Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 12
  • Thumbnail Image
    Item
    Regression analysis of the Performance of Asynchronous Electric Motors on the Basis of Support Vector Machine (SVM)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-10-10) Шеремет, Олексій; Садовой, Олександр; Sheremet, Oleksii; Sadovoi, Oleksander; Donbass State Engineering Academy; Dniprovsk State Technical University
    Актуальність теми статті полягає в тому, що запропонована методика здійснення регресійного аналізу працездатності асинхронних двигунів є невибагливою до точності вимірювання величин, за якими здійснюється регресійний аналіз, та до об’єму навчальної вибірки, тому вона може знайти застосування у сучасних вбудовуваних системах діагностування. Мета роботи – розширити функціональні можливості вбудовуваних систем інтелектуального діагностування електричних машин шляхом навчання та аналізу регресійної моделі для визначення можливої кількості обірваних стрижнів короткозамкненого ротора асинхронного двигуна. Методи дослідження засновані на використанні опорно-векторної класифікаційної машини, що застосовується у регресійному представленні. За такого підходу параметри регресійної моделі визначаються за допомогою розв’язання задачі квадратичного програмування, що має лише один розв’язок. Для визначення значень параметрів, що використовуються для навчання моделі, застосовують загальну теорію перехідних процесів у машинах змінного струму, методи математичного моделювання, обчислювальної математики, методи визначення симетричних складових узагальнених векторів. Розроблено методику здійснення регресійного аналізу працездатності асинхронних двигунів на основі методу опорно-векторної класифікаційної машини, що дозволяє визначати як наявні несправності та пошкодження електричної машини, так і передбачити їхнє можливе виникнення у найближчому майбутньому. Розроблена на базі методу опорних векторів регресійна модель дозволяє визначати кількість пошкоджених стрижнів короткозамкненого ротора асинхронного двигуна. Ефективність моделі підтверджено у результаті експериментальних досліджень. Встановлено, що найменше значення середньоквадратичного відхилення має регресійна модель з радіально-базисною функцією ядра. Отже, в тих випадках, коли необхідно використовувати регресійний зв’язок між керованими координатами, значні перспективи має застосування методів машинного навчання, заснованих на моделі векторного простору, мета яких – знайти поділяючі поверхні між класами, максимально віддалені від усіх точок навчальної множини.
  • Thumbnail Image
    Item
    Дослідження однофазного режиму роботи трифазного асинхронного двигуна
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Маляр, В. С.; Гамола, О. Є.; Мадай, В. С.; Гавдьо, І. Р.
    Розглядається проблема розрахунку перехідних процесів в асинхронних двигунах, які живляться від однофазної мережі із конденсаторами в одній фазі. В основу розробленого алгоритму покладено математичну модель асинхронного двигуна високого рівня адекватності, в якій враховується явище витіснення струму в стержнях ротора і насичення магнітопроводу. The problem of calculation of transients in asynchronous motors which works from single-phase network with capacitors in a single phase is examined. The basis of the algorithm is a mathematical model of induction motors with the high level of adequacy. This model takes into account the phenomena of skin effect in the bars of the rotor and magnetic core saturation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математична модель асинхронного двигуна з урахуванням витіснення струму у стрижнях ротора
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Гладкий, В. М.
    Опрацьовано математичну модель асинхронного двигуна з урахуванням витіснення струму у стрижнях ротора. Модель ґрунтується на розрахунку одновимірного магнітного поля з урахуванням вищих просторових гармонік магніторушійних сил та насичення основного магнітного кола, алгебризації диференційних рівнянь методом ФДН g-ого порядку та розв’язуванні нелінійної системи алгебричних рівнянь методом Ньютона. A mathematical model for asynchronous motor taking into account deep bar effect has been developed. The model is based on magnetic field computation allowing for core saturation and magnetomotive forces spatial harmonics, differential equations algebrization with the g-th order backward differentiation formula and nonlinear algebraic equations system solving with Newton’s method.
  • Thumbnail Image
    Item
    Technology of investigation of asynchronous motors with a squirrel-cage rotor using a universal parametric generator of a finite-element model
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Tikhonov, Andrey; Kazakov, Yuriy; Shmelev, Aleksandr
    The technology of the numerical research into asynchronous motors with a squirrel-cage rotor with arbitrary-shaped slots using a universal parametric generator of the Unite-element magnetic field models has been developed. The mathematical built-in software packages with an integrated, developed by the authors, dynamic-link library EMLib are used. The parametric generator allows a series of models for asynchronous motors used in programmable numerical experiments to be created. Розроблено методику числового аналізу асинхронних машин з короткозамкненим ротором із зубцями довільної форми з використанням універсально параметричного генератора скінчено-елементних моделей магнетного поля. При цьому застосовуються вбудовані математичні програмні пакети з інтегрованою бібліотекою EMLib, розроблено авторами, що використовує динамічні посилання. Параметричний генератор забезпечує створення послідовностей моделей асинхронної машини для числового експерименту.
  • Thumbnail Image
    Item
    Макромодель асинхронного двигуна за експериментальними даними
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Матвійчук, Я. М.
    Описано макромодель перехідних процесів трифазного асинхронного двигуна за струмом живлення статора, частотою обертання ротора та навантаженням на валу. Експериментальні перехідні процеси відтворено макромоделлю першого порядку з відносною середньоквадратичною похибкою менше одного процента. Macromodel of three-phase asynchronous motor transients for current power stator, rotor speed and load on the shaft is described. Experimental transients is reproduced of first order maсromodel and relative mean square error less than one percent.
  • Thumbnail Image
    Item
    Перехідні процеси в асинхронному електроприводі з індивідуальною компенсацією реактивної потужності при втраті напруги живлення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Маляр, В. С.; Добушовська, І. А.
    Розглядається проблема розрахунку перехідних процесів в асинхронних двигунах, які працюють з паралельно увімкненими конденсаторами при втраті напруги живлення. В основу розробленого алгоритму покладено математичну модель асинхронного двигуна, в якій враховується явище витіснення струму в стержнях ротора і насичення магнітопроводу. The article discusses the problem of calculation transient processes in the asynchronous motors with capacitors switched in parallel that work in case of leakage of input voltage. The basis of the algorithm is a mathematical model of asynchronous motor that includes phenomenon of current extrusion in the bars of the rotor and magnetic saturation.
  • Thumbnail Image
    Item
    Динамічні та статичні режими роботи електроприводів штангових нафтовидобувних установок
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Маляр, А. В.; Андреїшин, А. C.
    Розглядається питання визначення меж застосування рівнянь статики для дослідження роботи нафтовидобувної установки. Виконано дослідження впливу частоти гойдань балансира на характер перебігу повного циклу роботи верстата-гойдалки і динамічну складову моменту. В основу алгоритму покладено математичну модель асинхронного двигуна та верстата-гойдалки. The paper considers boundaries of application of static equilibrium equations for exploring the oil pumping unit operation. The effect of crank counterbalance oscillation frequency on the character of the pumping unit full operation cycle and the dynamical component of the torque was studied. The algorithm relies on the mathematical model of the asynchronous motor and pumping unit.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математична модель асинхронного двигуна з урахуванням скосу пазів ротора
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Гладкий, В. М.
    Опрацьовано математичну модель асинхронного двигуна з урахуванням скосу пазів ротора. Модель базується на розрахунку одновимірного магнітного поля з урахуванням вищих просторових гармонік магніторушійних сил та насичення основного магнітного кола, алгебризації диференційних рівнянь методом ФДН g-го порядку та розв’язуванні нелінійної системи алгебричних рівнянь методом Ньютона. A mathematical model for asynchronous motor taking into account rotor teeth skew has been developed. The model is based on magnetic field computation allowing for core saturation and magnetomotive forces spatial harmonics, differential equations algebrization with the g-th order backward differentiation formula and nonlinear algebraic equations system solving with Newton’s method.
  • Thumbnail Image
    Item
    Магнітно-механічна характеристика асинхронного двигуна з урахуванням скосу пазів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гладкий, В. М.
    Опрацьовано магнітно-механічну характеристику асинхронного двигуна з урахуванням скосу пазів ротора. Рівняння характеристики ґрунтуються на розрахунку одновимірного магнітного поля з урахуванням вищих просторових гармонік магніторушійних сил та насичення основного магнітного кола. Алгебризація рівнянь за просторовою координатою здійснюється за методом тригонометричної колокації. A magnetic-mechanical characteristic for asynchronous motor taking into account rotor teeth skew has been developed. The equations are based on magnetic field computation allowing for core saturation and magnetomotive forces spatial harmonics. The trigonometric collocation method is used to algebrization of equations.
  • Thumbnail Image
    Item
    Математична модель асинхронного двигуна з урахуванням динамічного ексцентриситету
    (Видавництво Львівської політехніки, 2011) Гладкий, В. М.
    Опрацьовано математичну модель асинхронного двигуна з урахуванням динамічного ексцентриситету. Модель ґрунтується на розрахунку одновимірного магнітного поля з урахуванням вищих просторових гармонік магніторушійних сил та насичення основного магнітного кола, алгебризації диференційних рівнянь методом ФДН g-го порядку та розв’язуванні нелінійної системи алгебричних рівнянь методом Ньютона. A mathematical model for asynchronous motor taking into account dynamic rotor eccentricity has been developed. The model is based on magnetic field computation allowing for core saturation and magnetomotive forces spatial harmonics, differential equations algebrization with the g-th order backward differentiation formula and nonlinear algebraic equations system solving with Newton’s method.