Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу
Loading...
Files
Date
2012
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
Смысл профессиональной жизни как составляющей педагогического развития является ведущим фактором становления личности. Изменения объективных обстоятельств в непрерывном образовании педагогов имеют оттенки направленности, постепенности и сознательно увеличивают роль саморазвития педагога. Истоки профессионализма объективно и субъективно обусловлены сущностью его жизни и уровнем профессионального благополучия. The meaning of the professional life, as a part of pedagogical development is the leading factor of a personality becoming. Changes in objective circumstances in the continuous education of teachers have shades of focus, continuity and consciously increase the role of a teacher’ self-development.
The origins of professionalism are determined objectively and subjectively by the essence of his/her life and the level of professional well-being.
Description
Keywords
развитие, личностно-профессиональное развитие, развитие в условиях непрерывного образования, профессиональное благополучие, development, personal and professional development, development in conditions of continuing education, professional well-being
Citation
Микитюк О. Особистісно-професійний розвиток педагога у контексті компетентнісного підходу / Оксана Микитюк // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 32–38. – Бібліографія: 13 назв.