Створення вебсервісу для визначення соціотипу студентів
Loading...
Date
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Національний університет "Львівська політехніка"
Abstract
У сучасному освітньому середовищі зростає попит на цифрові рішення, що дозволяють поєднати самопізнання, гнучкий доступ до інформації та інтерактивний підхід. Вебзастосунки, створені без коду, надають змогу швидко реалізовувати освітні сервіси, що враховують потреби молоді у простому й ефективному інтерфейсі [3; 5].
Метою кваліфікаційної роботи є створення інтерактивного вебсервісу для визначення соціотипу студентів, що ґрунтується на теорії соціоніки [6]. Для реалізації проєкту використано платформу Framer як NoCode середовище. Окремі етапи логіки реалізовано через нативні функції Framer, без використання зовнішніх автоматизаторів.
Об’єкт дослідження – Освітній процес у сфері психології.
Предмет дослідження – Інтерактивні методи навчання як засіб підвищення ефективності та мотивації студентів.
Мета дослідження – Створення вебсервісу за допомогою платформи Framer для збільшення рівня залученості і підвищення ефективності навчання студентів в межах навчальних дисциплін пов’язаних з соціонікою.
У процесі роботи проведено опитування серед студентів, результати якого використано для формування вимог до функціоналу та дизайну сервісу. Було сформовано 22 запитання, згрупованих у чотири блоки дихотомій, кожен із яких впливає на формування соціотипу. Візуальна складова проєкту реалізована у Figma відповідно до принципів адаптивності та мінімалізму [1; 2].
UX/UI дизайн відіграв ключову роль у підвищенні привабливості ресурсу. Як зазначає Miya і Govender, якісне візуальне оформлення навчальних платформ суттєво впливає на мотивацію та ефективність користувачів [4].
Розроблений застосунок успішно протестовано на мобільних і десктопних пристроях (Android, iOS, Windows), з виявленням та усуненням частини помилок у логіці навігації. Отримано зворотний зв’язок від користувачів, який підтверджує актуальність продукту. У висновках сформульовано рекомендації щодо розвитку функціоналу, включно з ідеями для персоналізації, гейміфікації та збереження результатів у хмарі.
In the modern educational environment, there is a growing demand for digital solutions that combine self-discovery, flexible access to information, and an interactive approach. Nocode web applications enable the rapid development of educational services that address the needs of young people for a simple and efficient interface [3; 5]. The aim of the bachelor's thesis is to develop an interactive web service for determining students' sociotypes based on the theory of socionics [6]. The project was implemented using Framer as a no-code platform. Specific elements of the logic were implemented through Framer's native features, without the use of external automation tools. Object of the study – the educational process in the field of psychology. Subject of the study – interactive teaching methods as a means to enhance students' motivation and learning efficiency. Purpose of the study – to create a web service using the Framer platform to increase student engagement and improve learning outcomes in socionics-related disciplines. During the project, a survey was conducted among students, the results of which were used to define the functional and design requirements of the service. A total of 22 questions were developed, grouped into four dichotomy blocks, each influencing sociotype identification. The visual aspect of the project was created in Figma, following principles of adaptability and minimalism [1; 2]. UX/UI design played a key role in increasing the appeal of the resource. As noted by Miya and Govender, high-quality visual design of learning platforms significantly influences user motivation and performance [4]. The application was successfully tested on both mobile and desktop devices (Android, iOS, Windows), with some navigation logic issues identified and resolved. User feedback confirmed the relevance of the product. The conclusion includes recommendations for expanding functionality, including ideas for personalization, gamification, and cloud-based result saving.
In the modern educational environment, there is a growing demand for digital solutions that combine self-discovery, flexible access to information, and an interactive approach. Nocode web applications enable the rapid development of educational services that address the needs of young people for a simple and efficient interface [3; 5]. The aim of the bachelor's thesis is to develop an interactive web service for determining students' sociotypes based on the theory of socionics [6]. The project was implemented using Framer as a no-code platform. Specific elements of the logic were implemented through Framer's native features, without the use of external automation tools. Object of the study – the educational process in the field of psychology. Subject of the study – interactive teaching methods as a means to enhance students' motivation and learning efficiency. Purpose of the study – to create a web service using the Framer platform to increase student engagement and improve learning outcomes in socionics-related disciplines. During the project, a survey was conducted among students, the results of which were used to define the functional and design requirements of the service. A total of 22 questions were developed, grouped into four dichotomy blocks, each influencing sociotype identification. The visual aspect of the project was created in Figma, following principles of adaptability and minimalism [1; 2]. UX/UI design played a key role in increasing the appeal of the resource. As noted by Miya and Govender, high-quality visual design of learning platforms significantly influences user motivation and performance [4]. The application was successfully tested on both mobile and desktop devices (Android, iOS, Windows), with some navigation logic issues identified and resolved. User feedback confirmed the relevance of the product. The conclusion includes recommendations for expanding functionality, including ideas for personalization, gamification, and cloud-based result saving.
Description
Citation
Жук М. І. Створення вебсервісу для визначення соціотипу студентів : кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня магістр за спеціальністю „6.029.00.04 — Соціальні комунікації та інформаційна діяльність“ / Марія Ігорівна Жук. — Львів, 2024. — 59 с.