Вісники та науково-технічні збірники, журнали

Permanent URI for this communityhttps://ena.lpnu.ua/handle/ntb/12

Browse

Search Results

Now showing 1 - 7 of 7
  • Thumbnail Image
    Item
    Чуття, досвід і метафізика (Огляд монографії: Papineau, D. (2021). Metaphysics of Sensory Experience. Oxford: Oxford University Press. 163 р.)
    (Lviv Politechnic Publishing House, 2022-02-22) Лучик, Яна; Luchyk, Yana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто зміст монографії британського науковця й філософа, професора Лондонського королівського коледжу та університету Нью-Йорка, колишнього викладача Кембриджського університету Д. Папіно. Автор аналізує теорії чуттєвого сприйняття і досвіду, пояснює переваги та недоліки кожної з них, зокрема теорій наївного реалізму і репрезентаціоналізму. Розглядаючи ці теорії, він шукає відповідь на питання про метафізичну природу властивостей свідомості та пропонує власну метафізику чуттєвих даних і досвіду, яка б вирішувала проблеми, сформульовані попередниками, наприклад проблема “широкого змісту” та проблема часу, та наводить аргументи для підтвердження власної позиції, яку він називає “теорією якостей”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Чуття, досвід і метафізика (Огляд монографії: Papineau, D. (2021). Metaphysics of Sensory Experience. Oxford: Oxford University Press. 163 p.)
    (Видавництво Львівської політехніки, 2022-02-22) Лучик, Яна; Luchyk, Yana; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Розглянуто зміст монографії британського науковця й філософа, професора Лондонського королівського коледжу та університету Нью-Йорка, колишнього викладача Кембриджського університету Д. Папіно. Автор аналізує теорії чуттєвого сприйняття і досвіду, пояснює переваги та недоліки кожної з них, зокрема теорій наївного реалізму і репрезентаціоналізму. Розглядаючи ці теорії, він шукає відповідь на питання про метафізичну природу властивостей свідомості та пропонує власну метафізику чуттєвих даних і досвіду, яка б вирішувала проблеми, сформульовані попередниками, наприклад проблема “широкого змісту” та проблема часу, та наводить аргументи для підтвердження власної позиції, яку він називає “теорією якостей”.
  • Thumbnail Image
    Item
    Правове регулювання участі адвоката у цивільному процесі України
    (Видавництво Львівської політехніки, 24-02-20) Римарчук, Рима; Сорока, Світлана; Rymarchuk, Ryma; Soroka, Svitlana; Римарчук, Рима; Сорока, Светлана; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено законодавство, яке регулює участь адвоката у цивільному процесі України. Проаналізовано діяльність адвокатів як правового інституту, який стоїть на захисті прав громадян і відображає стан і рівень демократії в країні. Від того, наскільки він стабільний, має чітку організацію, керується законами та є захищеним, значною мірою залежить упевненість кожного члена суспільства у своєму добробуті, в успішності підприємницької діяльності.
  • Thumbnail Image
    Item
    Репрезентація реальності: нейронаука та концепція Патриції Черчленд
    (Видавництво Львівської політехніки, 2019-02-26) Кадикало, Андрій; Kadykalo, Andrii; Національний університет “Львівська політехніка”; Lviv Polytechnic National University
    Досліджено спосіб пояснення репрезентації у сучасній концепції представниці нейрофілософії – Патриції Черчленд. Проаналізовано вплив термінології в галузі нейронаук на філософську модель репрезентації Черчленд. З’ясовано, що базові ідеї концепції Черчленд пов’язані із дослідженням еволюції нервових систем від простих з’єднань окремих нейронів до появи свідомості. Завдяки використанню аналітичного методу та елементів методу компаративістики, зроблено висновок про те, що концепція репрезентації Патриції Черчленд має низку переваг над традиційними філософськими концепціями, головною серед яких є можливість верифікації її окремих положень.
  • Thumbnail Image
    Item
    Платонівська критика мистецтва в контексті становлення дискурсу репрезентацій
    (Видавництво Львівської політехніки, 2014) Головей, Вікторія
    На основі докладного аналізу платонівської теорії мистецтва описано генезис дискурсу образотворчої репрезентації в європейській філософсько-естетичній традиції. Обґрунтовується, що саме Платон започатковує есенціальний дискурс і в його координатах – сферу репрезентації, у якій будь-яка річ або явище трактується як адекватне або неадекватне зображення-представлення певної сутності. Досліджуються витоки проблематики “недовіри мистецтву”, “симулякрів і симуляції”, а також магістральних тенденцій в осмисленні репрезентативної сутності мистецтва, які визначатимуть суперечливе ставлення до художньої образотворчості від античних часів до сучасних. In this article the genesis of discourse of pictorial representation in the European philosophical and aesthetic traditions is investigated, on the basis of detailed analysis of Plato's art theory. It has been substantiated that Plato did established essential discourse and in its coordinates – the scope of representation in which any thing or phenomenon have been treated as adequate or inadequate pictorial representation of a certain essence. We investigate the origins ofsuch problems as “distrust of art”, “simulacra and simulation” and the main trends in comprehension of the representative nature of art that determines the contradictory attitude to artistic depiction from ancient times to nowadays. Іt is assumed that the theory of representation has been a mandatory component of any metaphysics. While philosophy starts searching for absolute principles and the methods relating immanence and transcendence, the ideal and the real, and trying to distinguish authentic and simulation, the concept of representation becomes a necessary condition of ontological distinction. Representation paves the way to ontology, because it does allows keeping the elusiveness of reality in continuous mode of selfrepresentation, the dialectic of the visible and invisible, presence and absence. Focusing on the contrast of the idea and its figurative embodiment, Plato establishes a kind of iconology based on the ontological distinction between prototype and the infinite gradations of its possible representations. In the measurement of the world of representations the problem of the validity of image is associated with the differentiation of the nature and visibility, the original and copies, the prototype and similarity. The difference is determined by the extent essential similarity to the original, or by the distinction between presentation and representation. Such approach is characterized by an ontological contradistinction between the prototype and its artistic and imaginative representations as substance and only visibility, also by recognition of ontological inferiority of images and denial of its opportunities for adequate representation of nature. Despite the apology of imitative arts was developed by Aristotle, Plotinus and later thinkers, the most serious attempts to further criticism of art in its relation to the truth were based on the logic of Plato's argument.
  • Thumbnail Image
    Item
    Поняття презентації і репрезентації в епістмологічному дискурсі
    (Видавництво Львівської політехніки, 2013) Петрушенко, Віктор
    Здійснено епістемологічний екскурс у співвідношення понять “презентації” та “репрезентації” та окреслено пізнавальний контекст такого співвідношення. Висунуто аргументи на користь розуміння пізнання як репрезентації, тобто певного переконструювання цих органів чуття людини, що працюють у пізнанні у статусі презентації. Зроблено наголос на соціально-культурних чинниках перетворення презентативних форм у репрезентативні. In the article is given the epistemological excurses in the study of correlation between notion presentation and representation also the cognitive content. In the article is given reasons for understanding of cognition as representation in means as certain reconstruction of datum, given by sense organs, that acts in cognition in presentation status. The stress is laid on socio-culture factors connected with reconstruction of presentational form in representational.
  • Thumbnail Image
    Item
    Реалізація принципів локальності та універсальності під час розвитку доіндустріального європейського міста
    (Видавництво Львівської політехніки, 2012) Черкес, Б. С.; Коломєйцев, А. В.
    На основі короткого огляду історії містобудування продемонстровано необхідність теоретичного осмислення принципів локальності та універсальності в архітектурі міста. Проаналізовано особливості реалізації принципів локальності та універсальності у містобудівних концепціях та окреслено природу їхнього взаємозв’язку із міською ефективністю та репрезентативністю. The necessity of theoretical understanding of the principles of locality and universality is shown on the basis of short overview of the urban planning history. The article examines the peculiarities of the implementation of locality and universality principles in the urban concepts and describes the nature of their interrelationship with efficiency and representativeness of the city.