Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Стан медіаринку України у 2022 році на тлі функціонування світового медіабізнесу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Гоцур, Оксана; Hotsur, Oksana; Національний університет “Львівська політехніка”
    Здійснено аналіз функціонування та розвитку українського медіаринку у 2022 році у контексті світового медіабізнесу. Важливість дослідження саме цього року зумовлена головно двома чинниками: 1) воєнними подіями в Україні, яка геополітично знаходиться у центрі Європи; 2) тяглістю наслідків пандемії Covid-19. Ці два чинники спричинилися до значних змін у фінансовій, політико-економічній структурі, як світу, так і України. Як наслідок: зміна підходів до функціонування світових медіагігантів (запровадження інновацій і актуалізація пріоритетних напрямків розвитку у медіабізнесі). Наразі найбільшу динаміку розвитку спостерігають у секторі віртуальної реальності та мобільних ігор – експерти PwC прогнозують зростання доходів на 19 % до 2026 року, а вартість медіаіндустрії становитиме майже 3 трлн доларів. На основі оприлюднених аналітичних даних простежено тенденції розвитку світового медіабізнесу у контексті наслідків війни в Україні. Зокрема, з’ясовано, що у 2022 році відбуваються зміни у соціальних мережах, що пов’язано з купівлею Twitter, акцент на потокове передавання, падіння цін на акції провідних медіагігантів (Disney, Fox, CNN Warner Bros.Discovery, Paramount, Comcast, Roku), а також скорочення штатів медіакомпаній, що призводить до значного збільшення безробіття серед сегменту медіапрацівників. Проаналізовано зміни розвитку усіх сегментів українського медіаринку в умовах російсько-української війни: друкованих медіа, телебачення, радіо, реклами та соціальних медіа. Представлено динаміку видання газет та журналів у травні – грудні 2022 року. Показано тенденції на телерадіоринку (контекст роботи радіо і телебачення, вихід нових телеканалів в український медійний телепростір). Виокремлено проблеми ринку реклами, який розвивався головно в діджитал-сфері, що відповідає загальним світовим тенденціям. Також звернено увагу на стан українського медіабізнесу: відхід медіагруп та створення нових.
  • Thumbnail Image
    Item
    Кризові періоди ринку друкованих медіа України (2000–2022 рр.)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Гоцур, Оксана; Попіль, Дарина; Hotsur, Oksana; Popil, Daryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У науковій розвідці здійснено аналіз стану ринку в Україні друкованих медіа останніх двадцяти років. Виокремлено кризові періоди розвитку медіа, зокрема особливу увагу звернено на пандемію COVID-19. Крім каталізаторів різких змін на ринку друкованих ЗМІ України, визначено фактори, які суттєво впливають на тенденції розвитку загального медіаринку: діджиталізація, руйнування логістики, періодичних видань, відтік рекламодавців із традиційних медіа, підвищення цін на сировину, відсутність культури споживання передплатної інформації, оскільки є безкоштовна альтернатива. На споживчому ринку інформації сьогодні відбувається зміна джерел пошуку інформації, внаслідок якої першість за соціальними мережами та пошуковими сервісами. Це свідчить про те, що традиційні медіа вичерпують себе як основне джерело споживання інформації серед населення. Особливості розвитку ринку друкованих ЗМІ в Україні у період 2000–2021 рр. пов’язані з багатьма об’єктивними і взаємозалежними факторами, які мають певні і конкретні характеристики. Таку тезу підтверджує динаміка випуску газет і додатків упродовж 2013–2020 рр., коли фактично випуск друкованих медіа скоротився на 31 %. Вдалося виділити три ключові періоди: 2008 р. – економічна криза (видання скоротили свої бюджети, а деякі взагалі не втрималися на ринку); 2013–2014 рр. – друга економічна криза (скорочення редакційних бюджетів та закриття видань); 2019 р. і до 2021 р. – пандемія COVID-19. Сукупність трьох кризових періодів, внаслідок яких і було у досліджені виокремлено чинники, є основними характеристиками особливостей розвитку сучасного ринку друкованих медіа України. Також, з огляду на російську агресію потрібно вже зараз виокремити ще один період – російсько-українська війна 2022 р., внаслідок якої повністю зруйновані логістика друку та розповсюдження друкованих медіа і рекламний ринок, а інформаційний ринок загалом зазнав значних змін. Ринок друкованих ЗМІ переживав і досі переживає дефіцит грошей, що зґенеровує такі наслідки: 1) падіння доходів від передплати та реклами; 2) скорочення штату у медіа; 3) скорочення фінансового винагороження праці журналістів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Тенденції розвитку світового та українського рекламних ринків
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Горбаль, Н. І.; Романишин, С. Б.
    Досліджено тенденції та подано прогнози розвитку світового та вітчизняного ринків реклами, що відновлюються після кризового періоду швидкими темпами. За прогнозами обсяг світового ринку ймовірно виросте на 3,5 % в 2013 р., а вітчизняного – на 10,9 %. Найбільшими рекламними ринками визнано США, Японію та Китай. Ринок реклами в Україні, що фактично сформувався лише у 1991р., розвивається надзвичайно швидко, його обсяг за цей час зріс практично в 700 разів – із 1,5 млн.дол. до 1 млрд.дол. у 2012 р. І за оцінками експертів рекламно-комунікаційний ринок України в 2013 р. досягне 15 млрд. 466 млн. грн. This paper investigates trends and presents forecasts of world and national advertising markets, rapidly recovering after the crisis period. Projected volume of the world market is likely to grow by 3,5 % in 2013, while domestic – by 10,9 %. The USA, Japan and China are recognized as the largest advertising markets. The advertising market in Ukraine, which actually was formed only in 1991, has been developing very quickly, its volume during this period increased almost by 700-times – from 1.5 million to 1 billion US dollars in 2012. Accordingly to experts, advertising and communications market in Ukraine in 2013 can reach 15 billion 466 million UAH.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості, тенденції розвитку реклами в різних країнах світу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Горбаль, Н. І.; Єфременко, І. М.; Хомутник, Н. В.
    Розглянуто сутність, значення, цілі та види реклами, зокрема інформативну, спонукальну і рекламу-нагадування. Проаналізовано особливості здійснення й сприйняття реклами споживачами в різних країнах світу, зокрема США, Великобританії, Франції, Німеччини, Японії, Китаї та Україні, а також досліджено світові витрати на рекламу та їх тенденції й прогнози за окремими регіонами. Наведено прогностичні дані зростання одного з найдинамічніших ринків – інтернет-реклами – в світі до 2018 року, згідно з якою очікується, що в 2018 році на неї буде витрачено понад 200 млрд дол. Представлено 10 найкращих світових рекламних агентств за версією журналу Forbes. Виділено такі ключові особливості та тенденції розвитку світового ринку рекламних послуг: технологічне та технічне ускладнення реклами; процеси концентрації рекламної діяльності; зростання впливу на ринку рекламних послуг рекламодавців. Детально проаналізовано особливості становлення й функціонування вітчизняного рекламного ринку. Nowadays advertising is an inseparable modern phenomenon that originated at the dawn of civilization, has gone through various stages of development, along with the evolution of the humanity. This is a form of marketing communication, an important component of complex marketing activities used to stimulate, persuade and manipulate enterprise’s audience. However, the current state of the market economy, characterized by improving quality, rapid diversification of products, increased prices and consumer needs, creates certain barriers for advertising. That is why the topic of the study is important because analyzing the characteristics of advertising in different countries can improve its quality and efficiency in Ukraine. The article deals with the nature, meaning, purpose and types of advertising, including informative, persuasive and reminder advertising. It is stated that advertising – is an effective means of disseminating information about the company, product, place and conditions of sale, which aims to cause the consumer needs to purchase (use) certain goods. Advertising features and perception by consumers around the world, including USA, UK, France, Germany, Japan, China and Ukraine are analyzed. In the harsh conditions of competition advertisers must always be guided by the national characteristics of buyers of the country where the advertising campaign will be held. For example, European advertisers have to sell more expensive goods and invent creative advertising ideas as Europeans do not any longer respond to the fascinating visual or musical series. Germans, according to statistical analysis, are well affected by humorous or shocking advertising. In general in developed countries the market is so saturated that advertisers have no choice but to look for a new and revolutionary ways of presenting advertising messages to attract the attention of potential customers. Global advertising costs and their trends and projections for specific regions were studied. Prognostic data for one of the most dynamic markets – online advertising – in the world by 2018 was shown, according to which it is expected that in 2018 more than $ 200 billion will be spent. As a result of the research it was found that the largest advertising market in the world is the United States. Developing countries contribute only 6–10 % to the world trade, but they have the greatest increase, while the market shares of developed European countries are decreasing. The domestic advertising market is growing rapidly nowadays; it has great potential for further growth and is attractive to foreign investments. Experts predict the Ukrainian market growth in 2015 will be 10.3 % and in 2016 – 12 %. However, they argue that the war in Ukraine has hurt the economy and reduced the cost of Hryvnia against key currencies. Consequently the advertising market scope measured in dollars will decline by 32 %. The top 10 global advertising agencies according to the Forbes magazine are presented. The following key features and trends of the global advertising market are highlighted: manufacturing and the technical complexity of advertising; processes of concentration promotional activities; growing influence on the advertising market advertisers. Detailed analysis of the peculiarities of formation and functioning of the domestic advertising market was fulfilled.