Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 6 of 6
  • Thumbnail Image
    Item
    An influence of mountainous traffic conditions on the functional state of a bus driver
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2021-03-01) Postranskyy, Taras; Boikiv, Mykola; Lviv Polytechnic National University
    Забезпечення транспортного процесу потребує належної взаємодії всіх ланок системи “водій автомобіль – дорога – середовище” та її підсистем. У цьому випадку водій часто виступає “слабкою” складовою системи, а його дії можуть призводити до зниження рівня безпеки учасників дорожнього руху. Треба зазначити, надійність роботи водія можуть розглядати як ймовірність його безвідмовного та безпомилкової роботи, а також як належний рівень функціонування його регуляторних механізмів. Часто, в такому разі, для аналізу діяльності та готовності водія до професійної його діяльності, використовують показники функціонального стану. Таким чином, дослідження людини-оператора у транспортному процесі є важливим завданням щодо забезпечення надійності функціонування транспортної системи загалом. Сьогодні левова частка всіх перевезень як у межах населеного пункту, так і за межами, здійснюється саме автомобільним транспортом. Від дій водія залежить своєчасність та збереженість доставки вантажів та безпека пасажирів. Під час роботи на водія впливає значна кількість чинників впливу зовнішнього середовища. Одним з найвагоміших є умови руху в гірській місцевості, в якій часто спостерігається значна кількість кривих як у плані, так і в профілі автомобільних доріг. Ще одною особливістю таких умов руху є висотне положення над рівнем моря, яке також впливає на організм людини, зокрема на її функціональний стан. Враховуючи вищезазначене, у роботі здійснено заміри показників варіабельності серцевого ритму водіїв автобусів, які рухалися на маршруті, що частково пролягав у гірській місцевості. Під час натурних досліджень також здійснювалася відеофіксація та реєстрація геоположення транспортного засобу. Це дало змогу встановити показники функціонального стану водія у конкретний досліджуваний період. Після опрацювання отриманих значень встановлено вплив гірських умов руху на значення показника активності регуляторних систем водіїв автобусів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Forecasting of urban buses dwelling time at stops
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-09-14) Zhuk, Mykola; Kovalyshyn, Volodymyr; Hilevych, Volodymyr; Lviv Polytechnic National University
    Intelligent Transport Systems in urban conditions is one of the solutions to reduce congestion of vehicles and the amount of harmful emissions. An important component of ITS is the assessment of the duration of a public transport trip. It is necessary to focus on the study of the duration of the bus (the duration of traffic between stops and the dwelling time). In this paper, the authors focused on determining the dependence of the duration of buses at stops depending on the demand of passengers. The dwelling time of buses at stops is not considered independent of the duration of the journey. The duration of the bus is the periods of time when the buses wait at the stops, and the travel time, which is the duration of the bus between each two stops. The study was conducted on the bus route #3A in Lviv. To determine the dwelling time of the bus at stops, it is necessary to take into account information about passengers and the trajectory of buses. The obtained data can increase the accuracy of forecasting in different traffic situations in comparison with the most modern methods.
  • Thumbnail Image
    Item
    Техніко-економічний аспект уніфікації архітектурних форм кузовів автобусів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Нємий, С. В.; Niemyi, S.; Національний університет “Львівська політехніка”
    Висвітлено особливості техніко-економічного підходу до уніфікації архітектурних форм автобусів, конструктивна концепція яких ґрунтується на типорозмірних рядах, основою яких є інтегральні модулі. Обгрунтовано, що у експлуатаційному аспекті для максимальної уніфікації архітектурних форм міських, міжміських та туристичних автобусів доцільно віддавати перевагу обтічним формам передньої частини їх кузовів, близьким до міжміських аналогів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Витрати у взаємозв’язку з термінами експлуатації міських автобусів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Крайник, Л. В.; Рубан, Д. П.; Рубан, Г. Я.; Kraynyk, L.; Ruban, D.; Ruban, H.; Національний університет “Львівська політехніка”; Черкаський державний технологічний університет; Черкаський державний бізнес-коледж
    Проаналізовано відмови деталей міських автобусів у взаємозв’язку з термінами експлуатації. Наведено динаміку зміни витрат на поточний ремонт та обслуговування від початку експлуатації до капітального ремонту, а також середньостатистичні витрати на капітальний ремонт автобуса.
  • Thumbnail Image
    Item
    Техніко-економічний аналіз собівартості ресорно-пружинної підвіски сучасного автобуса
    (Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007) Керницька, М. І.
    Зздійснено детальний техніко-економічний аналіз механічної системи підресо¬рювання сучасного автобуса. Для дослідження вибраний середній приміський автобус з комбінованою ресорно-пружинною підвіскою. Значна увага приділена конструктивним особливостям передньої та задньої підвісок машини. З використанням реальних конструктивних варіантів системи підресорювання виконаний поглиблений розрахунок собівартості залежних підвісок ведучого моста і керованих коліс автобуса. The detailed technical and economic analysis of the mechanical system of suspensions of modern bus is conducted. For the lead through of research a middle shuttle bus is chosen with the combined mechanical pendant. Considerable attention is devoted the structural features of front and back pendants of machine. With the use of the real structural variants of the system of suspensions the carried out is deep calculation of prime price of dependent pendants of drive bridge and guided wheels of bus.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив повноти і якості виконання операцій технічного обслуговування автобусів на регулярність їхнього руху на маршрутах
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Виджак, М. А.
    Визначено вплив повноти і якості виконання операції технічного обслуговування (ТО) на регулярність руху автобусів на маршрутах. Дослідженнями технологічних процесів ТО (ЩО, ТО-1, ТО-2) автобусів комунального АТП м. Львова та випуску їх на лінію встановлені відхилення від нормативного змісту операцій (фактичне невиконання окремих з них). Виявлені відсотки повноти виконання операцій ЩО автобусів. Визначено щомісячні розподіли відмов автобусів на лінії з технічних причин (неповного виконання операцій ТО) протягом 2014–2015 рр. The state of the question of determining the effect on the completeness and quality of the technical inspections operation (TI) on the regularity of buses on the route was analysed. Previous research processes of the technical inspections (TI-1, TI-2, DI) showed the deviation from executable content operations, failure in separate operations (the actual implementation of some of them). Was discovered the completeness (DI) bus operations. Monthly distributions buses bounce on the line for technical reasons during 2014- 2015 was determined.