Teaching consecutive interpretation by means of “Dialog Nibelung” software
Loading...
Files
Date
2013
Authors
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Видавництво Львівської політехніки
Abstract
The article deals with an urgent problem of computer software implementation in professional interpretation competence formation. The article is aimed at describing “Dialog Nibelung” software facilities that can contribute to interpretation skills formation and match them to the system of
relevant exercises. The system of computer-mediated exercises for teaching interpretation was developed.
Description
Keywords
translation, professional competence, consecutive interpretation, source text, target text, skill, translation shorthand, computer-mediated exercise, skills formation exercises, skills development exercises
Citation
Strilets V. Teaching consecutive interpretation by means of “Dialog Nibelung” software / Valentyna Strilets, Yulia Kolos // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали IV Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 88–89. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Bibliography: 2 titles.