Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Исследование механохимического воздействия наростав бензиновой фракции нефти
    (Видавництво Державного університету “Львівська політехніка”, 2000-01-25) Днепровский, К. С.; Головко, А. К.; Ломовский, О. И.; Институт химии нефти СО РАН,Томск; Институт химии твердого тела и механохимии СО РАН,Новосибирск
    Проведені дослідження перетворення бензинової фракції нафти в процесі механохімічного впливу в присутності каталізаторів: висококремнеземистого цеоліту в Н-формі (Н-ВКЦ); Н-ВКЦ з модифікуючими комоонентами (Zn, Fe, Ni, Ag, Pt); фосфату цирконію; фосфорно-вольфрамової кислоти, промислового каталізатора ИК-30. Доведено, що механохімічний вплив на вуглеводневу суміш спричиняє збільшення вмісту пропану і бутану нормальної будови залежно від каталізатора на 0,2-1,7 %, п’ятичденних вуглеводнів п ізобудови С* та вищих на 1,2-1,9 %. Перебіг хімічних перетворень під впливом механічної енергії тіл, які перемелюють, спричинено стисканням бульбашок газової фази, що призводить до локального підвищення температури до 450- 500 °С.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вивчення термічної стійкості моторних олив для бензинових та дизельних двигунів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Корчак, Б. О.; Кочубей, В. В.; Червінський, Т. І.; Гринишин, О. Б.; Korchak, B. O.; Kochubei, V. V.; Chervinskiy, T. I.; Grynyshyn, O. B.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Вивчено зміну експлуатаційних властивостей, груповий вуглеводневий склад та термічну стабільність вихідних і відпрацьованих мінеральних моторних олив для бензинових та дизельних двигунів. На основі отриманих результатів проведених досліджень встановлено, що зміна хімічного складу мінеральних моторних олив після їх експлуатації залежить передусім від типу двигуна та умов його експлуатації. Показано, що термічний розклад досліджуваних нафтових моторних олив за однакових умов відбувається неоднаково, що зумовлено як зміною хімічного складу, так і неоднаковим зношенням пакета присадок. Встановлено, що найбільша втрата маси оливи відбувається під час її експлуатації у бензинових двигунах внутрішнього згоряння.