Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 11
  • Thumbnail Image
    Item
    Мультимедійне мистецтво як засіб вираження архітектурно-сценографічних ідей Євгена Лисика
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Воронкова, Іванна; Voronkova, Ivanna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті висвітлено засоби мультимедійного мистецтва, які використовують при організації інтерактивного простору в будівлях громадського призначення. Розглянуто підходи формування інтерактивного предметно-просторового середовища із застосуванням мультимедійних об’єктів. Обґрунтовано можливість інтеграції сценографічних ідей Євгена Лисика з мультимедійними технічними засобами для створення інтерактивного динамічного дизайну як мистецького перформансу в інтер’єрі громадської будівлі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Феномен світла в сценографічних вирішеннях Євгена Лисика
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Яців, Мирослав; Yatsiv, Myroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Спираючись на візуальний, порівняльний, філософський, художньо-стилістичний та іконографічний аналізи низки сценічних вирішень Є. Лисика зроблено теоретичний висновок про те, що світло і колір відіграють важливу роль у формуванні творчої концепції видатного театрального художника, сприяють формуванню його унікального стилю та манери виконання художньо-монументальних сценічних вирішень. Зроблено припущення, що їхнє цілісне виконання, в контексті композиції, перспективної системи, пропорцій, способів використання світла і кольору наближається до основних принципів побудови в іконографічних зображеннях християнської традиції.
  • Thumbnail Image
    Item
    Зображувальні світи Євгена Лисика
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Богданова, Юлія; Копиляк, Ігор; Bohdanova, Yuliia; Kopylyak, Ihor; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття висвітлює ідеї творення Є. Лисиком об’єктів сценографії, які демонструють інтерпретативне мислення митця, побудоване на відчуттях, а не на буквальному відтворенні історій героїв театральних постановок. В такий спосіб, створена ним сценографія відображала свою вигадану реальність, яка базувалася на метафоричній, символічній, глибокозмістовній та гіперболізованій передачі образів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Principles of space perception in nature, theatrical scenography and architecture
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-10-10) Богданова, Юлія; Bohdanova, Yuliia; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Сьогодні звичайна людина, не залежно від ритму свого життя, перебуває щонайменше у трьох різних середовищах. Природне (не змінене людиною) – займає найбільший за вимірами простір. Театральне чи театралізоване (середовище перевтілень на короткий термін часу) – зосереджене в локальних, невеликих за розмірами просторах інтер’єрного чи екстер’єрного характеру. Архітектурне – міське (антропогенне – повністю змінене людиною), що, зважаючи на свої параметри та окреслені межі, займає середню позицію між природним та театральним. Ці, з першого погляду, дуже відмінні середовища є мікросвітом існування людства, не залежно від того, за якими правилами вони творяться. Проте, напевно, ще з давніх часів людина цікавилася закономірностями організації природного середовища і намагалася відтворити його у власних моделях. Хочеться звернути увагу лише на деякі з них, що є найбільш характерними: перспектива, з візуальним акцентом, та вертикальна ритмічність (повторюваність), центричність, взаємопроникнення (перемішування) природного та антропогенного середовища, футуристичні (скульптурні) домінанти, динаміка. Роздуми щодо закономірностей творення і сутності простору почалися ще в античності. Класичне розуміння Всесвіту як такого, що існував та існуватиме незмінним завжди, згодом змінилося на уявлення, в якому він еволюціонує в часі. Простір і час – це гранично загальні поняття, більш загальні важко навіть уявити. Законами побудови просторуцікавились художники доби Відродження, аби отримати змогу реалістично передавати середовище на своїх полотнах. Сьогодні питання пошуків закономірностей побудови простору не тільки не являється вичерпаним, а набуває дедалі складнішого характеру досліджень. Метою публікації є намагання визначити деякі характерні закономірності організації та сприйняття людиною середовища, що існують незалежно від того, чи простір є антропогенним, чи природнім, чи замкнутим, чи відкритим, чи існує буквально, чи зображений на полотні театральної завіси, переданий завдяки образному мисленню художника. Розуміння деяких вище перелічених універсальних закономірностей сприйняття світу і простору дають можливість людині, відтворюючи їх за допомогою різних прийомів, моделювати своє власне середовище. Проєктуючи будинки, вулиці і цілі міста архітектори часто копіюють і переносять в свої твори те, що вони побачили у природі. У сценографічному мистецтві, де художник має стиснути простір та час відповідно до розмірів сцени та довжини спектаклю, ці прийоми використовуються для зображенні простору на пласких поверхнях завіс, або при побудові макету сцени. Середовище міста, незважаючи на свої значно більші параметри ніж театр, за умови розуміння та грамотного застосування цих прийомів, саме може стати простором театралізованої дії
  • Thumbnail Image
    Item
    Відображення природи в театральній сценографії та архітектурі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Богданова, Ю. Л.; Bohdanova, Y. L.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Визначено деякі універсальні закономірності сприйняття простору, які є основою творення природних ландшафтів, міського середовища та творів сценографічного мистецтва.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аспекти інтеграції в історично сформовану міську структуру м. Рівного сучасних театрально-видовищних будівель та споруд
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Сінкевич, О. В.
    Досліджено театральну мережу м. Рівного XVIII–XX ст. Розглянуто особливості формування сучасного простору для масових видовищ та театральних дійств. The article examines theater network of Rivne in XVIII–XX century and prospects the features of formation of modern space for public events and theatrical performances.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тенденції розвитку сучасної архітектури лялькових театрів (на прикладі театру ляльок в м. Кіровограді)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Проскуряков, В. І.; Філіпчук, Ю. В.
    Висвітлено ідеї розвитку архітектури театру ляльок м. Кіровограда в навчальному проектуванні кафедри ДАС ІАРХ Львівської політехніки. The ideas connected with the development of the architecture of the puppet theatre in Kirovograd are outlined in this article in accordance with the educational designing of “Design of the Architectural Environment” department, IARCH, Lviv Polytechnic National University.
  • Thumbnail Image
    Item
    Місце діяльності і творчої спадщини всесвітньо відомого художника Є.М. Лисика у львівському театральному часі, просторі, сценографії й архітектурі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Климко, З. В.
    Висвітлено діяльність і творчу спадщину Є.М. Лисика у львівському та світовому театральному просторі, часі, сценографії й архітектурі. The article describes activity and creative heritage of E.M. Lysyk at the matter of Lviv and World's theater space, time, scenography, architecture.
  • Thumbnail Image
    Item
    Концепція генези і формування архітектури будівель для накопичення, зберігання і експонування сценографічних творів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Проскуряков, В. І.; Абрамкін, С. О.
    Висвітлено проблеми формування архітектури будівель для накопичення, зберігання та експонування сценографічних творів. Article is devoted to problems of architecture formation of buildings for storage, preservation and exhibition scenographic works.
  • Thumbnail Image
    Item
    Висвітлення актуальності формування і розвитку сучасної архітектурної типології “відкритих театрів” і, зокрема, “ландшафтних театрів”
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Проскуряков, В .І.; Гуменник, І. В.
    Розглянуто основні підходи до проектування “відкритих театрів”, визначено провідні принципи типології таких різновидів театральних споруд та їх роль в сучасній архітектурі України. The main approaches to the design of “open air theatres” are analyzed. The leading principles of typology are distinguished. The author defines the importance of theatre buildings in modern arch itecture of Ukraine.