висуває нові вимоги до професійної підготовки фахівців у царині дизайнерської освіти. Наявна система професійної дизайнерської освіти зараз проходить стадію становлення. На сьогодні кількість і якість професійних дизайнерів не можуть задовольнити потреби суспільства в цьому виді послуг.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи архітектурної організації коворкінгів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Кайдановська, Олена; Лисяк, Георгій; Kaydanovska, Olena; Lysiak, Georg; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті проаналізовано особливості функціонування коворкінгів різного типу, визначено їхні переваги та недоліки, потенціал у розвитку дистанційної освіти. Відзначено, що у коворкінгу втілено новітні тенденції сучасного гнучкого офісу щодо гнучкості, мобільності планувальної структури, створення умов для комунікації. Проаналізовано статистику розвитку коворкінгів. Перспективним напрямком розвитку коворкінгів визначено інтеграцію офісних структур, різних видів діяльності культурного та освітнього характеру, організацію професійної та широкої соціальної комунікації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Освітні аспекти інтелектуальної міграції людського капіталу України: причини та наслідки
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Подра, О. П.; Петришин, Н. Я.; Podra, O. P.; Petryshyn, N. Ya.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено освітні аспекти інтелектуальної міграції людського капіталу України, встановлено основні причини та визначено ймовірні наслідки. Проаналізовано кількість виданих дозволів на проживання у країнах ЄС, встановлено, що Польща є абсолютним лідером серед країн ЄС-28 за кількістю дозволів на проживання, виданих українцям. Досліджено мотиви трудових мігрантів та зміну тенденції “виїхати, заробити і повернутися” на тенденцію “виїхати, влаштуватися і залишитися” серед молоді. Проаналізовано обсяги міграції серед молоді, які свідчать про щорічне зростання кількості українських студентів за кордоном, встановлено причини цього явища. Виконано розрахунок потенційних втрат ВВП країни від еміграції людського капіталу, які гіпотетично можуть становити близько 4%.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми працевлаштування у кризових умовах та шляхи їх вирішення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Стеців, І. С.; Стеців, І. І.; Козик, В. В.; Бідюк, Л.; Stetsiv, I. S.; Stetsiv, I. I.; Kozyk, V. V.; Bidyuk, L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський державний університет безпеки життєдіяльності; Lviv Polytechnic National University; Lviv State University of Life Safety
    Доведено важливість оптимізації процесу працевлаштування у кризових умовах. Проведено аналіз ринку праці та стану безробіття в Україні протягом останніх років. Виявлено різке зростання безробіття. Здійснено сегментацію ринку праці за динамікою затребуваності окремих професій. Розроблено атрибутивну модель вибору професій для оптимізації процесу працевлаштування Система атрибутів представлена у моделі характеризує процес вибору професії за параметрами часу та руху, простору, впливу, що дозволить вирішити проблеми працевлаштування у кризових умовах та сприятиме мінімізації ризиків настання повного безробіття.
  • Thumbnail Image
    Item
    The Role of Education in Overcoming the Negative Information Impacts under the Post-True Era
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Дорош, Леся; Dorosh, Lesia; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано особливості трактування постправди, ключові її інформаційні прояви та вплив на сучасне глобальне суспільство. Стверджується про важливу роль освіти у подоланні негативних проявів політичної практики постправди. Наголошено, що ключовим механізмом протидії поширенню практик постправди в інформаційній сфері, зменшенню її деструктивного впливу є формування у пересічних громадян потреби боротьби з дезінформацією і посилення їх уміння обробляти, зокрема декодувати, інформацію, відділяти корисні її компоненти від шкідливих. З’ясовано, що дослідники проблем, зумовлених появою феномену постправди, про понують їх розглядати у рамках чотирьох підходів, прихильники кожного з яких застосовують різні варіанти для аналізу викликів, які породжує мислення в рамках парадигми постправди. Йдеться про такі підходи, пов’язані із аналізом способів пізнання людей: нерозуміння пізнання; помилкові способи пізнання; нехтування правдою (у достатній для певного індивіда мірі) та розбіжності у пізнанні. У межах кожного підходу дослідники пропонують: (а) пояснення того, як способи пізнання людей можуть впливати на тенденції розвитку феномену постправди загалом, (б) аналіз того, як освіта може посилити ці проблеми та (в) пропозиції щодо того, як освіта може пом’якшити згадані проблеми. Наголошено, що явище постправди виникає на перетині різних контекстів, саме тому необхідно шукати шляхи та розробляти освітні інструкції так, щоб вирішувати соціальні та політичні проблеми, а також заохочувати громадську участь, яка надасть індивідам політичні практики, що емпірично заперечать тези постправди. Визначено необхідність тіснішої співпраці між політиками, представниками соціальної сфери, науковцями та викладачами для розробки міждисциплінарних вказівок, які можуть надати відповіді на виклики епохи постправди, сприятимуть покращенню мислення про проблеми, які існують у світі постправди
  • Thumbnail Image
    Item
    Освітня складова людського потенціалу: фінансово-статистичний та працересурсний ракурси
    (Видавництво Львівської політехніки) Гальків, Л. І.; Галаз, Л. В.; Бігус, М. М.; Halkiv, L.; Halaz, L.; Bihus, M.; Національний університет “Львівська політехніка”; Львівський національний університет імені Івана Франка; Lviv Polytechnic National University; Ivan Franko National University of Lviv
    Із метою удосконалення теоретико-методичних і прикладних основ дослідження освітньої складової людського потенціалу автори узагальнили емпіричні матеріали, які окреслюють переваги високоосвічених осіб на ринку праці у вимірах: оплата праці, зайнятість, ризик безробіття. Досліджено структуру загальних витрат на освіту в Україні із позицій провайдерів та джерел фінансування, а також динаміку фінансового забезпечення освіти. Здійснено аналіз тенденцій у середовищі освіти. Виокремлено проблеми втрат освітньої складової людського потенціалу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правове регулювання освіти засуджених до позбавлення волі в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Хомишин, Ірина; Khomyshyn, Iryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті здійснено аналіз нормативно-правових актів, які регулюють сферу освіти засуджених до позбавлення волі. Звертається увага на положення міжнародних документів у пенітенціарній сфері, які рекомендують тюремним адміністраціям докладати будь-які зусилля для заохочення ув’язненого до активної участі в усіх аспектах освіти. Обґрунтовано необхідність навчання засуджених, як одного з найважливіших аспектів профілактики вчинення повторних злочинів. Наголошено на потребі вироблення концепції реалізації державної політики у сфері освіти неповнолітніх ув’язнених та засуджених до позбавлення волі, оскільки основним засобом їх виправлення і ресоціалізації є навчання, яке не лише підвищує рівень грамотності а й збагачує діяльнісні можливостей людини та її духовного світу а відтак змінює відношення засудженого до суспільних відносин.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модуси формування правової культури молоді в університетському середовищі
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Відзначено, що університетська освіта формує сучасну креативну особистість, майбутнього фахівця глобалізованих економічних відносин, члена новітньої еліти українського суспільства та активного громадянина правої держави. Відтак сучасна університетська освіта в Україні покликана стати засобом, потенціалом й ресурсом розвитку та становлення держави й інформаційної, і правової. Позаяк, недостатня правова обізнаність українського громадянства досить часто була, і є, істотною причиною порушень їхніх основних прав і свобод у буденних соціальних практиках, або ж серйозною перешкодою у їх реалізації. Таке становище значно актуалізує проблему правових цінностей в університетській освіті і в науковому дискурсі, і у практичній площині. В університетській освіті, найперше, необхідно прагнути досягати загальної мети правового виховання – формування правової культури осіб, які навчаються, за допомогою поступового накопичення правових знань, формування правових переконань, установок і навичок правомірної та соціально активної правової поведінки, що прийнятна в суспільстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    Історико-архітектурна характеристика міста Сколе до початку промислової революції
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Тарас, В. Я.; Taras, V.; Інститут народознавства НАН України; The Ethnology Instituteof National Academy of Sciences of Ukraine
    Проаналізовано процес виникнення та становлення міста Сколе. Визначено рівень впливу власників міста Сколе на планувальну структуру, оборонну, торговельну, ремісничу, адміністративну, репрезентативну, духовно-релігійну, культурно-освітню функції. Розглянуто колонізаційні процеси, які відбувались на Сколівщині.