Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 5 of 5
  • Thumbnail Image
    Item
    Dynamic Modelling of Centrifugal Hydraulic Load of Pumping Station Electric Drive
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2019-02-26) Лисяк, Владислав; Олійник, Михайло; Сівакова, Ольга; Сабат, Мирослав; Lysiak, Vladyslav; Oliinyk, Mykhailo; Sivakova, Olha; Sabat, Myroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано сучасні тенденції моделювання відцентрового гідравлічного навантаження електро- приводу помпових станцій. Виявлено, що переважно застосовується гранично спрощений підхід до представлення однієї з нерозривно пов’язаних підсистем (гідравлічної чи електромеханічної), що значно звужує можливості комплексного аналізу процесів, які відбуваються в окремих її елементах. Моделі, побудовані на таких засадах, можна ефективно застосовувати для вирішення вузькоспеціалізованих задач, і вони не завжди дають достатнє уявлення про стан і режими усіх елементів підсистем. Частково цю проблему вирішено під час моделювання усталених режимів помпових станцій. Запропоновано вдосконалену динамічну модель відцентрового гідравлічного навантаження електроприводу помпової станції, яка дає змогу досліджувати процеси, що відбуваються в основних елементах відцентрової помпи з урахуванням її внутрішніх параметрів та залежності цих параметрів від фізичних параметрів рідини.
  • Thumbnail Image
    Item
    Modeling of hydraulic load of electric drive in electrical complex of pumping station
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2018-03-29) Лисяк, Владислав; Олійник, Михайло; Шелех, Юрій; Lysiak, Vladyslav; Oliinyk, Mykhailo; Shelekh, Yurii; Національний університет «Львівська політехніка»; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізований сучасний стан моделювання гідравлічного навантаження електроприводу у складі електротехнічного комплексу помпових станцій. Виявлено, що більшість математичних моделей не дає можливості зі збалансованим ступенем деталізації враховувати особливості процесів помпування та споживання рідини одночасно. Проведені дослідження дають підстави зробити висновок про неможливість представлення у загальному випаду відцентрового гідравлічного навантаження у вигляді моменту опору з “вентиляторною” механічною характеристикою під час моделювання роботи електроприводу. Показано, що для коректного відображення такого гідравлічного навантаження електроприводу необхідно застосовувати такі математичні моделі, які одночасно враховують вплив кутової швидкості обертання робочого колеса помпи, в’язкості рідини та просторової будови гідравлічної мережі як на режими помпування рідини, так і на режими її споживання. Запропоновано повну математичну модель гідравлічного навантаження електроприводу помпової станції в усталених режимах з урахуванням як внутрішніх параметрів відцентрової помпи, так і просторового розподілу трубопроводу.
  • Thumbnail Image
    Item
    Система керування електроприводу кривошипно-шатуннoго механізму з нелінійними зворотними зв’язками
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Головач, І. Р.; Карплюк, Л. Ф.; Панченко, Б. Я.; Цяпа, В. Б.
    Проаналізовано роботу системи керування електроприводу кривошипно-шатунного механізму. Розроблено методику налаштування регуляторів. Результати досліджень можуть бути використані під час розроблення нових систем електроприводів. The control system of electric drives with Crankshaft mechanism load has been analyzed. Method of tuning speed feedback adjusting was developed. The result can be used for the designing new systems of electric drives.
  • Thumbnail Image
    Item
    Peculiarities of designing brushless direct current motors for lightweight means of transport
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2015) Tkachuk, Vasyl; Bilyakovskyy, Ihor; Kasha, Lidiya; Khay, Mykhaylo
    In the article, the problem of improving the technique for the calculation of the geometry of a brushless direct current motor with U-shaped stator for lightweight means of transport and obtaining, at the project phase, relevant relations for its major quantitive characteristics is posed. The peculiarities of analysis of such motors, which are the fundamental part of the mathematical model for design calculation of the motor geometry, are discussed in the article. As a result, the technique for preliminary determination of the stator inner bore diameter of such a motor with permanent magnets on the rotor is proposed. The relation for calculating optimal geometry of the tooth-slot zone, which is based on the determining the optimal dimensions of the stator lamination sheet and depends on the chosen criteria, is obtained. The equation (13) enables the calculation of the dimensions of the stator lamination sheet at different limitations, for example, if it is necessary to ensure a given relative copper resistance. Applying the equation (13), it is possible to determine values of relative flux densities cz and cs in the teeth and in the frame yoke according to given constructional factors and check the observance of the condition Bz < Bmax. Розглянуто проблему вдосконалення методики розрахунку основних геометричних розмірів безконтактних двигунів постійного струму з постійними магнітами та U-подібним статором для легковагових транспортних засобів і отримання відповідних співвідношень для основних його показників на етапі проектування. Наведено особливості розрахунку таких двигунів, які покладено в основу математичної моделі проектного розрахунку їхніх основних геометричних розмірів. У результаті запропоновано методику попереднього визначення внутрішнього діаметра розточки статора вентильного двигуна з постійними магнітами на роторі. Отримано співвідношення для розрахунку оптимальних, з погляду вибраних критеріїв, геометричних співвідношень між елементами зубцево-пазової зони, що основується на визначенні оптимальних розмірів штампованого листа статора. Рівняння (13) дає можливість розв’язувати задачі визначення розмірів штампованого листа статора за різних обмежень (зокрема, в разі необхідності отримати певний відносний активний опір обмотки) і за заданими конструкційними коефіцієнтами визначати відносні індукції cz та cs в зубцях і в спинці статора та перевіряти виконання умови Bz < Bmax.
  • Thumbnail Image
    Item
    Impact voltage deviation on the technological characteristics of crushers
    (Національний університет "Львівська політехніка", 2013) Savchenko, V.; Sinyavsky, A.
    The results of research on the influence of voltage deviation on the technological characteristics and energy losses in electric drive of the crusher are presented. Dependence of the productivity, of specific consumption of energy and grinding module on the voltage are established.