Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    Система показників оцінювання гармонійного розвитку підприємств в умовах глобалізації бізнесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Харчук, В. Ю.; Kharchuk, V. Y.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто міжнародні та вітчизняні напрацювання із проблеми виокремлення показників оцінювання гармонійного розвитку підприємств. На основі систематизації різних підходів до формування та складу індикаторів, наведених у міжнародних стандартах та наукових дослідженнях за окресленою проблематикою, розвинено систему показників оцінювання гармонійного розвитку, адаптовану для потреб вітчизняних підприємств. Запропоновано формувати систему показників оцінювання гармонійного розвитку суб’єктів господарювання відповідно до сфер та критеріїв “результативність”, “розвиток”, “взаємодія із стейкхолдерами”. Останнє дасть змогу повною мірою врахувати як специфіку досліджуваного явища, так і особливості адаптації ідей гармонійного розвитку в бізнес-практиці.
  • Thumbnail Image
    Item
    Evaluation indicators of the marketing strategies efficiency of value-based enterprises
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2016) Koval, Z. O.
    The article presents indicators used for evaluating the enterprise marketing strategy efficiency with current approaches. Trends in evaluating marketing strategy of value-based enterprises are analyzed and specified. There are selected and grounded evaluation indicators of marketing strategies efficiency of value-based enterprises. The system of indicators corresponding to the selected principles and demands of value-based management as well as to the suggested efficiency evaluationcriteria is developed. The aim of this research is to analyze advantages and disadvantages of current evaluation indicators of marketing strategies efficiency in the process of their application as well as develop new indicators to meet the requirements of value-based enterprises. As a result of the research a system of indicators to carry out an objective and overall evaluation of the marketing strategy according to the integral efficiency indicator and in compliance with the requirements of value-based enterprise management is proposed. The research results can be applied in the evaluation model of the marketing strategy options at the value-based enterprises with the aim of choosing the best option.
  • Thumbnail Image
    Item
    The formation of the enterprises rating activity system on the criterion of investment attractiveness
    (Lviv Polytechnic National University, 2014) Kuzmin, O.; Chyrkova, Yu.; Tovstenyuk, O.
    The value of rating activity usage in terms of evaluation of enterprises investment attractiveness is grounded. There is proved the necessity of enterprises rating evaluation within financial, economic, technological, productive, HR and market areas and it is outlined the indicator content of each area to provide multi-criteria rating activity.
  • Thumbnail Image
    Item
    The instruments of the enterprises rating activity
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Kuzmin, O.; Melnyk, O.; Chyrkova, Yu.
    The necessity of enterprise rating activity based on multiple criteria, as well as the significance of selfrating in modern business environment has been proven. The tools for enterprise rating evaluation, including structured methods for rating, and a system of indicators for rating evaluation of the enterprise’s functioning were developed. Thereupon, technology of enterprises rating evaluation was improved and the procedure for selecting functional strategies for their activities according to rating results (partial and complex ratings and rankings) was proposed.
  • Thumbnail Image
    Item
    Методи оцінювання розвитку підприємств у нестійких економічних умовах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Фещур, Р. В.; Шишковський, С. В.; Яворська, Н. Р.
    Сформовано поняття нестійких економічних умов. Визначено вимоги щодо побудови систем індикаторів оцінювання рівня розвитку підприємств. Проаналізовано і порівняно методи оцінювання розвитку підприємств у нестійких економічних умовах. In the article the notion of unstable economic conditions is formed. The requirements regarding the construction of systems of indicators of business development are worked out. Methods for evaluation the development of enterprises in un-resistant economic conditions are analyzed and compared.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система індикаторів оцінки інноваційного розвитку: регіональний аспект
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Уманець, Т. В.; Лучакова, О. В.
    Досліджено тенденції інноваційного розвитку регіонів України. Удосконалено систему показників, які характеризують інноваційний розвиток в регіоні. Запропоновано методику розрахунку інтегральних економічних індексів, наведено приклад їх використання під час розроблення чи підтримки управлінських рішень щодо інноваційного розвитку як регіону загалом, так і його складових. The tendencies of innovative development of regions of Ukraine are explored. The system of indexes which characterizes innovative development in a region is improved. The method of calculation of integral economic indexes is offered, the example of their use is resulted at development or support of administrative decisions in relation to innovative development as a region on the whole, and its constituents.