Розроблення візуальних компонентів інформаційного забезпечення просування бренду
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет "Львівська політехніка"
Abstract
У дослідженні проаналізовано можливості використання візуального контенту як інструменту профорієнтаційної комунікації для просування освітнього бренду кафедри СКІД.
Проаналізовані сучасні підходи до візуального брендингу, зокрема роль анімації, моушн-дизайну та сторітелінгу у формуванні емоційного контакту з аудиторією [6]. У роботі враховано переваги 2D і 3D анімацій у побудові впізнаваного візуального стилю, що демонструють приклади рекламних кампаній та освітніх ініціатив [1]. Також наголошено на перспективності впровадження ВР/АР технологій, які розширюють інструментарій цифрової візуалізації [4].
Особливу увагу приділено правовим аспектам створення медіаконтенту: дотриманню норм Закону України «Про авторське право і суміжні права» [1], «Про рекламу» [3] та «Про інформацію» [2]. Це забезпечує легітимність використаних матеріалів, коректне зазначення авторства та відповідність етичним стандартам комунікації.
У практичному блоці проєкту сформовано карту шляху користувача (Customer Journey Map) та модель Lean Model Canvas, що дозволило структурувати процес взаємодії абітурієнта з брендом кафедри, починаючи від першого знайомства до прийняття рішення про вступ. Створене відео демонструє здатність підвищити зацікавленість аудиторії, підтримати імідж кафедри та інтегруватися у ширші профорієнтаційні стратегії.
Об’єкт дослідження – використання інформаційних комунікацій для просування бренду кафедри СКІД серед абітурієнтів.
Предмет дослідження – створення візуальних компонент інформаційної комунікації, що спрямовані на профорієнтаційне просування бренду кафедри СКІД.
Мета дослідження: розробити візуальний профорієнтаційний продукт, що сприятиме підвищенню зацікавленості абітурієнтів у подальшому вступі на кафедру
Результати дослідження: у межах роботи створено профорієнтаційне відео кафедри СКІД, засноване на аналізі потреб абітурієнтів та сучасних підходів до візуального брендингу. Відео розроблено в середовищі Blender з використанням комбінованої моделі 3D та 2D анімації.
The study analyzes the possibilities of using visual content as a tool of career guidance communication to promote the educational brand of the SKID department. Modern approaches to visual branding are analyzed, in particular the role of animation, motion design and storytelling in forming emotional contact with the audience [2]. The paper takes into account the advantages of 2D and 3D animations in building a recognizable visual style, which are demonstrated by examples of advertising tasks and educational initiatives [1]. It also emphasizes the prospects for the implementation of VR/AR technologies that expand the tools of digital visualization [3]. Particular attention is paid to the legal aspects of creating media content: compliance with the norms of the Law of Ukraine «On Copyright and Related Rights» [5], «On Advertising» [4] and «On Information» [6]. This ensures the legitimacy of the materials used, the correct definition of authorship and compliance with ethical standards of communication. In the practical part of the project, a Customer Journey Map and the Lean Model Canvas model were created, which allowed structuring the process of interaction between the applicant and the department brand, starting from the first acquaintance to the decision to enroll. The created video demonstrates the ability to increase audience interest, support the image of the department and integrate into broader career guidance strategies. The object of the study is the use of information communications to promote the brand of the Department of Computer Science and Engineering among applicants. The subject of the study is the creation of visual components of information communication aimed at career guidance promotion of the brand of the Department of Computer Science and Engineering. The purpose of the study: to develop a visual career guidance product that helps to increase the curiosity of applicants in the future admission to the department. Research results: within the framework of the work, career guidance videos of the SKID department were created, based on an analysis of the needs of applicants and modern approaches to visual branding. The video was developed in the Blender environment using combined 3D and 2D animation models.
The study analyzes the possibilities of using visual content as a tool of career guidance communication to promote the educational brand of the SKID department. Modern approaches to visual branding are analyzed, in particular the role of animation, motion design and storytelling in forming emotional contact with the audience [2]. The paper takes into account the advantages of 2D and 3D animations in building a recognizable visual style, which are demonstrated by examples of advertising tasks and educational initiatives [1]. It also emphasizes the prospects for the implementation of VR/AR technologies that expand the tools of digital visualization [3]. Particular attention is paid to the legal aspects of creating media content: compliance with the norms of the Law of Ukraine «On Copyright and Related Rights» [5], «On Advertising» [4] and «On Information» [6]. This ensures the legitimacy of the materials used, the correct definition of authorship and compliance with ethical standards of communication. In the practical part of the project, a Customer Journey Map and the Lean Model Canvas model were created, which allowed structuring the process of interaction between the applicant and the department brand, starting from the first acquaintance to the decision to enroll. The created video demonstrates the ability to increase audience interest, support the image of the department and integrate into broader career guidance strategies. The object of the study is the use of information communications to promote the brand of the Department of Computer Science and Engineering among applicants. The subject of the study is the creation of visual components of information communication aimed at career guidance promotion of the brand of the Department of Computer Science and Engineering. The purpose of the study: to develop a visual career guidance product that helps to increase the curiosity of applicants in the future admission to the department. Research results: within the framework of the work, career guidance videos of the SKID department were created, based on an analysis of the needs of applicants and modern approaches to visual branding. The video was developed in the Blender environment using combined 3D and 2D animation models.
Description
Citation
Альфавіцький Т. А. Розроблення візуальних компонентів інформаційного забезпечення просування бренду : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „6.029.00.04 — Соціальні комунікації та інформаційна діяльність“ / Тарас Андрійович Альфавіцький. — Львів, 2024. — 63 с.