Інформаційні системи автоматизації потоків робіт: порівняльний аналіз

Abstract

Потік робіт – це послідовність повторюваних та керованих кроків, спрямованих на виконання певного завдання чи роботи. Актуальність задачі оптимізації таких робіт сприяла розробленню методів та засобів дослідження операцій для оптимізації таких процесів для потреб різних предметних областей. Інформаційними технологіями супроводу потоку робіт є рушії потоку робіт, які уможливлюють швидшу автоматизацію, забезпечують відповідність нормам та стандартам, формалізацію бізнес-процесів, удосконалення комунікації тощо. Системи управління потоками робіт поділяють на такі категорії: автоматизація за допомогою роботизації, інтелектуальні інтеграційні платформи, системи інтелектуального керування бізнеспроцесами, рушії з відкритим кодом, у хмарі, а також системи опрацювання потоків даних. Для докладнішого аналізу вибрано такі рушії та сервіси: вбудовані, орієнтовані виключно на хмару та ті, що підтримують обидва сценарії (jBPM, Camunda, Zeebe, Amazon Step Functions). У роботі визначено критерії оцінювання та виконано порівняння таких систем автоматизації потоків робіт для формування подальших рекомендацій щодо їх вибору та застосування. Такими критеріями вибрано активність розробки, стабільність та збереження історії комерційного використання, зберігання версійності, підтримку стандартів, використання таймерів та асинхронного виконання, спрямованість на людино-орієнтованість та виконання завдань у ручному режимі, інтеграцію з іншими рішеннями, моніторинг та логування, масштабування, підтримку хмари, можливість розгортання у приватній інфраструктурі, наявність візуального інтерфейсу, зручність локального розроблення та тестування, відкритий код, необхідність доопрацювання для впровадження та вартість. Порівняння переваг та недоліків можна використовувати для прийняття рішення щодо вибору системи автоматизації потоків робіт.
Workflow is a sequence of repeated and controlled steps aimed at completing a specific task or work. The urgency of the task of optimizing such works contributed to the development of methods and means of operations research to optimize such processes for the needs of various subject areas. Information technologies to support such workflow are workflow engines that enable faster automation, ensure compliance with norms and standards, formalize business processes, improve communication, etc. The workflow management systems are divided into the following categories: automation using robotics, intelligent integration platforms, intelligent business process management systems, open-source engines, the cloud-supported, as well as data flow processing systems. For a more detailed analysis, it is advisable to choose the following engines and services: built-in, cloud-oriented, and those to support both scenarios (jBPM, Camunda, Zeebe, Amazon Step Functions). It is appropriate to define evaluation criteria and compare such workflow automation systems to form further recommendations regarding their selection and application. Such criteria are development activity, stability and history of commercial use, versioning support, standards support, support for timers and asynchronous execution, support for human-oriented and manual tasks, integration with other solutions, monitoring and logging, scaling, cloud support, the possibility of scanning in private infrastructure, the presence of a visual interface, the convenience of local development and testing, open source code, the necessary programming for implementation and cost. A comparison of advantages and disadvantages can be used to decide on a workflow automation system.

Description

Citation

Берко А. Інформаційні системи автоматизації потоків робіт: порівняльний аналіз / Андрій Берко, Дмитро Полівенок, Тетяна Шестакевич // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Інформаційні системи та мережі. — Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2023. — № 13. — С. 243–250.

Endorsement

Review

Supplemented By

Referenced By