Психолого-педагогічні та методичні умови формування основ читацької самостійності молодших школярів

No Thumbnail Available

Date

2012

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки

Abstract

В статье проведен анализ психолого-педагогических и методических условий формирования основ читательской самостоятельности младших школьников. В частности, внесены коррективы и дополнения в содержание и структуру уроков классного и внеклассного чтения в начальных классах. The article gives the analysis of psychological, pedagogical and methodical conditions of the formation of junior pupils’ reading independence. It also introduces corrective amendments and additions into the contents and structure of school and out-of-school reading lessons in a primary school.

Description

Keywords

психолого-педагогические условия, методические условия, читательская самостоятельность, учитель начальных классов, младшие школьники, psychological and pedagogical conditions, methodical conditions, reading independence, primary school teacher, junior pupils

Citation

Подановська Г. Психолого-педагогічні та методичні умови формування основ читацької самостійності молодших школярів / Галина Подановська // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2012. – № 6. – С. 96–102. – Бібліографія: 8 назв.