Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 10 of 10
  • Thumbnail Image
    Item
    Principles of the Exposure Natural Lighting Modeling of Premises
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-23) Єгорченков, В. О.; Сергейчук, О. В.; Коваль, Л. М.; Yehorchenkov, Volodymyr; Sergeychuk, Oleh; Koval, Lidiia; Київський національний університет будівництва і архітектури; Kyiv National University of Construction and Architecture
    Відомо, що критерієм оцінки змінного природного освітлення є експозиція, яка дорівнює добутку інтенсивності освітлення на час його дії. Метою роботи є розробка принципів моделювання світлового режиму з урахуванням часового чинника у вигляді річної експозиції при оцінці енергетичних показників від систем освітлення будівлі. Проведено дослідження експозиції в приміщенні залежно від орієнтації світлопрорізу і його розташування в просторі. Експозиція розглянута на прикладі трьох однакових офісних приміщень з однаковим світлопрорізом, який має три орієнтації: північ, захід і південь та три положення: вертикальне, похиле і горизонтальне. Для розрахунку річної експозиції використаний відомий програмний комплекс VELUX Daylight Visualizer 2. Для зручності аналізу експозиції введено поняття коефіцієнта природної експозиції (КПЕ), який є відношенням експозиції в приміщенні до одночасного значення зовнішньої експозиції. Дослідження показали, що експозиція є ефективним критерієм оцінки природного освітлення в приміщеннях у часі. Існуюча система оцінки енергоспоживання при освітленні будинків системою суміщеного освітлення є наближеною і не враховує таких факторів, як орієнтація світлопрорізів за сторонами горизонту і їхнє положення в просторі. Удосконалено метод розрахунку енергоспоживання при освітленні приміщень з використанням експозиції, який враховує розташування світлопрорізів у просторі та їх орієнтацію за сторонами горизонту. У роботі запропоновано принцип визначення тривалості використання штучного освітлення на основі експозиції при різному розташуванні світлопрорізу в просторі, яке істотно впливає на енергоспоживання штучного освітлення приміщень. У результаті проведеного чисельного експерименту отримано прогнозований результат: найбільш енергоємним є приміщення з вертикальним світлопрорізом північної орієнтації, а найменш енергоємним – приміщення з горизонтальним світлопрорізом. Приміщення з похилим світлопрорізом має середнє значення енергоспоживання.
  • Thumbnail Image
    Item
    Features of operation of the Tesla Model S90D electric car in the conditions of the cities of Ukraine
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-03-10) Kachmar, Roman; Lviv Polytechnic National University
    Тенденції сталого розвитку транспорту, використання альтернативних джерел енергії та вимоги зменшення вуглецевого сліду на всіх етапах життєвого циклу і на усіх рівнях автомобільної техніки привели до збільшення частки електромобілів, як із первинною реєстрацією, так і вживаних транспортних засобів. Поява на ринку великої кількості вживаних сучасних електромобілів зумовила потребу розроблення процедур забезпечення їх технічної експлуатації як відповідно до вимог раціонального користування, так і для забезпечення безпеки руху. Виконано дослідження щодо використання електромобіля Tesla Model S90D в умовах України за певних показників навколишнього середовища та за різних налаштувань параметрів електромобіля. Це дало змогу зрозуміти, наскільки ця модель електромобіля придатна для експлуатації в тих чи інших умовах, а також визначити, які параметри налаштування електромобіля найбільше підходять для економного використання у різних умовах та в різні пори року. Дослідженнями зміни ємності акумуляторної батареї електромобіля залежно від температури довкілля встановлено, що ємність зменшується на 1 % на кожен градус від’ємної температури. Визначено комфортний діапазон температур для використання акумуляторної батареї електромобіля (0–20 °С). Визначено також показники ефективності застосування режиму енергозбереження батареї електромобіля – зменшення споживання досягає 14–29 % залежно від увімкнених споживачів енергії. Встановлено істотний вплив тиску в шинах електромобіля на споживання енергії незалежно від ввімкнення споживачів енергії – збільшення від 10 % до 40 % залежно від його швидкості руху. Додатково визначено показники енергоефективності електромобіля для швидкості 140–150 км/год, за якого споживання енергії становить 550–670 Вт-год/км і забезпечує запас ходу на рівні 160 км.
  • Thumbnail Image
    Item
    Аналіз проблематики в системі моніторингу параметрів довкілля та енергоспоживання паливно-енергетичних ресурсів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Друзюк, В. М.; Бубела, Т. З.; Костюк, О. Ю.; Національний університет «Львівська політехніка»; «Укртрансгаз»
    У зв’язку із посиленням законодавчих, державних та міжнародних вимог до охорони довкілля і необхідністю оптимізації енергоспоживання паливно-енергетичних ресурсів у газотранспортній системі України виникла необхідність комплексного, ґрунтовного моніторингу довкілля та базової лінії енергоспоживання виробничих об’єктів газотранспортної системи України. Зокрема, в системі АТ «Укртрансгаз» у 2001 р. розпочато роботу над запровадженням та функціонуванням інтегрованої системи менеджменту на основі поєднання системи управління довкіллям ISO 14001 та системи енергетичного менеджменту ISO 50001. Важливими вважають створення моделі безперервного покращення процесів, оптимізацію енергоспоживання паливно-енергетичних ресурсів, їх раціональне використання і економію та, відповідно, зменшення впливу діяльності підприємства на довкілля та оптимізацію витрат на оподаткування, що пов’язано з декларуванням викидів забруднювальних речовини в атмосферне повітря від стаціонарних джерел.
  • Thumbnail Image
    Item
    Формування моделей енергоспоживання вузлів серверного кластера для підвищення енергоефективності обчислень
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Степурін, О. В.; Глоба, Л. С.; Stepurin, O.; Globa, L.; Національний технічний університет України “Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського”; National Technical University of Ukraine “Igor Sikorsky Kyiv Polytechnic Institute”
    Запропоновано підхід до формування енергетичних моделей обчислювальних вузлів серверного кластера, що полягає в індивідуальному визначенні залежностей енергоспоживання кожного вузла від його завантаженості та подальшому використанні методу інтерполяції поліномом канонічного вигляду для отримання шуканих функцій. Запропонований метод дає змогу точно сформувати енергетичні моделі з урахуванням індивідуальних особливостей для кожного окремого вузла.
  • Thumbnail Image
    Item
    Алгоритм максимізації часу життя сенсорної мережі з використанням концепції віртуальних вузлів
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Стрихалюк, Б. М.; Климаш, Ю. В.; Болюбаш, І. І.
    Розглянуто концепцію віртуальних вузлів, які є копіями реальних вузлів, кожен з яких здатний виконувати певне завдання і відправляти отримані дані до наступного віртуального вузла. Представлено функції витрат енергії для зчитування, оброблення та передавання інформації. Введено умову обмеження, яка необхідна, коли географічна зона контролюється певною кількістю вузлів, проте не потрібна інформація від усіх вузлів. Запропоновано алгоритм щодо максимізації часу життя безпровідних сенсорних мереж, який дає змогу звести до мінімуму витрати енергії вузлів. One of the main problems of the requirements of quality of service of wireless sensor networks is to provide fault tolerance. Based on research on energy nodes and routing data, efficiency is paramount to increase the lifetime of the network [1]. In this paper an algorithm of network lifetime maximization is proposed as a promising solution towards a distributed application deployment in wireless sensor networks. There are three cost functions: reading, processing and transmission information; the concept of virtual nodes, which are copies of real nodes. To assess the effectiveness of the algorithm considers three cases the tests are the most common, such as: 1) uniform power consumption and uniform primary energy in each node; 2) irregular power consumption and uniform primary energy in each node; 3) uniform power consumption and uneven primary energy in each node. Nodes are randomly following a uniform distribution. Each unit is equipped with sensors to measure temperature, humidity and light. To minimize energy consumption must have exact information about the network topology, the distance between them and the number of parameters: energy consumption in the processing, reading and transmission of information, residual energy node, the working frequency, data rate. Modeling was performed for two cases: A) when the information is processed and stored on the receiving node and B) when data from this node is analyzed and processed by specialists, while the node itself provides only basic processing. In cases B2 and B3, units selected to perform the proposed algorithm processing, will be those who weigh less on the network, regardless of whether they are heads of clusters or not. In particular, the best results in terms of energy consumption networks with diverse options that are the most common type of network in real conditions. In the case of A, where more detailed processing and the number of instructions for each process higher energy savings lower than B.
  • Thumbnail Image
    Item
    Циклічне водонасичення-висушування як чинник деградації тріщиностійкості дорожнього цементного бетону
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Ковальчик, П. І.
    Наведено результати дослідження тріщиностійкості бетону за критеріями механіки руйнування після впливу циклів водонасичення-висушування. Подано значення силових та енергетичних характеристик тріщиностійкості та діаграми деформування бетону після водонасичення-висушування протягом 100, 180 та 360 циклів. Отримані результати свідчать про зменшення характеристик тріщиностійкості та міцності бетону навіть без прикладання транспортного навантаження із збільшенням циклів водонасичення-висушування. Втрата міцності бетону на стиск становить 19, 25 і 42% серій бетону, які пройшли 100, 180 і 360 циклів водонасичення-висушування відносно базової серії. Встановлено значення ключового силового критерію тріщиностійкості – в’язкості руйнування (статичного критичного коефіцієнта інтенсивності напружень Ki) після 100, 180 і 360 циклів водонасичення-висушування становить 89, 80 і 75% відносно базової серії бетону. This article presents the results of research crack resistance concrete after exposure to water saturation-drying cycles on the criteria of fracture mechanics. Presented values of power and energy characteristics of crack and deformation diagrams of concrete after water saturation-drying for 100, 180 and 360 cycles. The results received witness about the decrease in performance and durability of concrete crack even without applying traffic load with increasing water saturation-drying cycles. Loss of compressive strength of concrete is 19, 25 and 42% series of concrete, which were 100, 180 and 360 cycles of water saturation-drying relatively basic series. Set to the power key criterion crack – fracture toughness (static critical stress intensity factor Ki) after 100, 180 and 360 water saturation-drying cycles is 89, 80 and 75% compared to baseline series of concrete.
  • Thumbnail Image
    Item
    Енергетична структура автомобільного транспортного засобу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Нємий, С. В.
    Розглянуто проблему енергетичної ефективності автомобільних транспортних засобів у системному зв'язку витрат енергії двигуна для забезпечення руху та живлення допоміжних агрегатів і функціональних систем. Систематизовано і наведено структуру витрат енергії двигунів автомобільних транспортних засобів. Наведено основні чинники, що впливають на їх енергетичну ефективність. Відзначено, що оптимізація режимів роботи і характеристик допоміжних агрегатів дозволить знизити витрати потужності двигунів та сприятиме покращенню паливної ощадливості автомобільних транспортних засобів. The problem of the energy efficiency of automobile vehicles in the communication system expenses of engine for provide movement and auxiliary power units and functional systems are considered. Structure of expenditures energy engine of automobile vehicles are systematized and presented. The main factors that affect the energy efficiency of automobile vehicles is presented. Is noted that the optimization of performance and auxiliary units of automobile vehicles will reduce expenditures power of their engines. This will improve thrift of fuel of automobile vehicles.
  • Thumbnail Image
    Item
    Analysis of energy consumption of electric vehicles equipped with a hybrid energy storage
    (Publishing House of Lviv Polytechnic National University, 2013) Kasprzyk, Leszek
    The paper characterizes currently used vehicles and presents an analysis of fuel consumption of engine cars in the EU in the context of decreasing fuel resources. The article also shows the dependencies describing the resistance forces acting on the vehicle during the drive and the methods for determining the power needed to accelerate and to brake which is possible to recover. In the paper, an analysis of energy consumption of a sample vehicle on two routes of different characteristics is also performed. In the final part of the paper, an analysis of the possibilities of energy recovery during a car drive is presented, and the problems connected with energy storage limitations are discussed on the example of hybrid energy storage. Охарактеризовано сучасні транспортні засоби і подано аналіз споживання палива автомобіля, обладнаними двигунами внутрішнього згорання у Європейському союзі в контексті вичерпування паливних ресурсів. Стаття наводить залежності, які описують сили опору, що діють на транспортний засіб під час його руху, а також розглядає методи для визначення потужності необхідної для прискорення і гальмування. Проаналізовано енергоспоживання автомобіля в умовах двох доріг з різними характеристиками. У завершальній частині статті подано аналіз можливості відновлення енергії під час руху автомобіля. Крім того, на прикладі гібридного нагромаджувача енергії обговорено проблеми, пов'язані з обмеженням енргонагромадження.
  • Thumbnail Image
    Item
    Environmental assessment and material solutions of a residential model design concept for research purposes
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Sedláková, Anna; Vojtuš, Jaroslav; Krídlová Burdová, Eva
    Energy effective houses increase efficiency and they are designed to decrease Negative effect on human healthy and environment during their life-cycle by means of better location, design, constructions, operation, maintenance and reconstru ction performance is their main contribution which means lower energy consumption and lower operating costs. These buildings have certain thermal-technical specifications. Which consumer model will be solved by design. Енергоефективні будинки підвищують ефективність і вони призначені для зниження негативного впливу на здоров’я людини навколишнього середовища за допомогою кращого розміщення, проектування, спорудження, експлуатації, технічного обслуговування та реконструкції. Ефективність є основним чинником, який приводить до зниження споживання енергії і експлуатаційних витрат. Ці будівлі мають певні теплотехнічні характеристики.
  • Thumbnail Image
    Item
    Building energy effi ciency improvement after thermomodernization
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Lis, Anna; Ujma, Adam
    The article examines the consumption of fuel in given facility, in relation to the existing climatic conditions. It has been analyzed th e building energy efficiency improvement after thermomodernization. Summarizes the nature of the changes in the cost of energy/fuel for the facility, with the change of income and inflation in Poland. A comparison of the terms of use of the building by the residents on the basis of questionnaire surveys was conducted. It was shown the different effects of thermomodernization of multi-family building. Quoted as examples of various other projects implemented thermomodernization in that locality. Розглядаються різні ефекти термомодернізації житлового будинку, які належать до концепції збалансованого розвитку. Проведено аналіз підвищення енергоефективності будівлі після термомодернізації, порівняно витрати палива, витрати на експлуатацію, умови ввикористання будівлі мешканцями і т. п. до і після термомодернізації. Наводяться як приклади інші проекти реалізації термомодернізації в даній місцевості.