Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Process management of HR manager’s work digitalizing at the enterprise
    (Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2022-03-01) Сватюк, О.; Гавран, М.; Бурда, А.; Svatiuk, O.; Havran, M.; Burda, A.; Національний університет “Львівська політехніка”; Академія Замосця; Lviv Polytechnic National University; Academy of Zamosc
    Розглянуто впровадження чат-бота як важливого елемента цифровізації роботи HR-менедже- ра. Використано метод порівняльного аналізу теоретико-методологічних пріоритетів серед трендів цифровізації роботи HR-менеджера; метод абстрактно-логічного узагальнення питань цифровізації й напрямів упровадження проєкту чат-бота в телеграм-каналі підприємства; метод аналогій щодо розв’язання управлінських завдань у кадровій роботі. Досліджено процеси роботи HR-менеджера та сформовано напрями їхнього практичного застосування на підприємстві. Зокрема, розроблено проєкт чат-бота, який виконує одну із функцій рекрутера та є складовою корпоративної цифров- ізації підприємства. Також це дослідження та рекомендації можна підлаштувати під різні відпо- відні бізнес-процеси. Наукова новизна дослідження полягає в: обґрунтуванні основних пріори- тетних напрямів планування та організації процесу цифровізації HR-менеджера; розробленні чат-бота для оптимізації роботи із питань пошуку персоналу підприємства; створенні практич- них рекомендацій щодо цифрової трансформації бізнес-процесу (оптимізації роботи менеджера з питань пошуку персоналу) з питань набору персоналу. Цифрові технології оптимізують велику кіль- кість рутинних завдань. HR-менеджер із питань набору персоналу на підприємстві онлайн займаєть- ся: проведенням співбесід у чат-боті, веде кадровий облік у хмарному середовищі, здійснює адаптацію та навчання персоналу із використанням moodle, zoom, teams, організовує заходи із підвищення кадрової культури та збільшення цінностей.
  • Thumbnail Image
    Item
    Онлайнфандрайзинг як основний інноваційний інструмент неприбуткових організацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2005-03-01) Білик, І. І.; Bilyk, I. I.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У статті досліджується динаміка розвитку онлайнфандрайзингу в українських неприбуткових організаціях, аналізуються його інструменти та особливості, описуються основні тенденції використання онлайнтехнологій, досліджено нові формати, можливості, ефективні інструменти розвитку неприбуткового сектору та визначено процеси, що необхідні для ефективного функціонування неприбуткової організації в умовах цифровізації, що пов’язані з переходом в онлайнформат. Проаналізовано світовий досвід різноманітних моделей щодо застосування та використання онлайнтехнологій.
  • Thumbnail Image
    Item
    Кризові періоди ринку друкованих медіа України (2000–2022 рр.)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Гоцур, Оксана; Попіль, Дарина; Hotsur, Oksana; Popil, Daryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    У науковій розвідці здійснено аналіз стану ринку в Україні друкованих медіа останніх двадцяти років. Виокремлено кризові періоди розвитку медіа, зокрема особливу увагу звернено на пандемію COVID-19. Крім каталізаторів різких змін на ринку друкованих ЗМІ України, визначено фактори, які суттєво впливають на тенденції розвитку загального медіаринку: діджиталізація, руйнування логістики, періодичних видань, відтік рекламодавців із традиційних медіа, підвищення цін на сировину, відсутність культури споживання передплатної інформації, оскільки є безкоштовна альтернатива. На споживчому ринку інформації сьогодні відбувається зміна джерел пошуку інформації, внаслідок якої першість за соціальними мережами та пошуковими сервісами. Це свідчить про те, що традиційні медіа вичерпують себе як основне джерело споживання інформації серед населення. Особливості розвитку ринку друкованих ЗМІ в Україні у період 2000–2021 рр. пов’язані з багатьма об’єктивними і взаємозалежними факторами, які мають певні і конкретні характеристики. Таку тезу підтверджує динаміка випуску газет і додатків упродовж 2013–2020 рр., коли фактично випуск друкованих медіа скоротився на 31 %. Вдалося виділити три ключові періоди: 2008 р. – економічна криза (видання скоротили свої бюджети, а деякі взагалі не втрималися на ринку); 2013–2014 рр. – друга економічна криза (скорочення редакційних бюджетів та закриття видань); 2019 р. і до 2021 р. – пандемія COVID-19. Сукупність трьох кризових періодів, внаслідок яких і було у досліджені виокремлено чинники, є основними характеристиками особливостей розвитку сучасного ринку друкованих медіа України. Також, з огляду на російську агресію потрібно вже зараз виокремити ще один період – російсько-українська війна 2022 р., внаслідок якої повністю зруйновані логістика друку та розповсюдження друкованих медіа і рекламний ринок, а інформаційний ринок загалом зазнав значних змін. Ринок друкованих ЗМІ переживав і досі переживає дефіцит грошей, що зґенеровує такі наслідки: 1) падіння доходів від передплати та реклами; 2) скорочення штату у медіа; 3) скорочення фінансового винагороження праці журналістів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Application of BIM in bridge construction
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-06-14) Romanovskyi, A.; Lisnyk, O.; Ingenieurteam Nord GbR
    The spread of digital technologies in the field of engineering led to the invention of various methods for digitization processes. The use of Building Information Model (BIM) is already expanding to the application for infrastructure objects. Therefore, a need for the practical implementation of a BIM for each type of the specific objects is sufficient. In the current research, the main objective is to present an optimal technique for the application of BIM for built bridges. Based on the project documentation and field measurements of a bridge, a digital model must be created using Revit software. To investigate the achievements so far, some scientific articles and proposed technologies have been analyzed. How is BIM for infrastructure management already developed in many countries? What is a more detailed methodology called bridge information model (BrIM)? Another important question is how to digitize old objects in a simple and fast way. The procedures of data acquisition, georeferencing and modeling have been implemented and described. All successive steps from surveying an area to visualization and data transfer are presented in the study. The TLS and aerial photographs were merged and transferred into a point cloud, which served as a source for modeling. Revit software is used to create a bridge. Attribute data was taken from the project documentation, and the model of the newly built bridge on the old federal road B96 was transferred to a BIM. For the bridge on the new federal road B96, the inclination of the bridge body and the rotation around the center axis were modeled using an add-on for Revit called SOFiSTiK.
  • Thumbnail Image
    Item
    Accounting procedures digital transformation for business processes improvement
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-01) Yasinska, A.; Lviv Politechnic National University
    The article researches the impact of the digitalization and digital transformation process on the construction of functional management systems of modern enterprises. The article materials consider new information opportunities for business models building and business processes organization. Approaches to the improvement of operational processes and their optimization are substantiated. The evidence is given that the possible way to implement digitalization in certain areas may be: the concept (strategy), staff training and education, the new technologies implementation. It is defined that the implementation of the digital transformation of the business model can take place in stages at the level of its individual elements or components. It is supposed reasonable to use a system-oriented approach to management, which is based on understanding the object of management as a whole, the need for internal and external communication links, i.e., a set of related management methods and tools in the enterprise and its structural units. System-oriented management of the digitalization process in the article is considered to involve the business processes transformation. Such processes should be based on perfect digital strategy planning. Important components are the feasibility assessment of practical digital initiatives implementation, monitoring of promising areas of action, forecasting the expected effect of digitalization and comparison of innovative initiatives. The application of a systematic approach to the management of the digitalization process is justified at certain stages, which will allow in a certain sequence and order to get the maximum effect and ensure the achievement of goals and acceptable results. The main stages of system-oriented management of the business processes digitalization process are offered, as well as the main groups of factors of influence (external and internal) on the digitalization implementation process are determined.
  • Thumbnail Image
    Item
    Технологія BLOCKCHAIN у контексті можливостей цифровізації ефективного публічного адміністрування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-01-01) Терлюк, Олексій; Terlyuk, Oleksiy; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Актуальність досліджуваної проблеми зумовлюється потребою зробити публічне управління й публічне адміністрування в державі більш прозорим, насамперед, через виведення такої системи урядування, до якої в громадян була б довіра. Наголошується, що в суспільстві віднедавна усе активніше замислюються над електронним урядуванням, ширше – над шляхами створення інноваційних інструментів, які б допомогли краще виконувати державні зобов'язання перед ним. Підкреслюється, що у цьому сенсі, Blockchain є найбільш багатообіцяючою та по-справжньому інноваційною технологією. Наголошується, що вказана технологія задала абсолютно нові правила гри на рівні публічного управління й публічного адміністрування. Відтак, мета статті полягає в тому, щоб оцінити можливість застосування інновації у публічному адмініструванні в контексті погляду на технологію Blockchain з позицій підходу до її використання в публічному управлінні та як фундаментально-інституційної інновації в публічному адмініструванні. Наукова розвідка підготовлена на стику інформаційного права та науки державного управління, її методологічна основа, передовсім, – діалектичний метод пізнання, який дозволяє розглядати суспільно-політичні та правові явища та процеси у розвитку та взаємозв’язку. Стверджується, що через Blockchain держава може здійснювати свої зобов’язання у вигляді надання адміністративних послуг громадянам без жодних посередників. Наголошується, що розподілена база даних, чим і є Blockchain, також дає можливість “децентралізувати” довіру від центрального уряду на ноди (учасників мережі), якими в цьому контексті є громадяни. Обґрунтовується теза, що Blockchain через низку своїх характеристик, зокрема рису незмінності та децентралізації, є доброю можливістю заохотити суспільство брати участь у підтримці та верифікації транзакцій в мережі блокчейну, тим самим створюючи децентралізацію цієї мережі, через яку будь-яке публічне адміністрування буде трансформуватися в прозорий та ефективний менеджмент з відкритими даними. Як висновок, наголошується, що це і є саме та модель влади – т. зв. хорошого менеджменту, до якого прагне будь-яка демократична країна, зокрема й Україна.
  • Thumbnail Image
    Item
    Емоційність та інтертекстуальність в офіційних дискурсах пострадянських авторитарних держав (Казахстан, Білорусь, Російська Федерація)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Стеблина, Наталія; Steblyna, Nataliia; Донецький національний університет імені Василя Стуса; Vasyl Stus’ Donetsk National University
    У статті здійснено формальний аналіз офіційних дискурсів Казахстану, Білорусі та РФ. Репрезентантами офіційних дискурсів виступають сайти президентів цих країн. За допомогою комп’ютерних програм (мова Python) обчислюються показники емоційності, прямої та непрямої інтертекстуальності. Для усіх трьох офіційних дискурсів характерна низька емоційність та пряма інтертекстуальність, що підкреслює незначну інтенсивність (або ж формальність) політичної взаємодії. Середні показники емоційності дискурсів Казахстану та Російської Федерації (0,26; 0,24) та Білорусі (0,39) – у кілька разів менші від показників країн із більш демократичними режимами. З-поміж окреслених дискурсів виокремлюються більш емоційні спорадичні (Білорусь) та менш емоційні стабільні (Казахстан, Російська Федерація). Між емоційністю Казахстану та Російської Федерації знаходимо позитивну кореляцію (0,84), що говорить про існування схожих етапів розвитку цих дискурсів: із більш виразною емоційністю до 2013 і неемоційний етап – після 2013. За непрямою інтертекстуальністю для Білорусі та Російської Федерації виокремлюються декілька періодів, коли показники непрямої інтертекстуальності були дуже значними (2012–2014, 2016–2017; та 2005–2010 – відповідно). Подібні періоди високих показників пояснюються не інтенсифікацією політичної взаємодії, а її імітацією. Значний відсоток повідомлень (більше половини, а іноді й 80–90 %) із непрямими цитатами у цей період у Білорусі та Росії – це привітання або ж висловлення співчуттів авторитарних лідерів країн представникам світової спільноти. Для Казахстану спостерігається інтерес до подібного типу повідомлень, проте вони домінують тільки протягом 2011–2012 років. Отже, для білоруського та російського офіційних дискурсів притаманна імітація політичної активності на рівні комунікації, а для казахстанського – ні. Хоча для усіх трьох типів характерний штучний характер політичної взаємодії на рівні офіційних дискурсів, що може бути визначений через використання шаблонного підходу для створення текстів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Державні видатки в епоху цифрових технологій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Синютка, Н. Г.; Курило, О. Б.; Synyutka, N.; Kurylo, O.; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    На основі аналізу наукових публікацій визначено базові підходи до розуміння публічного споживання та системи державних закупівель. Закономірно, що глобальна автоматизація та оцифрування фінансових процесів вимагає якісних змін і у політиці державних видатків. Детерміновано основні напрями впливу інноваційної цифрової парадигми на прозорість та ефективність державних видатків. Значну увагу приділено запровадженню системи електронних публічних закупівель ProZorro. Обґрунтовано доцільність її імплементації у вітчизняну практику бюджетних видатків, проаналізовано принципи та процедури впровадження. Узагальнено динаміку публічних закупівель в Україні. Зроблено висновки про переваги електронної системи, серед яких: прозорість та неупередженість, стимулювання конкуренції та недискримінація учасників торгів, зниження корупції, ефект масштабування економії бюджетних коштів задля зростання суспільного добробуту. Наголошено на потенційних ризиках, загрозах та недоліках системи ProZorro.
  • Thumbnail Image
    Item
    Digitalization as a tool for providing competitive advantages to enterprises in the machine-building industry
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-02-10) Tsvok, D.; Toczynska, J.; Lviv Politechnic National University; Silesian University of Technology (Poland)
    In such a climate, competition becomes ever more fierce and manufacturers must seize every opportunity and competitive advantage they can find.Increasingly, such advantages–along with new threats of disruption–come from digital technologies. A critical element of manufacturing innovation will be in the form of new business models, particularly regarding services and value-added offerings. In effect, simply making a good product may no longer be enough. Increasingly, what happens after the product is sold looms ever larger. Machine builders that successfully leverage services are using them to drive disruptive new business models that, in effect, enable them to charge for business outcomes–such as plant uptime–just as they now charge for physical products sold as a capital investment.Companies that don’t harness services–by converging their service and digital journeys–will risk falling behind in a rapidly changing marketplace in which innovation and agility rule. The author considers digitalization as a basis for service-oriented business models and considers digitalization as a tool for ensuring the competitive advantages of machinebuilding enterprises.