Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Академічна мобільність українського студентства в умовах глобалізованого простору: філософсько-правові аспекти
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Романинець, М. Р.; Romanian, M. P.; Романинець, М. Р.; Львівський державний університет внутрішніх справ; Lviv State University of Internal Affairs
    У статті на основі ґрунтовного аналізу чинного національного й міжнародного законодавства, сучасних наукових розвідок окреслено теоретико-правові аспекти академічної мобільності українського студентства в умовах глобалізованого простору. З’ясовано, що академічна мобільність, як свідчить практика, є системним явищем. Вона враховує об’єктивну сторону (державну політику в галузі освіти – професійної освіти (навчання), державну кадрову політику в різних професійних групах, нормативноправові умови освіти, навчання, зокрема і професійного, професійної діяльності) та суб’єктивну (особисті якості людини в академічному та професійному середовищах) як певну структуровану модель, парадигму забезпечення такого виду мобільності як основної складової успішності в навчанні, а згодом – професіоналізму. Доведено, що головною метою процесу мобільності є переміщення, перспектива, працевлаштування. Побудова концепції розвитку міжнародної діяльності та участь у спільних освітніх проектах мають стратегічне значення для закладів вищої освіти. У такому випадку новітні освітні стратегії ведуть до якісних зрушень чи вдосконалення робочого процесу або структури університету та узгоджуються з концепцією розвитку, проблематикою наукової діяльності та навчальними планами закладу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інноваційна модель закладу вищої освіти у контексті аналізу національного законодавства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-26) Романинець, Марта; Romanian, M.; Романинець, Марта; Львівський державний університет внутрішніх справ; Lviv State University of Internal Affairs
    На основі чинного національного законодавства з урахуваннях сучасних викликів окреслено інноваційну модель закладу вищої освіти в Україні. У системі закладів вищої освіти України можна виділити такі чотири основні типи за формою власності: заклад вищої освіти державної форми власності – заснований державою, фінансується з державного бюджету і підпорядковується відповідному центральному органу виконавчої влади; заклад вищої освіти, що перебуває у власності Автономної Республіки Крим – заснований органами влади Автономної Республіки Крим, фінансується з бюджету Автономної Республіки Крим і підпорядкований органам влади Автономної Республіки Крим; заклад вищої освіти – заснований місцевими органами влади, фінансується з місцевого бюджету і підпорядкований місцевим органам влади; заклад вищої освіти приватної форми власності – заснований на приватній власності і підпорядкований власнику чи власникам. Доведено, що перспективи розвитку закладу вищої освіти на інноваційній основі залежать від тих реформ, які регулюють цю сферу діяльності, і, як це не прикро, – від політичного вектора. Специфічною особливістю процесу реформування освіти є те, що практично неможливе поетапне його здійснення. Реформа повинна відбуватись системно за всіма напрямами й відображати всі аспекти діяльності вищої школи не тільки тепер, а й на перспективу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Модель діяльності вищих навчальних закладів України: концептуальні та правові основи
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Гарасимів, Тарас; Парпан, Уляна; Parpan, Ulyana; Harasymiv, Taras; Гарасымив, Тарас; Парпан, Ульяна; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено теоретико-правову модель діяльності вищих навчальних закладів України, визначено її концептуальні та юридичні основи. Проаналізувавши природу вищого навчального закладу як головного складового елементу системи вищої освіти та ключового суб’єкта освітніх правовідносин доведено, що він є юридичною особою при- ватного або публічного права, яка з підстав, передбачених національним законодавством, долучається до публічних відносин і наділена адміністративними повноваженнями. Відзначено, що вищий навчальний заклад як головний складовий елемент загальної системи вищої освіти та ключовий суб’єкт освітніх правовідносин можна визначити як особливу освітньо-наукову установу, діяльність якої відповідно до законодавства спрямована на провадження освітньої діяльності на певних рівнях вищої освіти, здійснення наукової, науково-технічної, інноваційної та методичної діяльності, забезпечення організації освітнього процесу і здобуття особами вищої освіти.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інституційна сутність держави у світовій політичній думці
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2017-10-25) Демчишак, Руслан; Demchyshak, Ruslan; Національний університет “Львівська політехніка”
    Досліджено погляд на інституційну сутність держави в контексті діалектики її взаємовідносин із суспільством у основних ідейно-політичних напрямах світової політичної думки – лібералізмі, консерватизмі, націоналізмі, соціалізмі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Кафедра архітектурного проектування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Гнесь, І. П.
    Висвітлено історію становлення, діяльність та здобутки кафедри архітектурного проектування Інституту архітектури Національного університету «Львівська політехніка», окреслено пріоритетні напрямки наукових досліджень викладачів кафедри, наведено приклади реалізації їх проектних розробок, а також результати конкурсних робіт студентів. Becoming history, activity and achieving a department, lights up the «Architectural planning» of Institute of architecture NU «Lvov politekhnika», directions of priorities of scientific researches of teachers of department are outlined, examples of realization of their developments of projects, and also performances of competitive jobs of students, are made.
  • Thumbnail Image
    Item
    Явище артефакту у трактуванні громадської думки
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Балуцька, Леся
    Подано приклади трактування явища громадської думки як штучного продукту. Розглянуто основні підходи до тлумачення громадської думки: як артефакту, як способу маніпулювання свідомістю, як наперед заданого та зумовленого явища. Обґрунтовано та доведено, що громадська думка у процесі еволюції набуває ознак повноцінного суспільно-політичного інституту і втрачає ознаки штучного та відпрацьованого продукту. The examples of public opinion’s interpretation as artificial product are given. The main approaches to public opinion’s explanation are considered as artifact, as the mean of consciousness’ manipulation as the phenomenon which is set beforehand. It is proved that the public opinion in his development and in the process of evolution gets the features of full value social political institute and loses the characteristics of artificial and worked product.