Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 26
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості ідентифікації ризиків ринку Big Data
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-25) Шандрівська, О. Є.; Кириленко, А. А.; Shandrivska, O. Ye.; Kyrylenko, A. A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено стан та тенденції розвитку глобального ринку Big data. Проаналізовано динаміку місткості глобального ринку Big Data за 2011–2020 рр. та ідентифіковано основні сегменти цього ринку за джерелами доходу, проаналізовано динаміку доходів п’ятірки лідерів країн глобального ринку Big data. Окрему увагу зосереджено на аналізуванні цільового сегмента персональних даних осіб. Для аналізування глобального ринку Big Data застосовано концепцію п’яти сил конкуренції за М. Портером та виконано SWOT-аналіз глобального ринку Big Data із виокремленням стратегічних напрямів розвитку для комбінацій сильних і слабких сторін функціонування ринку Big Data, а також загроз та можливостей впливу на нього чинників зовнішнього середовища. Ідентифіковано основні ризики та організаційні процедури щодо запобігання їм у діяльності підприємств на глобальному ринку Big Data, здійснено оцінювання ризику витоку даних внаслідок кібератак.
  • Thumbnail Image
    Item
    Теоретико-методичні засади управління ризиками страхових компаній
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Подра, О. П.; Петришин, Н. Я.; Podra, O. P.; Petryshyn, N. Ya.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Висвітлено основні теоретичні та методичні засади управління ризиками страхових компаній в Україні. Досліджено динаміку та особливості розвитку страхового ринку, визначені основні тенденції. Проаналізовано етапи формування комплексних страхових систем управління ризиками, встановлено, що система управління ризиками страхових організацій передбачає ідентифікацію і специфікацію ризиків, визначення цілей і методів управління ризиками, формування і розвиток операційної системи управління ризиками. Здійснено аналіз інноваційних методів управління ризиками, заснованих на використанні EVA та RAROC показників, а також проведено порівняльний аналіз та визначено переваги та недоліки деяких методів аналізу ризиків страхових компаній.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження практики зниження ризиків міжнародного трансферу технологій в умовах загострення конкурентної боротьби
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-25) Найчук-Хрущ, М. Б.; Волошина, А. Ю.; Naychuk-Khrushch, M.; Voloshyna, A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    В роботі досліджено практичний досвід участі вітчизняних підприємств у міжнародному трансфері технологій на прикладі вітчизняної компанії ТзОВ “Плутон ІС”. Компанія здійснює розробку комплексних високотехнологічних рішень у сфері енергетичної галузі, активно займається трансфером власних технологій закордон. У роботі представлено дослідження та рекомендації, що стосуються оптимізації процесу міжнародного трансферу технологій через зниження ризиків та усунення загроз такого процесу шляхом комбінування різних інструментів захисту технологічних рішень та механізмів просування на зовнішній ринок.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of the security of on-board information systems in vehicles
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-06-30) Weigang, Ganna; Komar, Kateryna; Ivan Franko National University of Lviv
    Розглянуто особливості функціонування бортових інформаційних систем автомобіля. Проаналізовано загрози їх безпеці та запропоновано методи забезпечення інформаційної безпеки та функціональної безпеки бортових інформаційних систем. Проєктування дорожніх мереж під час організації дорожнього руху є одним із факторів забезпечення функціональної безпеки сучасних інтелектуальних транспортних систем, тобто дотримання таких атрибутів інформаційної безпеки, як конфіденційність даних, цілісність, доступність, автентичність і новизна даних. Безпека бортових інформаційних систем транспортних засобів є критично важливою проблемою в сучасному світі, оскільки все більше транспортних засобів оснащуються електронними системами, які можуть бути вразливими до кібератак. Однією з головних проблем захисту бортових інформаційних систем є широкий спектр пристроїв і технологій, що використовуються в сучасних транспортних засобах. Різні системи можуть мати різні вимоги до безпеки та вразливості, а також складну взаємодію між собою. Інша проблема полягає у тому, що багато з цих систем не були спочатку розроблені з урахуванням безпеки. Вони можуть не мати базових функцій безпеки, таких як шифрування та автентифікація, а також використовувати застаріле програмне забезпечення та протоколи, які є вразливими до відомих атак. Для аналізу інформаційної безпеки бортових систем транспортних засобів було визначено основні типи атак та загроз для елементів транспортної системи, які взаємодіють з VANET. На основі теорії нечітких множин в умовах невизначеності та з використанням інструментарію Fuzzy Logic Toolbox в інтегрованому середовищі Matlab було змодельовано рівень інформаційної безпеки системи OBU-VANET. Отримані результати дали змогу сформулювати ступінь інформаційної захищеності елементів експлуатації транспортного засобу від несанкціонованого доступу до даних. Результати дослідження показали, що найвищий рівень захищеності (> 0,7) мають технічні системи зв’язку, а найбільш вразливими стають транспортні засоби в громадських місцях.
  • Thumbnail Image
    Item
    Оцінка сукупності обставин, прогнозованих ризиків при вирішенні питання про обрання заходу забезпечення провадження, запобіжного заходу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-08-10) Ортинський, Володимир; Канцір, Володимир; Ortynsky, Volodymyr; Kantsir, Volodymyr; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто проблему врахування законом окреслених підстав для ефективного, доцільного й результативного застосування заходів забезпечення кримінального провадження, запобіжних заходів; обставини, що беруть до уваги, вибираючи їх. Метою застосування згаданих заходів є забезпечення певного вектора адекватної поведінки підозрюваного, обвинуваченого, підсудного. Цього можна досягти за умови правильного вибору будь-якого заходу забезпечення, незалежно від виду й обсягу застосовуваних обмежень. Ця загальна мета диференціюється залежно від виду заходу забезпечення провадження, запобіжного заходу, тобто уможливлюється на засадах обмеження прав і свобод підозрюваного, обвинуваченого. Зауважимо, що захід забезпечення провадження необхідно вибирати винятково з метою дотримання належної процесуальної поведінки підозрюваного, обвинуваченого, виконання покладених на нього процесуальних обов’язків, а також щоб запобігти спробам переховуватися від органів досудового розслідування та суду; знищити, сховати або спотворити будь-які із речей чи предметів, які мають доказове значення для встановлення обставин кримінального правопорушення; незаконно впливати на потерпілого, свідка, іншого учасника провадження; вчинити інше кримінальне правопорушення чи продовжувати розпочате. Окреслено напрями індивідуалізації, персоніфікації заходів забезпечення провадження, запобіжних заходів, тобто доцільності, правильності, ефективності, обґрунтованості вибору окремого їх різновиду стосовно конкретного обвинуваченого, аж до врахування прогнозованих ризиків у поведінці. Розглянуто процесуальний правовий підхід під час урахування обставин, закріплених у ст. 178 КПК.
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління системою економічної безпеки підприємств в умовах Covid-19
    (Видавництво Львівської політехніки) Лихолат, С. М.; Рискальчук, А. О.; Lykholat, S.; Ryskalshuk, A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Мета статті – довести взаємозалежність економічної безпеки підприємств громадського харчування та прийняття антикризових рішень керівниками підприємств в умовах Covid-19. Охарактеризовано структуру системи економічної безпеки підприємств громадського харчування. Структуровано механізми антикризового управління економічною безпекою підприємств. Систематизовано загрози для економічної безпеки підприємства. Проаналізовано показники діяльності суб’єктів у сфері громадського харчування та виконано SWOT-аналіз галузі громадського харчування. Доведено гіпотезу про те, що діяльність підприємств громадського харчування істотно залежить від умов господарювання, які виникли внаслідок поширення коронавірусної інфекції Covid-19. Зроблено висновок, що антикризові рішення повинні бути ключовими елементами управління підприємствами громадського харчування, оскільки сприяють передбаченню та мінімізації ризиків, запобігають банкрутству.
  • Thumbnail Image
    Item
    Formation of traffic safety profile in central parts of the city and its informational protection
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Barabash, Olena; Weigang, Ganna; Komar, Kateryna; National Transport University; Banking University
    Сьогодні існує відмінність європейського та вітчизняного підходів до функціонування та організації вулично-дорожньої мережі, міської мобільності, а також ефективного використання простору урбанізованих територій. Основними факторами були: історичний розвиток, науково-технологічний прогрес, адміністративна складова, у формуванні фінансових потоків для розвитку міських систем, рельєф місцевості, процес урбанізації територій та утворення міських агломерацій. Ці фактори прямо вплинули на формування сучасного стану вулично-дорожньої мережі. Процес інтеграції інтелектуальних транспортних систем у систему українських міст потребує комплексних підходів, зокрема врахування параметричної структури елементів, застосування комунікаторів не тільки для контролю транспортних потоків ззовні, а й всередині, що дозволить пришвидшити обмін інформацією в системі. Одним із елементів поєднання морфологічних елементів міського середовища є практичне застосування критерію оцінки взаємодії вуличної та дорожньої інфраструктури та поняття профіль безпека руху. Це результат поєднання усіх морфологічних ознак між собою та варіанти їх конфігурації. У сучасних умовах для визначення критеріїв і факторів стійкого розвитку транспортних систем потрібний новий підхід у дослідженнях, що дає змогу оперативно враховувати зміни зовнішнього середовища, адекватно реагувати на поведінку конкурентів надання послуг і споживачів, яка змінюється, та ефективно впливати на попит і пропозицію транспортних послуг. Поняття ефективності необхідно розглядати щодо транспортної системи загалом, так і до окремих її елементів. Впровадження прогресивних методів системного управління транспортними потоками забезпечує в умовах швидкої автомобілізації та збільшення площ урбанізованих територій отримання найбільшого ефекту в стислі терміни і дає змогу максимально використовувати можливості міських дорожніх мереж.
  • Thumbnail Image
    Item
    Прикладна оцінка ризиків у системі забезпечення безпеки соціально-економічних процесів у кіберпросторі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Шандрівська, О. Є.; Шинкаренко, Н. В.; Shandrivska, O.; Shynkarenko, N.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний технічний університет “Дніпровська політехніка”; Lviv Politechnik National University; National Technical University “Dnipro Politechnik”
    Здійснено дослідження безпеки соціально-економічних процесів у віртуальному просторі. З’ясовано вплив ключових тенденцій сучасності на формування превентивних та адаптивних механізмів забезпечення інформаційної та кібернетичної безпеки підприємств. До основних зараховано глобалізацію, інформатизацію та індивідуалізацію потреб споживачів, медіатизацію суспільних явищ, детериторіалізацію та універсалізацію соціальних явищ. Викладено авторське бачення моделі забезпечення безпеки в інформаційній віртуальній сфері та співвідношення домінуючих ризиків, загроз та вразливостей соціально-економічного простору України на прикладі ідентифікації та оцінювання ризиків у кіберпросторі в частині безпекового зрізу інформаційних та фінансових потоків.
  • Thumbnail Image
    Item
    Електронна комерція В2С: розвиток у Східній Європі, ризики та ефект інституціонального витіснення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) П’ятницька, Г. Т.; Григоренко, О. М.; Piatnytska, G. T.; Hryhorenko, O. M.; Київський національний торговельно-економічний університет; Kyiv National University of Trade and Economics
    Визначено сутність поняття “електронна комерція”. Наведено історичні етапи розвитку електронної комерції на ринку. Порівняно системи електронної комерції бізнес-до-споживача (В2С) із системами В2В та В2G. Ідентифіковано вигоди від електронної комерції з позиції різних груп стейкхолдерів. Проаналізовано основні тенденції розвитку електронної комерції В2С у країнах Східної Європи з акцентом уваги на Україні. Виявлено та обгрунтовано ризики, що може спричинити розвиток електронної комерції В2С. Охарактеризовано прояв ефекту інституціонального витіснення внаслідок зростання ринку електронної комерції В2С.
  • Thumbnail Image
    Item
    Проблеми використання цифрових активів у діяльності віртуальних організацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-03-20) Арзянцева, Д. А.; Захаркевич, Н. П.; Arzyantseva, D. A.; Zakharkevych, N. P.; Хмельницький університет управління та права імені Леоніда Юзькова; Khmelnytsky University of Management and Law named after Leonid Yuzkov
    Визначено ризики використання цифрових активів у діяльності віртуальних підприємств, до яких зараховано можливість використання віртуальних платформ для легалізації доходів, отриманих злочинним шляхом; фінансування тероризму тощо; тінізацію доходів, отриманих суб’єктами купівлі-продажу віртуальних товарів, уникнення оподаткування; здійснення розрахункових операцій та укладання смарт-договорів особами, що не досягли відповідного віку або з обмеженою дієздатністю; поширення шахрайства, зокрема цифрового шахрайства (кібератаки, корпоративне шпигунство тощо).