Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 2 of 2
  • Thumbnail Image
    Item
    Determination of the horizontal strain rates tensor in Western Ukraine
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Марченко, О. М.; Перій, С. С.; Ломпас, О. В.; Голубінка, Ю. І.; Марченко, Д. О.; Крамаренко, С. О.; Salawu, Abdulwasiu; Marchenko, A. N.; Perii, S. S.; Lompas, O. V.; Golubinka, Yr. I.; Marchenko, D. A.; Kramarenko, S. O.; Salawu, Abdulwasiu; Національний університет “Львівська політехніка”; Головне управління геодезії; Lviv Polytechnic National University; General Directorate of Geodesy
    Дані GNSS спостережень (CORS) з 37 станцій, розташованих у районі Західної України, обробленО за допомогою модуля Bernese Processing Engine (BPE) Бернського програмного забезпечення GNSS версії 5.2 протягом періоду часу близько 2,5 року. Щоб досягти кращої згоди, вибрано станції IGS, найближчі до навколишнього району дослідження, з фіксованими координатами ITRF2008 в епоху 2005.0. Східна та північна складові швидкості спостережень GNSS з цих 37 постійних станцій, обчислені за результатами вимірювань GNSS, використані для побудови двовимірної моделі поля горизонтальних деформацій цієї місцевості. Це дослідження складається з трьох частин. По-перше, проаналізовано два точні рішення для компонентів 2D тензора швидкостей деформацій, отримані на геосфері на основі розв’язання власних величин – задачі власних векторів, ураховуючи симетричний тензор швидкості обертання. По-друге, на основі найпростіших і найкорисніших формул з першого етапу виконано строге оцінювання точності компонентів 2D тензора швидкостей деформацій на основі правила поширення коваріацій. Нарешті, обчислено компоненти 2D тензора швидкості деформації, швидкості дилатації та компоненти тензора рівних швидкостей в області. Для описаної області побудовано модель тензора швидкості обертання. Це привело до висновку, що область дослідження слід інтерпретувати як деформовану територію. На основі обчислень з GNSS-моделі цих компонентів горизонтальних деформацій встановлено норми основних значень та швидкості основних осей деформації земної кори. Основні тектонічні утворення показано як фонову інтенсивність різних компонентів швидкостей, швидкість обертання та тензори швидкості деформації. Топографічні особливості регіону ґрунтувались на моделі SRTM-3 (місія з топографії Shuttle) з роздільною здатністю 3²¥3². На перший погляд, найбільші значення отримано в районах, розташованих навколо Українських Карпат. Швидкість дилатації також має подібний розподіл. Тим не менше, оскільки в роботі обчислено лише власні числа та власні вектори без оцінки точності, це може призвести до сумнівних висновків щодо інтерпретації результатів і вимагає додаткового розв’язання суто математичної задачі. Потрібно знайти коваріаційну матрицю тензора деформації на основі заданої коваріаційної матриці компонентів швидкості, одержаних програмним забезпеченням Bernese. Оскільки досліджуваний регіон є дуже складним, то за отриманими результатами необхідне подальше ущільнення перманентних станцій GNSS.
  • Thumbnail Image
    Item
    Accuracy estemation of the Latvia first order leveling network
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Celms, A.; Kronbergs, M.; Cintiņa, V.
    Проведене дослідження дає оцінку точності робіт з нівелювання 1-го класу в 2000–2010 рр. Для новоствореної мережі нівелювання складено систему нормальних рівнянь, в яку увійдуть всі поправки по ходах нівелювання. За результатами розв’язання системи нормальних рівнянь отримано коефіцієнти поправок (корелати). За правилами урівнювання попрaвoк отримано перевищення окремих ходів нівелювання. З метою загальної оцінки точності нівелювання обчислено середню квадратичну помилку на кілометр ходу S = 0,785 мм/км. Оцінені чинники впливають на величини отриманої точності та визначено завдання для розвитку подальших досліджень. Загалом проведене нівелювання дає можливість використовувати отримані значення перевищень для поліпшення характеристик наявної системи висот і успішного включення її до Європейської висотної системи (European Vertiсal Reference System). Иследование даёт оценку точности произведенных работ по нивелированию 1 класса в 2000–2010 гг. Для вновь созданной сети нивелирования составлена система нормальных уравнений, в которую включены все поправки по ходам нивелирования. По результатам решения системы нормальных уровнений получены коэффициенты поправок (кореллаты). Пользуясь правилами уравнения попрaвoк, получены превышения отдельных ходов нивелировки. С целью общей оценки точности нивелировки вычислена средняя квадратическая ошибка на километр хода S = 0,785 мм/км. Оценены факторы, влияющие на величины полученных точностей и определены задачи для развития дальнейших исследований. В целом проведенная нивелировка даёт возможность использовать полученные значения превышений для улучшения характеристик существующей системы высот и успешного включения её в Европейскую высотную систему (European Vertiсal Reference System). This study provides an assessment of the accuracy of performed first order leveling at the period from year 2000 to year 2010. For the newly created leveling network the normal equation system was made, which includes all leveling line corrections. In result of solving the normal equation system the correlates are obtained. Using the correction provision equations the elevation corrections for leveling lines are calculated. For assessment of the leveling accuracy the leveling kilometric standard deviation is calculated S = 0.785 mm/km. Discussed obtained accuracy value influencing factors and provided the recommendations for further research. In general, performed leveling provides the opportunity to use the estimated height values for existing height system actualization and successful inclusion in the European Vertical Reference System.