Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 3 of 3
  • Thumbnail Image
    Item
    Ідеї естетичного виховання у поглядах вітчизняних громадських діячів (XIX – початок XX ст.)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Городиська, Віолета
    В статье отображено развитие идей эстетического воспитания в украинской научной мысли (XIX – начало XX вв.); доказано, что на формирование эстетической воспитанности личности самыми влиятельными были красота и сила слова. The article deals with the development of the ideas of aesthetic education in Ukrainian scientific thought (the 19th – the beginning of the 20th centuries). It is proved that the beauty and the power of the word had the greatest impact on the formation of aesthetic education of personality.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання засобів мистецтва у навчально-виховному процесі в зарубіжних країнах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Коваль, Петро
    В статье рассматривается важность средств искусства в гармоничном развитии личности. Особенно делается акцент на использовании средств искусства в учебно-воспитательном процессе, а также участии студентов в коллективах художественной самодеятельности. The importance of means of art in harmonious development of a personality is under consideration. The author places emphasis on the use of means of arts in the educational process, and participation of students in amateur performances.
  • Thumbnail Image
    Item
    Виникнення дефініції поняття “естетичне виховання” у науковій думці
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Городиська, Віолета
    В статье отображена специфика формирования понятия “эстетическое воспитание” на основе общих идей понимания его со времен античности до периода создания и введения в научный обиход; доказано, что искусство и его виды составляли первоначальное содержание понятия “эстетическое воспитание”. The article shows the peculiarities of forming the notion of “aesthetic education” on the basis of common ideas of its understanding since antiquity to the period of its introduction in scientific usage. It is proved that art and its types formed the original content of the notion of “aesthetic education”.