Роль правового регулювання інформаційної безпеки неповнолітніх у мережі Інтернет

Abstract

Правове регулювання – це здійснюваний за допомогою системи правових актів (юридичних норм, правовідносин, індивідуальних приписів тощо) результативний, нормативно-організаційний вплив на громадські відносини з метою їх упорядкування, охорони, розвитку відповідно до суспільних потреб. Не передбачено комплексного правового регулювання вжитих в останні роки спроб правової регламентації забезпечення інформаційної безпеки неповнолітніх у мережі Інтернет. Незважаючи на те, що ці норми повинні бути діалектичною єдністю, нині вони є лише механічною сукупністю, опосередком різнорідних громадських відносин. Велика кількість безсистемного правового матеріалу створює підґрунтя для виникнення суперечностей і прогалин у нормативному регулюванні запобігання правопорушенням та спричиняє певні труднощі у використанні нормативних актів на практиці. В Україні початкова загальна освіта спрямована на формування особистості та розвиток індивідуальних здібностей учнів, позитивної мотивації та умінь у навчальній діяльності (оволодіння читанням, писанням, рахуванням, основними навичками навчальної діяльності, елементами теоретичного мислення, найпростішими навичками самоконтролю, культурою поведінки і мови, основами особистої гігієни і здорового способу життя). Основна загальна освіта націлена на формування в учня моральних переконань, естетичного смаку і здорового способу життя, високої культури міжособистісного і міжетнічного спілкування, оволодіння основами науки, державної мови, навичками розумової та фізичної праці, розвиток схильностей, інтересів, здатності до соціального самовизначення. Аналіз змісту спільної освіти вказує на необхідність додаткового нормативно-правового закріплення особливої компетенції освітніх організацій, спрямованої на формування в учня медіаграмотності задля забезпечення єдності етичного, цивільно-патріотичного, культурно-естетичного розвитку неповнолітнього і безпеки дитини в інформаційному середовищі.
Legal regulation is an effective, normative and organizational impact on public relations through a system of legal acts (legal norms, legal relations, individual prescriptions, etc.) with the aim of their ordering, protection, and development in accordance with the relevant social needs. Attempts to regulate the information security of minors on the Internet in recent years have not received comprehensive legal regulation. Despite the fact that these norms should be a dialectical unity, at present they are only a mechanical set, a mediation of heterogeneous social relations. A large amount of unsystematic legal material gives rise to contradictions and gaps in the normative regulation of crime prevention and entails certain difficulties in the use of normative acts in practice. In Ukraine, primary general education is aimed at forming a personality and developing individual abilities of students, positive motivation and skills in learning activities (mastering reading, writing, arithmetic, basic skills of learning activities, elements of theoretical thinking, simple skills of self-control, culture of behavior and speech, basics of personal hygiene and healthy lifestyle). Basic general education is aimed at forming moral convictions, aesthetic taste and healthy lifestyle, high culture of interpersonal and interethnic communication, mastering the basics of science, the state language, skills of mental and physical labor, development of inclinations, interests, and the ability to social self-determination. The analysis of the content of joint education indicates the need for additional legal regulation of the special competence of educational organizations aimed at forming media literacy in students in order to ensure the unity of ethical, civil and patriotic, cultural and aesthetic development of minors and the child’s safety in the information environment.

Description

Citation

Безпалов Р. Роль правового регулювання інформаційної безпеки неповнолітніх у мережі Інтернет / Роман Безпалов, Марія Коваль // Вісник Національного університету “Львівська політехніка”. Серія: “Юридичні науки”. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2024. — № 1(41). — С. 12–18.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By