Особливості інтегративного підходу до загальноосвітньої та загальнотехнічної підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю у ПТНЗ

Loading...
Thumbnail Image

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки

Abstract

В статье обосновано концептуальные положения интегративного подхода к общетехнической и общеобразовательной подготовке будущих специалистов строительного профиля в профессионально-технических учебных заведениях. Выявлены практического применения интегративного подхода к изучению курса материаловедения на основе теории строительных материалов и физики на интегративной основе. The article grounds conceptual statements of integrative approach to general educational and general technical training of future specialists of building profile in vocational educational establishments. The authors educe possibilities of practical application of integrative approach to the study of the course of material science basing on the theory of construction materials and physics on the integrative principles.

Description

Keywords

интегративный подход, профессионально-техническое учебное заведение, общеобразовательные дисциплины, общетехнические дисциплины, физика, материаловедение, integrative approach, vocational educational establishment, general subjects, general technical subjects, physics, material science

Citation

Козловська І. Особливості інтегративного підходу до загальноосвітньої та загальнотехнічної підготовки майбутніх фахівців будівельного профілю у ПТНЗ / Ірина Козловська, Оксана Білик // Педагогіка і психологія професійної освіти. – Львів, 2013. – № 2. – С. 43–50. – Бібліографія: 9 назв.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By