Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Управління кадровими змінами в системі організаційного розвитку підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Миколайчук, І. П.; Кандагура, К. С.; Mykolaichuk, I.; Kandahura, K.; Київський національний торговельно-економічний університет; Kyiv National University of Trade and Economics
    Обґрунтовано актуальність та значення кадрових змін на підприємстві. Розкрито місце кадрової політики в системі організаційного розвитку підприємства. Сформульовано сутність кадрових змін як наукової категорії. Розкрито головні чинники їх виникнення у практиці вітчизняних підприємств. Сформовано складові кадрових змін в організації, обґрунтовано їх взаємозв’язок із організаційним розвитком. Запропоновано поетапність процесу управління кадровими змінами на підприємстві. Сформовано індикатори та показники оцінки ефективності управління кадровими змінами на підприємстві.
  • Thumbnail Image
    Item
    Особливості організаційних змін у системах корпоративного управління
    (Видавництво Львівської політехніки, 2015) Олексів, І. Б.; Лісович, Т. Ю.
    Проаналізовано особливості здійснення організаційних змін на корпоративних підприємствах. Економічно інтерпретовано кластери, отримані в результаті кластерного аналізу групи корпоративних підприємств машинобудівної галузі. Запропоновано напрями розвитку систем управління корпоративними підприємствами в результаті впровадження організаційних змін. In the article, particularities of conducting organizational changes in corporate enterprises are analyzed. The achievement of purposes stated in the article were achieved on the following stages: cluster analysis of machine-building corporate companies, economical interpretation of clusters received as the result of cluster analysis of group of corporate companies from machine-building industry, development of proposals concerning the development of corporate management systems depending on clusters to which the relevant corporation belongs. Cluster analysis was conducted for 40 corporations, which belong to machine-building industry. The aim of cluster analysis was to classify machine-building corporations depending on their financial ability and financial independence. As the result of cluster analysis, four clusters were received. Cluster analysis for 40 enterprises was conducted in 2012 and 2013. After the analysis, corporations were joined in comparative table. The latter permitted to evaluate financial ability and financial independence of corporations in 2012 and in 2013. In addition, the directions for the development of corporate management system that can be achieved as the result of organizational changes implementation were proposed. As the result of analysis of modern trends in economic situation in Ukraine and international relations with partner countries it can be stated that corporations will need to realize radical steps for adaptation to external environment. Such steps are proposed to do in the following directions: change of organization corporate culture, orientation of corporations on new sales markets, restructuring corporations and change of type of their activity. Such changes should be bound to specific objects of changes. The objects of changes are the following: technical development, innovative development, investment development, information systems, development of intellectually oriented objectives. Such complex of activities can be applied for all objectives and for separate objectives depending on the capabilities of corporations both in general and in its separate parts. As the result of corporate changes, the following results can be achieved: significant change of key indicators and movement of corporations to “better” clusters. The final aim of corporations is to achieve cluster two, which is the cluster with the corporations who have the best financial capability and are independent.
  • Thumbnail Image
    Item
    Theoretical backgrounds of organizational changes fulfillment in an enterprise management system
    (Lviv Polytechnic National University, 2014) Oleksiv, I.; Lisovuch, T.
    The entity of the notion of organizational changes in an enterprise management system has been developed in the given paper. The theories of organizational changes fulfillment have been considered. The process of the actualization of organizational changes in an enterprise management system has been formed. The importance of implementation of the organizational changes in the company was revealed. Were reviewed conceptual approaches to organizational development of the company. A number of suggestions for the successful implementation of organizational changes in the management were formed. Were analyzed different approaches of the implementation of organizational changes in the company. Were reviewed conceptual approaches to organizational development of the company. Certain features of the implementation of organizational changes in the management of the company were analyzed. Also were analyzed some problems that can occur in various management systems of the organization and developed some proposition to resolve them.
  • Thumbnail Image
    Item
    Вплив невизначеностей в маркетинговій діяльності машинобудівних підприємств на їх організаційно-виробничу структуру
    (Видавництво Львівської політехніки, 2010) Хоменко, А. І.
    Розглянуто вплив невизначеностей в маркетинговій діяльності машинобудівних підприємств на їх організаційно-виробничу структуру. Запропоновано розподіл невизначеностей, які виникають в маркетинговій діяльності, на дві групи: первинні, вторинні. Значну увагу приділено вторинним невизначеностям, які виникають в маркетинговій діяльності.In the article influence of uncertainties in marketing activity of the machine-building enterprises on their organizational – industrial structure is considered. Division of uncertainties which arise in marketing activity on two groups is offered: primary, secondary. In the article the significant attention is given to secondary uncertainties which arise in marketing activity.