Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 9 of 9
  • Thumbnail Image
    Item
    Специфіка та різновиди кіносюжетів у сучасних ЗМІ
    (Видавництво Львівської політехніки, 2023-02-28) Максимович, Мирослав; Maksymovych, Myroslav; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Указано на те, що кінематограф та його виражальні засоби як вид мистецтва та галузь людської діяльності, що може створювати рухомі зображення, завдяки сучасним технічним пристроям, став невід’ємним атрибутом сучасних засобів масової інформації. Кіносюжети стали важливою візуальною складовою медійного продукту нашого сьогодення. Їхня затребуваність вимагає не лише збільшення кількісних показників у процесі виробництва, а й нових підходів до поліпшення якості такої продукції, адже від її популярності серед глядацької аудиторії напряму залежить кількість фінансової винагороди від рекламодавців та рейтингові показники телеканалів. Здійснено короткий огляд джерельної бази з проблематики дослідження. Розглянуто основні визначення й характерні особливості кіносюжетів як одного з важливих елементів сучасної візуальної журналістики. Закцентовано увагу на різновидах кіносюжетів у сучасних засобах масової інформації. Здійснено класифікацію кіносюжетів за різними характеристиками. Проаналізовано специфічні риси кіносюжетів та базові елементи їхнього створення. Вказано на те, що однією з особливостей створення якісного кіносюжету є вміння правильно і грамотно створити його сценарій. Наведено погляди теоретиків та практиків сучасної телевізійної журналістики на технологію створення кіносюжетів відповідно до правил драматургії та сценічної майстерності. У висновках наголошено на професійних аспектах підготовки журналістів, які хочуть спеціалізуватися на виготовленні кіносюжетів для сучасних засобів масової інформації
  • Thumbnail Image
    Item
    Розважальні програми на українських телеканалах: специфіка, види, тематика
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Кіца, Мар’яна; Куль, Марія; Kitsa, Mariana; Kul, Maria; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University; M. A. of journalism, Seneca College
    Велику частку телевізійного ефіру сьогодні займають саме розважальні передачі, які покликані розслабити та зняти стрес у глядача. Завдяки цьому інтерес глядацької аудиторії до формату розважальних програм не лише залишається незмінним, але і постійно зростає. Саме тому програми цього жанру мають неабияк високі рейтинги. Такі проєкти є актуальні та їх створюють згідно з суспільними потребами населення. Були проаналізовані програми: “Світське життя з Катериною Осадчою”, “Міняю жінку”, “Голос країни. Діти”, “Сніданок з 1+1”, “Хто зверху?”, “Топ модель по-українськи”, “Супер Інтуїція”, “Вар`яти”, “Половинки”, “Від пацанки до панянки”, “Х-Фактор”, “Хата на тата”, “Зважені та щасливі”, “Україна має талант”, “Битва екстрасенсів”. Кожна програма зацікавлює глядача та збирає позитивні відгуки. Не зважаючи на те, що ці програми розважального типу, вони є цікавими та смисловими. Авдиторія сприймає інформацію в легкому, іноді грайливому настрої, тому розважальні програми слугують здебільшого відпочинковим цілям. Кожен канал має власний підхід до створення телепередач чи сюжетів, а також розважальних програм. Серед аналізованих програм, загалом, кожна розважальна телепрограма має позитивні відгуки від аудиторії. Адже настрій на цілий день може гарантувати лише сміх. А сміх – це головне, що має бути присутнім у розважальних телепередачах. Отже, розважальні телепередачі користуються великою популярністю серед глядачів, мають широку аудиторію серед різної вікової категорії. Це можна пояснити тим, що кожна людина полюбляє сміятись та бути у центрі свіжих новин. Розважальні телешоу чи реаліті шоу зацікавлюють тим, що створюють присутність глядача на місці подій, також дають змогу слідкувати за життям відомих людей чи людей, що мають на меті з часом стати відомими.
  • Thumbnail Image
    Item
    Законні інтереси громадян у сфері власності: теоретико-правовий вимір
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-02-24) Личенко, Ірина; Lychenko, Iryna; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Здійснено теоретико-правовий аналіз категорії “законний інтерес”, формуванню її дефініції, виокремлення на цій основі загального розуміння законних інтересів громадян у сфері власності. Особливу увагу присвячено аналізу трьох ключових теорій пояснення змісту законного інтересу, які стосуються ототожнення законних інтересів з прагненням людини, юридичним дозволом та суб’єктивним юридичним правом. Запропоновано визнавати законний інтерес специфічною правовою можливістю. Окрема увага присвячена дослідженню співвідношення законних інтересів з суб’єктивними правами. Досліджено специфіку перетворення законного інтересу на суб’єктивне право. Визначено співвідношення індивідуальних законних інтересів та суспільних законних інтересів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Співпраця закладу вищої освіти із бізнесом: принципові засади організування
    (Видавництво Львівської політехніки, 2018-02-26) Дідик, А. М.; Погорелов, Ю. С.; Didyk, A.; Pogorelov, Y.; Рахункова палата України; Accounting Chamber of Ukraine
    Розглянуто напрями та форми співпраці закладу вищої освіти із бізнесом. Узагальнено наявні бар’єри співпраці бізнесу та закладів вищої освіти. Сформовано теоретичний базис, який описує співпрацю закладів вищої освіти та бізнесу. До такого базису належить модель Г. Іцковіца, ланцюжок цінності за М. Портером та теорія стратегічних альянсів. Визначено інтереси закладу вищої освіти та бізнесу у їхній співпраці. Встановлено ресурси кожного з учасників такої співпраці. На основі задово- лення інтересів кожного з учасників співпраці із використанням ресурсу іншого учасника побудовано принципові засади організування співпраці закладу вищої освіти із бізнесом, до яких належить п’ять аспектів такої співпраці (комунікативний, змістовий, організаційний, контрольний, рефлексивний). Розкрито зміст кожного з аспектів, показано приклади та наслідки його відсутності.
  • Thumbnail Image
    Item
    АЛЬТЕРНАТИВНІ КОНЦЕПЦІЇ ЕКОНОМІЧНИХ ІНТЕРЕСІВ ГОСПОДАРСТВА СЕРЕДИНИ ХХ ст.
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Смєсова, В. Л.; Smiesova, V. L.; ДВНЗ “Український державний хіміко-технологічний університет”, м. Дніпро; Ukrainian State University of Chemical Technology, Dnipro
    Проведено дослідження системи поглядів економістів та соціологів середини ХХ ст. щодо природи та сутності економічних інтересів, основних чинників їх формування та реалізації. Розкрито концепції нової та новітньої історичної школи, неоінституціоналізму, економістів-соціологів Ф. Найта, Й. А. Шумпетера, які розробили альтернативні теоретичні моделі економічних інтересів. Основною їх відмінністю є ретрансляція економічних інтересів як неповторного, аутентичного, особливого, заснованого на психоемоційних, соціально-історичних, морально-етичних цінностях, традиціях і звичаях господарської практики, а не на обмежено-раціональному прагненні до економічної вигоди. Економічна поведінка акторів пов’язувалася не лише з їх раціоналістичними мотивами, але і з індивідуальною спрямованістю їх прагнень, внутрішніми стереотипами та зовнішніми обмежувачами. Підкреслено наявність у прагненнях економічних акторів прагнень до ідентифікації та ототожнення власних економічних інтересів з інтересами техноструктури та суспільства, органічними елементами яких вони себе вважають. Виявлено зовнішні соціально-економічні детермінанти, які прискорюють відтворення економічних інтересів як на мікро-, так і на макроекономічному рівнях
  • Thumbnail Image
    Item
    Поняття публічного інтересу у цивільному праві України
    (Видавництво Львівської політехніки, 2017-03-28) Бабецька, Іванна; Babetska, Ivanna; Бабецкая, Иванна; Івано-Франківський університет права; Ivano-Frankivsk University of Law
    Розглянуто поняття та зміст публічного інтересу у цивільному праві України. На основі твердження щодо розмежування приватного і публічного інтересу у праві, визначено механізм здійснення публічного інтересу у цивільному праві. З’ясовано питання співвідношення таких ключових нормативних категорій, як “інтерес”, “приватний інтерес”, а також “публічний інтерес”. Правова категорія “публічний інтерес у цивільному праві” визначена, як опосередкованими правовими нормами, що не суперечать загальним засадам цивільного законодавства, та прагнення суб’єкта цивільного права задовольнити соціально-економічні потреби, які реалізуються у цивільних правовідносинах та (або) підлягають цивільно-правовому захисту. Детально аналізується механізм реалізації публічних інтересів.
  • Thumbnail Image
    Item
    Координування вигоди стейкхолдерів з метою забезпечення безпеки діяльності
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Рудковський, О. В.
    Визначено поняття “інтерес” та “економічний інтерес”, встановлено значення процесу “узгодження інтересів” для формування системи безпеки підприємства. Визна- чено етапи процесу узгодження інтересів, методи реалізації, завдання та кінцеву мету. Встановлено суб’єкти системи безпеки, визначено їх інтереси, а також завдання у забезпеченні корпоративної безпеки. Проаналізовано причини виникнення конфліктів та методи усунення конфліктів інтересів. Встановлено комплекс заходів (алгоритм дії) для узгодження інтересів. Визначено комплекс показників, що використовують для оцінювання якості реалізації корпоративних інтересів безпеки. Describing the features of the functioning of any corporation, we note as an open system, its activity is based on a combination of interests of a large number of parties. The interests of each party can be fundamentally contradictory, and therefore there is an urgent need to harmonize and balance of interests. An important result of the coordination of interests is the organization of corporate security. The process of corporate security lies in the system of measures aimed at implementing secure enterprise, protect against internal and external threats, as well as coordination and balance in space and time the interests of all stakeholders. Therefore, the coordination of economic interests of the company determines its economic freedom, and she, in turn, created on the basis of economic security. Alignment of interests to ensure the economic security of the company – a set of institutional arrangements that are continuous and cyclical. In practice, coordination of interests is to compromise on behavior with respect to all participants and stakeholders. Analysis and evaluation of the activities carried out with regard to the achieved performance indicators. And the end result is the construction of the planned harmonization behaviors and interactions of each party, adapting to existing conditions and adequate response and implementation of the task. Ensuring economic security management creates competitive company and its investment attractiveness. Thereby increasing the value on the stock market. For most investors measure of attractiveness is safety indicators (state of settlements with partners, lack of financial liabilities consisting availability of qualified management personnel, lack of disputes). Organization of corporate security lies in the system of measures to secure the implementation of the enterprise, protection against internal and external threats, as well as coordination and balance in space and time the interests of all stakeholders, the activities of security corporation, is continuous and cyclical. Thanks to the steps of the balancing of interests, the company also provides security on the part of the environment, relationships which can also carry dangerous nature.
  • Thumbnail Image
    Item
    Використання краєзнавчого матеріалу у навчальному та виховному процесі у вищій школі негуманітарного профілю навчання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Гриневич, Т. Б.; Цубов, Л. В.
    Проаналізовано залучення краєзнавчого матеріалу при вивченні загальнообов’язкових дисциплін на прикладі інтеграції із курсом “Історії України” за програмою її викладання для студентів Інституту підприємництва та перспективних технологій Національного університету “Львівська політехніка”. Розглянуто краєзнавчий матеріал, який для прикладу буде стосуватися саме регіону розташування навчального закладу – Західної України, а зокрема Прикарпаття. Така спрямованість зумовлена уже проведеною апробацією інтеграції краєзнавства у навчальний процес, яка проводиться викладачами університету та може слугувати для них і практичними порадами на майбутнє. Наведено приклади з інтеграції із краєзнавчим матеріалом інших регіонів, які показують широкі можливості для орієнтації навчального матеріалу з історії України та для приближення його до потреб та інтересів студентів, зацікавлення їх вивченням предмета. Інтеграція із краєзнавством дасть змогу наблизити для студентів історію, як частину їх повсякденного життя, сформувати розуміння минулого, як безпосередньої основи та коренів сучасності. Використано приклади із історії конкретного середовища життя студентів, що сприятиме розширенню їх загальноінтелектуального кругозору, зацікавленості вивченням курсу історії, так і піднесенням патріотичних почуттів любові та прив’язаності до рідного краю. In this paper will be analyzed the country studying materials concerning teachening of mandatory disciplines by the integration of “The history of Ukraine” course in accordance to the curricular programs for the students of the Institute of Business and Perspective Technology of Lviv Polytechnic National University. In presented materials as an example was taken Western region of Ukraine, especially Subcarpathian. This focus has caused the integration of country studying into the learning process, which is conducted by teachers of the University and can be used by them in a practical way in future. For a modern educational and methodological science is necessary to fill the gaps due to the lack of publications devoted to the issue of orientation study material for the course of The history of Ukraine for the educational needs of students that have economic learning profile. It’s essential to present issues and problems where it is possible to integrate The history and country study in order to show possible ways of their implementation and application to specific training techniques. The stated problems and examples show wide opportunities for the targeting of educational material on the history of Ukraine for its approximation to the needs and interests of students, their interest in learning the subject. Integration with country studying will bring the history to students as a part of their daily lives, promoting the understanding of the past, as a direct basis and roots of modernity. A significant role in this is the use of examples from the history of the students’ specific living environment. This, in turn, will help to expand the horizons of the students’ general outlook, their interest in studying history and the rise of the patriotic feelings of love and attachment to the homeland. This paper can be expanded by many other examples of the educational material integration that can serve as a complete substitute for those presented in this article. Also, the work can be developed into a thorough monographic study that would elucidate the content problems of history education in high school and would develop the methodological framework in the outlined direction of the educational activity. It is viewed as being promising to present the opportunities to involve the country studying materials to other disciplines such as the history of Ukrainian culture or culture studies. It should also be pointed out that the given problem should be illustrated with the examples of integration with the country studying of other regions. Such adaptation of the delivered material content is predetermined by the peculiarity of the country studying facts in every region of the country.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості орієнтації матеріалу під час викладання історії України для студентів економічного профілю навчання
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Гриневич, Т. Б.
    Проаналізовано особливості викладання історії України для студентів вищих навчальних закладів економічного профілю навчання. Пропонується зацікавлення студентів вивченням історії через інтеграцію її навчального матеріалу із економічними дисциплінами. Наводяться приклади навчальних тем та проблем де можливо поєднати історію України із економічною проблематикою. The article analyzes the features of teaching the history of Ukraine for university students studying economics. A student interested in studying history through the integration of educational material with economic disciplines. Examples of training topics and issues where possible to combine the history of Ukraine on economic issues.