Моделювання систем аналізу пасажиропотоків низьковуглецевих перевезень у розумному місті

Loading...
Thumbnail Image

Date

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Національний університет «Львівська політехніка»

Abstract

У роботі досліджено вплив зростання пасажиропотоків у громадському транспорті на забруднення довкілля, а також здійснено пошук способів зниження обсягів викидів вуглецевовмісних сполук, спричинених зростанням населення на планеті, кількості транспорту, що здійснює їх перевезення, та обсягів викидів, які ці транспортні засоби генерують. Об’єктом досліджень є система пасажирських перевезень у розумному місті. У результаті кореляційно-регресійного аналізу пасажиропотоків у обласному місті з населенням менше ніж 1 млн зареєстрованих мешканців підтверджено існування функціональної залежності між обсягами перевезень пасажирів громадським транспортом загального користування та обсягами викидів діоксиду вуглецю в атмосферне повітря від пересувних джерел забруднення, до складу яких входять як усі види автомобільного, так і електротранспорт. Встановлено, що оптимізація мережі громадського транспорту відіграє вирішальну роль у здійсненні низьковуглецевих перевезень. Запропоновано концептуальні положення створення інтелектуальної системи організації низьковуглецевих пасажирських перевезень у розумному місті, які відображено за допомогою діаграм активності, станів та розгортання. Оптимізацію маршрутів транспортної системи громадських перевезень запропоновано реалізовувати через концепцію додавання нового пасажира, доповнення маршруту та адаптування мереж громадського транспорту відповідно до потреб споживачів та попиту на перевезення для досягнення завдань концепції розумного міста – зменшення викидів діоксиду вуглецю в атмосферу. Наукова новизна запропонованої концепції інтелектуальної системи полягає у використанні інтегрованого підходу до оптимізації маршрутів транспортних засобів у розумному місті з метою зменшення викидів діоксиду вуглецю в атмосферу. The paper examines the impact of the increase in passenger traffic in public transport on environmental pollution, as well as the search for ways to reduce emissions of carbon-containing compounds caused by the growth of the planet’s population, the number of vehicles that transport them, and the amount of emissions that these vehicles generate. The object of research is the system of passenger transportation in a smart city. Through correlation-regression analysis of passenger flows in a regional city with a population of fewer than 1 million registered residents, the paper identifies a functional dependence between the volume of passenger transportation by public transport and the volume of carbon dioxide emissions into the atmospheric air from mobile sources of pollution, which include all types of automobile and electric transport. It was established that the optimization of the public transport network plays a decisive role in the implementation of low-carbon transportation. Conceptual provisions for the creation of an intelligent system for the organization of low-carbon passenger transportation in a smart city were proposed, which were displayed using activity, state, and deployment diagrams. The optimization of the routes of the public transport system is proposed to be implemented through the concept of adding a new passenger, supplementing the route, and adapting public transport networks to the needs of consumers and the demand for transport to achieve the goals of the concept of a smart city - reducing carbon dioxide emissions into the atmosphere. The scientific novelty of the proposed intelligent system concept consists of the use of an integrated approach to the optimization of vehicle routes in a smart city to reduce carbon dioxide emissions into the atmosphere.

Description

Citation

Мацелюх Ю. Моделювання систем аналізу пасажиропотоків низьковуглецевих перевезень у розумному місті / Юрій Мацелюх, Василь Литвин // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: Інформаційні системи та мережі. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2024. — № 15. — С. 430–448.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By