Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 4 of 4
  • Thumbnail Image
    Item
    Правові проблеми та перспективи модернізації вищої освіти в Україні
    (Видавництво Львівської політехніки, 2021-08-10) Гарасимів, Тарас; Harasymiv, Taras; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Проаналізовано правові проблеми та визначено перспективи модернізації вищої освіти в Україні у контексті глобальних трансформацій сучасного освітнього простору. Окреслено умови, що сприятимуть ефективності функціонування вищої освіти в Україні. Вони ґрунтуються на таких трьох основних засадах: 1) нормативно-правовому забезпеченні навчально-виховного процесу модернізації вищої освіти, його відповідності кращим світовим і загальноєвропейським стандартам; 2) відповідній матеріальній та соціальній базі – як стабільному чиннику реалізації стратегічного плану ефективності якості освіти; 3) змістовому наповненні якісної вищої освіти, що враховуватиме як національні здобутки, так і сучасні світові стандарти. Виокремлено три визначальні напрями модернізації вищої освіти, а саме: 1) системне удосконалення національного освітнього простору, зокрема правової бази розвитку вищої освіти; 2) використання досвіду, накопиченого попередньою системою вищої освіти, та гармонізація її із міжнародними стандартами у цій сфері, запровадження кращих практик країн світу; 3) вироблення ефективної освітньої системи закладів вищої освіти, що відповідає сучасним глобалізаційним викликам і запитам соціуму. Висновується, що вища освіта у нових соціально-економічних умовах набуває високого статусу, позаяк саме вона сприяє переходу до інформаційного суспільства, визначаючи пріоритети розвитку сучасної європейської правової держави, в якій основним стратегічним резервом є високоосвічена молодь.
  • Thumbnail Image
    Item
    Нормативне забезпечення права на інформацію в Україні: стан та пропозиції удосконалення
    (Видавництво Львівської політехніки, 2020-03-01) Ярмол, Лілія; Тимань, Марта; Yarmol, Liliia; Tyman, Marta; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Стаття присвячена висвітленню одного з найважливіших конституційних прав людини – права на інформацію, реалізація якого необхідна для забезпечення основних умов життєдіяльності людини. Під час дослідження використано загальнонаукові (функціональний, аксіологічний, порівняльний, логічний тощо) та спеціально-юридичні методи (тлумачення юридичних норм, функціонально-правовий, порівняльно-правовий тощо). Відзначено, що право людини на інформацію проголошене в основних міжнародних документах з прав людини (Загальна декларація прав людини (ст. 19), Міжнародний пакт про громадянські і політичні права (ст. 19), Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод (ст. 10)). Щоправда, відповідно до зазначених міжнародних актів, це право виступає складовою частиною свободи вираження поглядів. В Україні на конституційному рівні проголошено право кожного “вільно збирати, зберігати, використовувати і поширювати інформацію усно, письмово або в інший спосіб – на свій вибір” (ч. 2 ст. 34 Конституції України). Окрім того, у нас прийнято й чимало нормативно-правових актів, присвячених реалізації, охороні та захисту права на інформацію. Однак вони потребують удосконалення, доповнення й узгодження між собою, з огляду на зміни в суспільному та, державному житті, а також у зв’язку зі стрімким розвитком інформаційних відносин у світі. Відтак для покращення механізму реалізації права на інформацію в Україні запропоновано: 1) у ч. 2 ст. 34 Конституції України передбачити і такі можливості особи: шукати, одержувати, фіксувати та передавати інформацію; 2) в окремому розділі Конституції, присвяченому правам дитини, проголосити такі важливі можливості дитини: свободу формування та вираження її поглядів (складовими якої є й інформаційні права), право бути вислуханою під час прийняття будь-яких рішень, що її стосуються; удосконалення. 3) у законодавстві про освіту конкретизувати можливості дитини щодо доступу, пошуку, отримання, поширення інформації в процесі здобуття нею освіти. Підтримано пропозицію вітчизняних науковців щодо кодифікації інформаційного законодавства та прийняття Інформаційного кодексу України, який сприяв би кращому юридичному забезпеченню права на інформацію.
  • Thumbnail Image
    Item
    Ukrainian enterprises internationalization: regulatory support and institutional regulation
    (Видавництво Львівської політехніки, 2016) Ilchuk, P.; Kots, О.
    In a globalized economy and increasing linkages between national economies around the world, understanding of internationalization is the key to effective doing business in foreign markets. Theoretical researches of internationalization by Ukrainian scientists are at an early stage. Today remain the unexplored question of regulatory framework and institutional regulation of enterprises internationalization. The economic studies are not detected systematization of legislation Ukrainian enterprises internationalization. In foreign sources of these issues are not covered at all. The main purpose of this study is definition and systematization of regulatory support of Ukraine enterprises internationalization. A special task is research of institutional regulation of Ukrainian enterprises internationalization that provides building a promoting system their internationalization in the future. The theoretical bases of this article are researches of Ukrainian scientists in issues of internationalization and Ukraine legislation. In the article the regulatory support and institutional regulation of Ukrainian enterprises internationalization were investigated. The review and the characteristics of existing and developed (but not accepted) regulations acts were completed. These acts regulate Ukrainian enterprise activities on foreign markets. Characteristics of institutions at the state level promote the internationalization enterprises has been executed. Also, has been singled out their goals and objectives in this segment of activity. It should be noted that in Ukraine legal regulation of enterprises internationalization is applied only at specialized export products (depending on the type of economic activity, which internationalization promotion is a priority). Instead, Ukraine has no programs that would take into account the level of enterprises internationalization and / or time of entry into foreign markets and / or enterprises size. The exclusive formation programs for specific target groups of enterprises that would differ in terms of internationalization, will provide the appropriate level of individualization such programs and, therefore, will increase the effectiveness of theirs implementation. Institutional regulation of enterprises internationalization in Ukraine is sufficiently developed and, in our view, in terms of improvement of legal regulation of enterprises internationalization can ensure effective implementation of theirs provisions in the practical sphere. Established that must been taken into account the level of internationalization, enterprises size at legal regulation of Ukrainian enterprises internationalization. It is also necessary to be taken into account all forms of penetration and presence in foreign markets, which are used by enterprises to expand the areas of promotion internationalization. In further studies, it is important to identify barriers that prevent entry of Ukrainian enterprises on foreign markets and categories of measures that should be used to promote the Ukrainian enterprises internationalization. Досліджено нормативно-правове забезпечення та інституціональне регулювання інтернаціоналізації українських підприємств. Виконано огляд та наведено характеристику чинних та розроблених (але не прийнятих у дію) нормативно-правових актів, що регламентують діяльність українських підприємств на закордонних ринках. Наведено характеристику інституцій, що на державному рівні сприяють інтернаціоналізації підприємств, виокремлено їхні цілі і завдання у цьому сегменті діяльності. Визначено необхідність законодавчого врегулювання інтернаціоналізації українських підприємств з урахуванням рівня інтернаціоналізації та величини підприємств, розширення сфер сприяння інтернаціоналізації з виключно експорту до інших форм проникнення та присутності на закордонних ринках, що їх використовують підприємства.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правові аспекти процесу інтеграції національних засобів масової інформації в інформаційний простір Європейського Союзу
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Єсімов, С. С.
    Порушуються питання удосконалення нормативно-правового забезпечення процесу інтеграції національних засобів масової інформації в інформаційний простір Європейського Союзу. Розглянуто особливості компетенції Європейського Союзу у сферах аудіовізуальної політики, медіаполітики та телекомунікаційної політики; розвиток європейського законодавства в інформаційній сфері залежно від удосконалення інформаційно-комунікаційних технологій і медіаринку. Затрагиваются вопросы совершенствования нормативно-правового обеспечения процесса интеграции национальных средств масової інформації в информационное пространство Европейского Союза. Рассмотрены особенности компетенции Европейского Союза в сферах аудиовизуальной политики, медиаполитики и телекоммуникационной политики; развитие европейского законодательства в информационной среде в зависимости от совершенствования информационно-коммуникационных технологий и медиарынка. The article raises questions of improvement of legal support to the process of integration of ethnic media in the information space of the European Union. The features of the competence of the European Union in the fields of audiovisual policy, media policy and telecommunications policy, the development of European legislation in the information depending on the improvement of information and communication technologies and media market.