Teaching consecutive interpretation by means of “Dialog Nibelung” software

No Thumbnail Available

Date

2013

Journal Title

Journal ISSN

Volume Title

Publisher

Видавництво Львівської політехніки

Abstract

The article deals with an urgent problem of computer software implementation in professional interpretation competence formation. The article is aimed at describing “Dialog Nibelung” software facilities that can contribute to interpretation skills formation and match them to the system of relevant exercises. The system of computer-mediated exercises for teaching interpretation was developed.

Description

Keywords

translation, professional competence, consecutive interpretation, source text, target text, skill, translation shorthand, computer-mediated exercise, skills formation exercises, skills development exercises

Citation

Strilets V. Teaching consecutive interpretation by means of “Dialog Nibelung” software / Valentyna Strilets, Yulia Kolos // Гуманітарні та соціальні науки : матеріали IV Міжнародної конференції молодих вчених HSS-2013, 21–23 листопада 2013 року, Львів, Україна / Національний університет "Львівська політехніка". – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – С. 88–89. – (4-й Міжнародний молодіжний фестиваль науки "Litteris et Artibus"). – Bibliography: 2 titles.