Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Чат-боти як інструмент для популяризації матеріалів ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-21) Мудра, Ірина; Кухарська, Олександра; Mudra, Iryna; Kukharska, Oleksandra; Національний університет “Львівська політехніка”; Інтернет-ЗМІ “Matrix”; Lviv Polytechnic National University
    Розвиток соціальних мереж, персоналізованих помічників, чат-ботів та обчислювальних алгоритмів примушує ЗМІ замислитись над новими перспективами роботи. Користувачі давно відійшли від формату отримання інформації через один канал. Сьогодні аудиторія споживає контент через різні канали, від паперових носів до отриманням даних через окуляри віртуальної реальності. За цих умов журналістика повинна експериментувати, адже ніхто не може передбачити траєкторію подальших трансформацій медіасистеми. Бот-програми стали незамінними помічниками для редакцій ЗМІ. Чат-боти – це спеціально запрограмовані комп’ютерні програми, котрі працюють за певним алгоритмом дій. Нині є основні види бот-програм – прості та розумні. За допомогою них можна швидко публікувати пости у соціальних мережах та месенджерах, шукати найпопулярніші теми, оперативно відповідати на запитання аудиторії, відслідковувати реакцію на дописи тощо. А також розумні програми можуть написати журналітський матеріал. І працюють вони 24/7 та опрацьовують велику кількістю інформації протягом декількох секунд. Такі бот-програми дають додаткові інструменти для мас-медіа, котрі полегшують та оптимізовують роботу журналістів. Перші бот-програми були створені ще у 60–70 рр. XX ст. А в месенжерах чат-боти були наприкінці 90 рр. XX ст. – ICQ. Проте значний поштовх для використання та розвитку чат-ботів став месенджер Telegram, який має цілу ботоферму. Такі програми мають перспективи, тому редакції провідних ЗМІ вкладають кошти у створення та навчання таких ботів, адже вони оптимізують редакційні процеси. У досліджені аналізуємо перспективи використання ЗМІ чат-ботів для поширення та популяризації своїх матеріалів та оптимізації редакційних процесів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Месенджери як перспективна платформа для розповсюдження контенту ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-02-21) Мудра, Ірина; Кухарська, Олександра; Mudra, Iryna; Kukharska, Oleksandra; Національний університет “Львівська політехніка”; ЗМІ «Matrix»; Lviv Polytechnic National University
    В Інтернеті масмедіа ведуть жорстоку боротьбу за кожного читача, глядача чи слухача. З кожним роком все складніше стає втримати і зацікавити свою аудиторію. Тому ЗМІ шукають нові канали розповсюдження своєї продукції. Офіційні сайти та сторінки в соціальних мережах із кожним роком втрачають популярність серед аудиторії, тому редактори змушені шукати нові та перспективні шляхи комунікації зі своєю аудиторією. Одним із таких є так звані месенджери, які не лише швидко поширюють матеріали журналістів до конкретного читача, а й сам читач дробровільно дає згоду на отримання такої інформації. Месенджери за своєю суттю нагадують підписку на конкретний засіб масмедіа, але аудиторія інформацію отримує безкоштовно і тоді, коли має час її прочитати. Найпопулярнішими у світі є такі месенджери: Тelegram, Facebook Messenger, Wechat та WhatsApp. А в Україні найпопулярнішою соціальною платформою для спілкування є Viber (97 % українців мають його завантаженим на своїх мобільних пристроях), а також Telegram, Facebook Messenger та WhatsApp. Але українські ЗМІ найчастіше використовують для поширення свого контенту Viber та Telegram. Цікаво те, що у різних дослідженнях можна знайти різні терміни, які описують ці соціальні платформи, а саме: додатки, соціальні мережі, майданчики для спілкування, соціальні платформи та месенджери. Перші месенджери з’явилися у 90-х роках минулого століття, але пік їхнього розвитку припадає на наш час. Вони швидко завойовують популярність серед аудиторії, але не усі ЗМІ їх правильно використовують для поширення свого контенту. Тому розглянемо їх детальніше, а також наведемо правила публікування дописів на цих соціальних платформах.
  • Thumbnail Image
    Item
    Інструменти віртуальної лабораторії тестування співробітників для визначення готовності протидії фішинговим атакам
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-03-01) Бучик, С.; Толюпа, С.; Бучик, О.; Мовчан, Д.; Buchyk, S.; Tolyupa, S.; Buchyk, O.; Movchan, D.; Київський національний університет імені Тараса Шевченка; Taras Shevchenko National University of Kyiv
    Стаття стосується важливого та визначального напряму в кібербезпеці – навчання співробітників з метою виявлення та протидії фішинговим атакам. Від фішингових атак страждають як звичайні люди, так і підприємства, тому ефективне навчання працівників є одним із ключових способів пом’якшити наслідки фішингових атак. Сучасний ринок платформ та інструментів для перевірки співробітників щодо готовності виявляти та знешкоджувати фішингові атаки недостатній з погляду функціональності, швидкості та ефективності. Запропоновано вирішення цієї проблеми у вигляді запровадження віртуальної лабораторії для тестування співробітників, що дасть змогу швидко та якісно виявити недоліки у підготовці та провести навчання в цьому напрямі.
  • Thumbnail Image
    Item
    Програмна модель кодів Ріда – Соломона
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-06-06) Ваврук, Є. Я.; Попович, Б. Р.; Попович, Р. Б.; Vavruk, E.; Popovych, B.; Popovych, R.; Національний університет “Львівська політехніка”; Національний медичний університет; Lviv Polytechnic National University; National Medical University
    Розроблено програму для моделювання завадостійких кодів Ріда – Соломона на основі об’єктно-орієнтованої технології. Вхідними даними для системи є блоки байтів для передавання через канал зв’язку. В цих блоках можуть виникати помилки. Створена програма реалізує коди типу (255, 239) та (255, 223) для скінченного поля із 256 елементів GF(28) зі стандартними породжуючими багаточленами x8+x4+x3+x2+1 та x8+x7+x2+x+1. Крім того, передбачено можливість за необхідності додавати інші типи кодів та багаточлени, які породжують скінченне поле.
  • Thumbnail Image
    Item
    Удосконалений алгоритм маршрутизації пакетів у телекомунікаційних мережах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-10-10) Ліскевич, Р. І.; Ліскевич, О. І.; Обельовська, К. М.; Панчишин, Р. П.; Liskevych, R. I.; Liskevych, O. I.; Obelovska, K. M.; Panchyshyn, R. P.; ТзОВ “Українські промислові телекомунікації”; ФОП Ліскевич Олег Ігорович; Національний університет “Львівська політехніка; Ukrainian Industrial Telecommunications LLC; IP Liskevych Oleh Ihorovych; Lviv Polytechnic National University
    Ефективність маршрутизації пакетів у телекомунікаційних мережах є і залишатиметься одним із основних чинників, що визначають продуктивність мереж та можливість забезпечення потрібної якості надання сервісів. Одним із найпоширеніших протоколів маршрутизації, що використовують в автономних системах мережі інтернет, є протокол OSPF (англ. Open Shortest Path First). Протокол OSPF забезпечує передавання пакетів по найкоротших шляхах, обчислених за певним, але одним критерієм. Проте зростання трафіку мереж, особливо збільшення в ньому мультимедійної складової, вимагає постійного вдосконалення методів маршрутизації в наявних телекомунікаційних мережах. У цій роботі запропоновано новий алгоритм вибору шлюзу для маршрутних таблиць маршрутизаторів автономних систем мережі інтернет на підставі протоколу OSPF. Алгоритм враховує три критерії: пропускну здатність каналів, кількість проміжних вузлів на шляху та затримку поширення сигналу. Для кожного критерію введено ваговий коефіцієнт. Окрім цього, запропоновано інтегральний критерій, що ґрунтується на оптимальних вагах шляхів для індивідуальних критеріїв та їх вагах, знайдених за двома іншими критеріями. Як критерій оптимізації використано сумарне відносне відхилення ваги шляху від ваг шляхів, розрахованих за індивідуальними критеріями. Метою оптимізації є мінімізація цього відхилення. Отримана за цим алгоритмом таблиця маршрутизації забезпечує передавання пакетів оптимальним за інтегральним критерієм шляхом, з урахуванням трьох критеріїв та їх вагових коефіцієнтів. Подальші дослідження можуть стосуватись розширення переліку критеріїв, що враховують під час оптимізації.
  • Thumbnail Image
    Item
    Метод формування інформаційного портрета користувача в мережі інтернет
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Говорущенко, Т. О.; Медзатий, Д. М.; Семенюк, В. С.; Hovorushchenko, Tetiana; Medzatyi, Dmytro; Semenyuk, Victor; Хмельницький національний університет; Khmelnytskyi National University
    Розроблено метод формування інформаційного портрета користувача в мережі інтернет, який дає можливість визначити характеристики, що формують інформаційний портрет користувача, орієнтований на вдосконалення таргетингу інформації або на формування іміджу веб-особистості у мережі інтернет.
  • Thumbnail Image
    Item
    Критерій оцінювання ефективності компонентів безпеки комп’ютерних систем
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Ігнатович, А. О.; Іванців, Р.-А. Д.; Павич, Н. Я.; Ihnatovych, A.; Ivantsiv, R.; Pavych, N.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано сучасний стан оцінювання ефективності компонентів безпеки комп’ютерних систем та мереж. Встановлено, що таке оцінювання ефективності все ще недостатньо забезпечене фундаментальною теорією та методологією і значною мірою суб’єктивне. Запропоновано використання узагальненого критерію ефективності. Розглянуто технологію використання такого критерію на тестовому прикладі для блокових шифрів. Показано, що використання запропонованого критерію підвищує об’єктивність оцінювання ефективності компонентів безпеки комп’ютерних систем та мереж.